Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2025 kl. 23:33:28ChatGPT gissar jag inte tillåter avbildning av så kända karaktärer...?
Jag trodde inte heller att det skulle gå men tydligen gör det det. Den verkar ha försökt återskapa Slottsparken/Kungsparken och huset i bakgrunden borde vara Kronprinsen.

"Skapa en bild av Yogi Björn och Bobo sitter på en parkbänk i Malmö."

Yogi och Boo-Boo i Malmö.png

MOA

Citat från: BPS skrivet 13 juni 2025 kl. 11:51:47Jag trodde inte heller att det skulle gå men tydligen gör det det. Den verkar ha försökt återskapa Slottsparken/Kungsparken och huset i bakgrunden borde vara Kronprinsen.

Bästa jag sett idag

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 13 juni 2025 kl. 11:51:47Jag trodde inte heller att det skulle gå men tydligen gör det det. Den verkar ha försökt återskapa Slottsparken/Kungsparken och huset i bakgrunden borde vara Kronprinsen.

Wow! Yogi och Bobo ser väldigt porträttlika ut. Omgivningen kan jag inte bedöma, men en väldigt snygg bild hursomhelst. :)

Citat från: MOA skrivet 13 juni 2025 kl. 11:21:03Gosiga björnar, mycket bättre när Peter Griffin dödar Yogi Björn i Family Guy

Björnarna blev helt klart väldigt söta med Dezgo, men inte likt Yogi och Bobo för fem öre...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juni 2025 kl. 14:54:45Wow! Yogi och Bobo ser väldigt porträttlika ut. Omgivningen kan jag inte bedöma, men en väldigt snygg bild hursomhelst. :)

Björnarna blev helt klart väldigt söta med Dezgo, men inte likt Yogi och Bobo för fem öre...
Nä han är en riktig björn som man inte gosar med

PatoskyeIII

Vad händer om man frågar den om en bild på två karaktärer som inte alls har samma tecknarstil? Om man typ skriver Tintin möter Luffy?

BPS

Citat från: PatoskyeIII skrivet 13 juni 2025 kl. 20:16:31Vad händer om man frågar den om en bild på två karaktärer som inte alls har samma tecknarstil? Om man typ skriver Tintin möter Luffy?
Tintin är ju sig lik men Luffy verkar den har försökt skapa i Tintins-stil.

"Skapa en bild där Tintin möter Luffy"

Tintin möter Luffy.png

MOA

Citat från: BPS skrivet 13 juni 2025 kl. 20:29:36Tintin är ju sig lik men Luffy verkar den har försökt skapa i Tintins-stil.

"Skapa en bild där Tintin möter Luffy"

Tintin möter Luffy.png
Luffy ser ut som Luffy ser ut om jag inte minns fel nu?

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 13 juni 2025 kl. 20:16:31Vad händer om man frågar den om en bild på två karaktärer som inte alls har samma tecknarstil? Om man typ skriver Tintin möter Luffy?
Ursäkta en dum fråga, men vem är Luffy...? Den karaktären kan jag inte placera in alls just nu...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juni 2025 kl. 23:19:19Ursäkta en dum fråga, men vem är Luffy...? Den karaktären kan jag inte placera in alls just nu...
Från animen One Piece, inte sett på evigheter nu men minns att han såg ut så där om jag inte minns fel

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 13 juni 2025 kl. 23:31:44Från animen One Piece, inte sett på evigheter nu men minns att han såg ut så där om jag inte minns fel
One Piece har jag (tyvärr) aldrig sett, så det förklarar att jag inte hade något minne av rollfiguren. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juni 2025 kl. 23:34:00One Piece har jag (tyvärr) aldrig sett, så det förklarar att jag inte hade något minne av rollfiguren. :)
Tror inte den finns dubbad heller, såg det med brorsan för över 10 år sedan nu så mitt minne är inte det bästa

BPS

Jag ville se vad den kan göra om den inte har något att gå på så jag bad den att göra en bild på Dr. Claw.

"Skapa en bild av Dr. Claw"
ChatGPT Image 15 juni 2025 18_01_10.png
ChatGPT Image 15 juni 2025 18_01_12.png

MOA

Citat från: BPS skrivet 15 juni 2025 kl. 18:01:47Jag ville se vad den kan göra om den inte har något att gå på så jag bad den att göra en bild på Dr. Claw.

"Skapa en bild av Dr. Claw"
ChatGPT Image 15 juni 2025 18_01_10.png
ChatGPT Image 15 juni 2025 18_01_12.png
Hans ansikte visas aldrig va? I alla fall tror jag det

gstone

Är veterligen AI genererad media så moraliskt rätt ?   :-\

bidrag denna tråd inte bara till problemet ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 15 juni 2025 kl. 21:49:11Är veterligen AI genererad media så moraliskt rätt ?  :-\

bidrag denna tråd inte bara till problemet ?
Det blir väl fel om man börjar använda det för att ersätta riktiga konst, det gör inte vi bara prövar vad AI kan åstadkomma.