Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tyska dubbningar

Startat av DingoPictures2005, 2 juni 2025 kl. 11:25:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Såg ingen tråd för tyska dubbningar så skapar en.
Iallafall någon här som kollat igenom några tyska dubbningar och har ni några favoriter?

Personligen så har jag börjat kolla lite tyska dubbningar för att öva upp språket och för språkvaration.
Av de jag sett så tyckte jag att Björnbröder och Djungelboken var väldigt bra på tyska.
Tyckte speciellt om Klaus Havenstein's version av jag vill ju va som du.

Nu vet jag att Tyskland även dubbar rena våldsfilmer för vuxna vilket är ganska cringe i mitt tycke....

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 juni 2025 kl. 11:25:27Såg ingen tråd för tyska dubbningar så skapar en.
Iallafall någon här som kollat igenom några tyska dubbningar och har ni några favoriter?

Personligen så har jag börjat kolla lite tyska dubbningar för att öva upp språket och för språkvaration.
Av de jag sett så tyckte jag att Björnbröder och Djungelboken var väldigt bra på tyska.
Tyckte speciellt om Klaus Havenstein's version av jag vill ju va som du.

Nu vet jag att Tyskland även dubbar rena våldsfilmer för vuxna vilket är ganska cringe i mitt tycke....
Ja Tyskland dubbar allt, min favorit VA är Hans-Rainer Müller, han är så rolig & galen. Älskar att han lyckades ta första platsen från Hasse

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 juni 2025 kl. 14:01:58Ja Tyskland dubbar allt, min favorit VA är Hans-Rainer Müller, han är så rolig & galen. Älskar att han lyckades ta första platsen från Hasse
https://www.synchronkartei.de/person/msnQnNOBZ/sprecher
Wow han har gjort över tusen roller.

DingoPictures2005

Bland tyska röstskådespelare så tycker jag att Edgar Ott är väldigt bra.
Han har dubbat bland annat Kung Triton (Den Lilla Sjöjungfrun och serien, då han tyvärr avled 94 så övertog Roland Hemmo rollen för senare avsnitt), Baloo (Djungelboken), Kapten Kurre (Tom & Jerry Filmen), Tony (Lady & Lufsen), Kottekungen (Kalle Stropp och Grodan Boll) och Astro (The Jetsons) för att nämna ett urval. ;D

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 juni 2025 kl. 14:41:04https://www.synchronkartei.de/person/msnQnNOBZ/sprecher
Wow han har gjort över tusen roller.
En annan favorit är Florian Halm, han låter som en riktig hjälte när han spelar en töntig & otrevlig karaktär. Älskar honom

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 juni 2025 kl. 15:01:39En annan favorit är Florian Halm, han låter som en riktig hjälte när han spelar en töntig & otrevlig karaktär. Älskar honom
Vilka tyska dubbningar har du förresten sett?
Djungelboken och Björnbröder kan jag som sagt rekommendera.

BPS

Originaldubbningen av Den lilla Sjöjungfrun skulle jag också rekommendera speciellt om man förstår tyska eller får texterna översatta på något sätt för de är väldigt poetiskt översatta om man säger så hela dubbningen är liksom lite det medan omdubbningen håller sig mer till originalet.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  2 juni 2025 kl. 23:07:07Vilka tyska dubbningar har du förresten sett?
Djungelboken och Björnbröder kan jag som sagt rekommendera.
Alla spelprogram, Alfred Anka, Duckula, Powerpuffpinglorna, Ed, Edd & Eddy, Kurage Den Hariga Hunden & Montana Jones. Allt är inkluderat i mina multilanguage & ranking videor

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  2 juni 2025 kl. 23:35:27Alla spelprogram, Alfred Anka, Duckula, Powerpuffpinglorna, Ed, Edd & Eddy, Kurage Den Hariga Hunden & Montana Jones. Allt är inkluderat i mina multilanguage & ranking videor
Kul Edgar Ott medverkar i Alfred Anka🙂.

Den tyska Morgan Freeman medverkar också i Powerpuffpinglorna, Jürgen Kluckert alltså.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 juni 2025 kl. 00:41:47Kul Edgar Ott medverkar i Alfred Anka🙂.

Den tyska Morgan Freeman medverkar också i Powerpuffpinglorna, Jürgen Kluckert alltså.
Han spelar inte någon av dom stora karaktärerna & jag rankade inga mansröster i Powerpuffpinglorna

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  2 juni 2025 kl. 23:18:45Originaldubbningen av Den lilla Sjöjungfrun skulle jag också rekommendera speciellt om man förstår tyska eller får texterna översatta på något sätt för de är väldigt poetiskt översatta om man säger så hela dubbningen är liksom lite det medan omdubbningen håller sig mer till originalet.
Kul, ska kolla in den.
Ich sprechen deutsche eine bichen.

Försöker dock lära mig mer tyska, pratar väldigt dålig tyska med tanke på att pappa är tyska lära och då jag har släkt i Schweiz och Tyskland.
Får dock leta efter en vhs av filmen då, Då jag har för mig att 1998 års dub är på D+.
Edgar Ott medverkar också i den tyska dubben som Kung Triton och även den tyska Morgan Freeman.

Även Matthew Brodericks fruktansvärda tyska röst Santiago Ziesmer, Har sett klipp av Ferris Bueller på tyska på yt och Santiago har nog den mest opassande och olika rösten till Ferris som finns.....
Han dubbade också Broderick i War Games och lite annat....

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juni 2025 kl. 19:18:56Får dock leta efter en vhs av filmen då, Då jag har för mig att 1998 års dub är på D+.
Originaldubbningen finns också med på den tyska Diamond Edition Bluray-utgåvan eftersom att tyskarna krävde det.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juni 2025 kl. 19:24:26Originaldubbningen finns också med på den tyska Diamond Edition Bluray-utgåvan eftersom att tyskarna krävde det.
Roligare att samla på vhs än Blu-Ray och DVD i mitt tycke dock😉.
Gillar den analoga känslan av vhs på tjock tv.

Göran

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juni 2025 kl. 19:31:43Roligare att samla på vhs än Blu-Ray och DVD i mitt tycke dock😉.
Gillar den analoga känslan av vhs på tjock tv.
Varför inte Bluray på tjock TV? Det finns ju crt i HD

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 juni 2025 kl. 19:18:56Kul, ska kolla in den.
Ich sprechen deutsche eine bichen.

Försöker dock lära mig mer tyska, pratar väldigt dålig tyska med tanke på att pappa är tyska lära och då jag har släkt i Schweiz och Tyskland.
Får dock leta efter en vhs av filmen då, Då jag har för mig att 1998 års dub är på D+.
Edgar Ott medverkar också i den tyska dubben som Kung Triton och även den tyska Morgan Freeman.

Även Matthew Brodericks fruktansvärda tyska röst Santiago Ziesmer, Har sett klipp av Ferris Bueller på tyska på yt och Santiago har nog den mest opassande och olika rösten till Ferris som finns.....
Han dubbade också Broderick i War Games och lite annat....
Hade du tyska som språkval i skolan? Jag valde spanska & fattar det delvis nuförtiden
En sak jag undrar är vilka som spelar Eggplant Wizard, Kung Hippo & Mother Brain i på tyska. Står ingenstans online