Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: BPS skrivet 25 maj 2025 kl. 14:36:54Anis Don Demina prövade ursprungligen för Pumbaa i rebooten.
han älskar ju lejonkungen vet jag

han har ju en lejonkungen tatuering och :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 15:35:55Bättre jämfört med Gustav Levin som gjorde rollen i Lejonvakten, som visserligen är en duktig skådespelare men som inte passar denna roll för fem öre.
nej han var inte så lyckade i rollen :(

har nämligen sett mer av lejonvakten på svenska ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 15:35:55Bättre jämfört med Gustav Levin som gjorde rollen i Lejonvakten, som visserligen är en duktig skådespelare men som inte passar denna roll för fem öre.
som krok och pumbaa var han misscastade :(

BPS

Citat från: gstone skrivet 25 maj 2025 kl. 19:44:53jag gillar honom i rollen men oerkar inte bråka idag
Varför skulle ni bråka? Han säger ju att Linus är bra vilket ditt inlägg verkar hålla med om.

gstone

Citat från: BPS skrivet 25 maj 2025 kl. 20:03:30Varför skulle ni bråka? Han säger ju att Linus är bra vilket ditt inlägg verkar hålla med om.
jag läste fel
 :-\ :-\ :-\ :-\ :'( :'(

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 25 maj 2025 kl. 14:36:54Anis Don Demina prövade ursprungligen för Pumbaa i rebooten.
Förlåt om jag är nyfiken, men var fick du reda på det?  :)

Disneyfantasten

Gillar dock honom som t.ex. Smokey, Mr Gao, Morfar McKenzie, Herr Keller, Bob Yucker, m.fl. och han var även bra som Amos Slade (även om Jan Nygren är snäppet vassare)  :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 20:40:41Förlåt om jag är nyfiken, men var fick du reda på det?  :)
Let's Dance

I avsnittet med Disney Tema :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 20:44:04Gillar dock honom som t.ex. Smokey, Mr Gao, Morfar McKenzie, Herr Keller, Bob Yucker, m.fl. och han var även bra som Amos Slade (även om Jan Nygren är snäppet vassare)  :)
ja med :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2025 kl. 15:15:30Vilket är väldigt bra casting till en dålig film.
Jag tycker det är en bra film, men smaken är som baken. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2025 kl. 20:55:19Jag tycker det är en bra film, men smaken är som baken. :)
Jag har fortfarande inte sett filmen, men jag har mestadels hört negativt om den från folk här och var, bland annat från recensioner och annat, folk kritiserar den p.g.a. att den är en fotorealistisk försämrad kopia av den tecknade klassikern, det är också den Disney-nyinspelning som mottagits av näst sämst kritik efter Pinocchio.

Mufasa har jag inte heller sett ännu, men jag har hört att många sagt att det är en förbättring gentemot 2019-års film, och att döma av det jag sett tycker jag också att den verkar bättre än 2019-års film.

Det har visserligen sagts positivt av många med till exempel Djungelboken, Berättelsen om Askungen och Lilo och Stitch, men annars har det mestadels varit klagande hos de flesta Disney-nyinspelningar, Pinocchio är som sagt den som mottagits av sämst kritik på grund av sin omåttligt barnsliga ton, har fortfarande inte sett den filmen och har inga planer på att göra det inom den närmsta framtiden.

Personligen tycker jag att de enda "riktigt bra" är de två Dalmatiner-filmerna med Glenn Close (även om jag fortfarande tycker bäst om den tecknade).

Bland de som gjorts i modernare tid (d.v.s. sedan 2010-talet), skulle jag personligen säga att Berättelsen om Askungen är ganska bra, och att Dumbo är helt okej, då dessa inte känns som direkta upprepningar utan mer som sina egna grejer, såg Snövit på bio och den var ovanligt lyckad, inte i närheten av lika bra som den tecknade, men bättre än många andra Disney-nyinspelningar i modern tid, då den inte känns som någon direkt upprepning till den tecknade utan lämnar rum till att vara sin egna grej istället för att kopiera allting från den tecknade.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 21:15:46Jag har fortfarande inte sett filmen, men jag har mestadels hört negativt om den från folk här och var, bland annat från recensioner och annat, folk kritiserar den p.g.a. att den är en fotorealistisk försämrad kopia av den tecknade klassikern, det är också den Disney-nyinspelning som mottagits av näst sämst kritik efter Pinocchio.

Mufasa har jag inte heller sett ännu, men jag har hört att många sagt att det är en förbättring gentemot 2019-års film, och att döma av det jag sett tycker jag också att den verkar bättre än 2019-års film.

Det har visserligen sagts positivt av många med till exempel Djungelboken, Berättelsen om Askungen och Lilo och Stitch, men annars har det mestadels varit klagande hos de flesta Disney-nyinspelningar, Pinocchio är som sagt den som mottagits av sämst kritik på grund av sin omåttligt barnsliga ton, har fortfarande inte sett den filmen och har inga planer på att göra det inom den närmsta framtiden.

Personligen tycker jag att de enda "riktigt bra" är de två Dalmatiner-filmerna med Glenn Close (även om jag fortfarande tycker bäst om den tecknade).

Bland de som gjorts i modernare tid (d.v.s. sedan 2010-talet), skulle jag personligen säga att Berättelsen om Askungen är ganska bra, och att Dumbo är helt okej, då dessa inte känns som direkta upprepningar utan mer som sina egna grejer, såg Snövit på bio och den var ovanligt lyckad, inte i närheten av lika bra som den tecknade, men bättre än många andra Disney-nyinspelningar i modern tid, då den inte känns som någon direkt upprepning till den tecknade utan lämnar rum till att vara sin egna grej istället för att kopiera allting från den tecknade.
Sämre än Snövit? Så förvånande

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 maj 2025 kl. 20:40:41Förlåt om jag är nyfiken, men var fick du reda på det?  :)
Programmet Roast to Coast Sverige där han medverkar.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2025 kl. 20:55:19Jag tycker det är en bra film, men smaken är som baken. :)
Inte jämfört med original filmen det är ju en blek kopia det kommer man inte ifrån

gstone

Citat från: Adam Larsson skrivet 25 maj 2025 kl. 23:13:15Inte jämfört med original filmen det är ju en blek kopia det kommer man inte ifrån
detta är dock  på got och ont för det betyder också att den många av dom bra kaviteterna originalet hade

efter som det är en sådan kopia som i stort är identisk med originalet :)