Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:51:47Det är subjektivt hur de upplevs, men personligen anser jag att de flesta av seriens "knasiga" scener bidrar till charmen som den har. Sjumilaskogen är trots allt inte den plats där det förekommer särskilt mycket logik.

Och pm du tyckte det avsnittet var konstigt så är jag intresserad av om vad du kommer tycka om avsnittet "The Monster Frankenpooh".
Samt Rabbit marks the spot.

Men jag kan hålla med dig om det där med Sjumilaskogen, vilket bland annat kan bevisas i Jakten På Christoffer Robin.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2025 kl. 07:48:00Samt Rabbit marks the spot.

Men jag kan hålla med dig om det där med Sjumilaskogen, vilket bland annat kan bevisas i Jakten På Christoffer Robin.
Som när det kom en stor våg av fiskar
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2025 kl. 07:48:00Samt Rabbit marks the spot.

Och just det, i 2011-års film så ritar Uggla en Baxen som alla tror är en skurk som älskar att ställa till med kaos, men som i slutet visar sig vara riktig men istället visar sig vara snäll och hjälpsam.

Disneyfantasten

I Lego Disney Princess Villains Unite;

Spoiler
Filmen slutar med att de andra prinsessorna undrar var Törnrosa är, och det sista man ser i filmen är att hon sover ihop med Chernabog som förvandlats till en liten fladdermus, tycker att man kunde ha fixat så att alla prinsessorna var med på frukt-banketten i slottet istället, samt att Chernabog kunde ha satts i en liten bur istället, dessutom så tycker jag att filmen var alldeles för kort, tycker den åtminstone kunde ha varit lika lång som första filmen.
[close]

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 juli 2025 kl. 20:54:08Och just det, i 2011-års film så ritar Uggla en Baxen som alla tror är en skurk som älskar att ställa till med kaos, men som i slutet visar sig vara riktig men istället visar sig vara snäll och hjälpsam.
Och, i avsnittet Three Little Piglets, i slutet frågar Nasse om vad som hände med den stora stygga kaninen, så ser man Kanin täckt i honung som skamset ber Nasse att inte fråga.

Men på tal om det, det finns en sak jag skulle vilja ändra med Kanin i hela franschisen: att han alltid är gul, som jag tror ska vara hans egentliga färg, i serien är han nämligen grön, som jag tror kan vara en missfärgning, troligen för att han ser limefärgad ut i de fyra äldre kortfilmerna. (och senare även i 2011-års film)

Disneyfantasten

Angående Älskling Jag Krympte Barnen franschisen...

Här hade jag sett till att man stannat vid Älskling Vi Krympte Oss Själva.

I filmen Shrunk har man gjort så att mamman hade gått bort, och allt detta bara för att skådespelaren hade gått bort, jag avskyr när mammor dör eller redan är döda varesig det är i filmer/serier eller i verkligheten, jag tycker man åtminstone kunde ha fixat en skådespelare som ersättare.

(har fortfarande inte sett varken Shrunk eller TV-serien, kan tilläggas)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 september 2025 kl. 21:54:48Angående Älskling Jag Krympte Barnen franschisen...

Här hade jag sett till att man stannat vid Älskling Vi Krympte Oss Själva.

I filmen Shrunk har man gjort så att mamman hade gått bort, och allt detta bara för att skådespelaren hade gått bort, jag avskyr när mammor dör eller redan är döda varesig det är i filmer/serier eller i verkligheten, jag tycker man åtminstone kunde ha fixat en skådespelare som ersättare.

(har fortfarande inte sett varken Shrunk eller TV-serien, kan tilläggas)
Shrunk har inte gjort äm
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2023 kl. 21:54:40Då behövs det också ett till tvådelat avsnitt som plockas bort, och då vet jag vilket: avsnittet där Timons mamma kommer på besök som också visar sig vara Fred!

Så fem avsnitt bort från serien, varav ett är ett längre Specialavsnitt och de andra egentligen är ett halvt avsnitt om du förstår vad jag menar.

(det kan finnas fler avsnitt i olika Disney-serier som jag kanske vill skriva om eller plocka bort för att få närmast perfekta serier, och detsamma gäller även vissa karaktärer i serierna, men det är de tidigare nämnda jag kommer på just nu, det KAN hända att jag kommer på fler senare, men annars tycker jag de flesta avsnitt och karaktärer i många utav Disneys serier höjer intrycket och går att tycka om, och de flesta av antagonisterna är väl formade antagonister)
Och just det, avsnittet Beetle Romania, kolla in avsnittet själva så förstår ni vad jag menar.