Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Ni borde inte klaga på att jag startar ämnet saker som redan har trådar, när det är jätte svärta att hitta trådar 

Daniel säger att sökfunktionen funkar bra, men jag tvivlar verkligen på det sökfunktionen på Dubbningshemsidams forum har varit så inadekvat för mig så många gånger för att jag inte med sanning kan säga att jag tycker dem funkat bra  ::)

Hur mycket än Daniel må påstå annat 

Ofta får jag ta till min egen dators sök historia för att faktiskt hitta gamla ämnen jag vill komma åt.

Så ni behöver inte klaga om jag skapar trådar om ämen som redan har en tråd !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2025 kl. 23:51:59Ni borde inte klaga på att jag startar ämnet saker som redan har trådar, när det är jätte svärta att hitta trådar

Daniel säger att sökfunktionen funkar bra, men jag tvivlar verkligen på det sökfunktionen på Dubbningshemsidams forum har varit så inadekvat för mig så många gånger för att jag inte med sanning kan säga att jag tycker dem funkat bra  ::)

Hur mycket än Daniel må påstå annat

Ofta får jag ta till min egen dators sök historia för att faktiskt hitta gamla ämnen jag vill komma åt.

Så ni behöver inte klaga om jag skapar trådar om ämen som redan har en tråd !
Kan du ge exempel på trådar du har försökt hitta, och vad du har sökt på? Om det är problem med sökfunktionen så kan jag ta det vidare till utvecklingsteamet av forumprogramvaran, men då behöver jag få exempel på vad som inte gått att hitta åt genom sökfunktionen; programmerarna måste helt enkelt få någonting konkret att gå på för att kunna förbättra sökfunktionen. :)

Det enda luriga för min del är att sökfunktionen som standard bara hittar åt det senaste inlägget i respektive tråd där sökordet nämns - vilket ibland fungerar bra, men som vid väldigt långa trådar kan göra standardinställningarna värdelösa. För att komma runt det måste man på söksidan se till att bocka i inställningen "Visa sökresultat som inlägg". Det är något otydligt formulerat, men innebär att den då kommer söka efter varje enskilt inlägg; så om sökordet förekommer 10 gånger i samma tråd så kommer det visas som tio träffar på sökresultaten.

Har du bockat i den inställningen? Och kan du ge exempel på vad du har sökt efter, då du inte hittat åt en tråd som du vet finns?

Finns det problem så går det säkert att lösa, men då måste utvecklingsteamet få någonting att gå på; så att man kan hitta något mönster för när den inte hittar åt inlägg/trådar eller liknande. :)

BPS

Jag har upplevt att man ibland kan skriva in en filmtitel och tråden om den heter bara titeln ändå dyker den inte upp...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 25 juli 2025 kl. 01:24:58Jag har upplevt att man ibland kan skriva in en filmtitel och tråden om den heter bara titeln ändå dyker den inte upp...
Jaså, har du något exempel på det? Något sådant har jag inte råkat ut för, så det vore mycket värdefullt att få exempel på för att kunna lista ut varför det händer; och om nödvändigt framföra uppgifterna till utvecklingsteamet. :)

Kan det hända med vilka titlar som helst, eller har det att göra med om svenska tecken (ÅÄÖ) förekommer i titeln; eller något liknande? För svenska tecken är något jag gissar att utvecklarna, som sannolikt inte är skandinaver, inte lär ha testat med så noga.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2025 kl. 01:30:17Jaså, har du något exempel på det? Något sådant har jag inte råkat ut för, så det vore mycket värdefullt att få exempel på för att kunna lista ut varför det händer; och om nödvändigt framföra uppgifterna till utvecklingsteamet. :)

Kan det hända med vilka titlar som helst, eller har det att göra med om svenska tecken (ÅÄÖ) förekommer i titeln; eller något liknande? För svenska tecken är något jag gissar att utvecklarna, som sannolikt inte är skandinaver, inte lär ha testat med så noga.
Något konkret exempel har jag inte, men det händer ofta om det till exempel är en siffra inblandad.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 25 juli 2025 kl. 01:32:28Något konkret exempel har jag inte, men det händer ofta om det till exempel är en siffra inblandad.
Har du sökt med eller utan citattecken? Det kan göra skillnad om det rör sig om siffror eller väldigt korta ord.

Det finns också inställningar kring det, så jag ska se över om det är något jag kan påverka. :)

MOA

Fighten är inte dålig i sig men irriterande bullshit förstör allt

https://www.youtube.com/watch?v=fOwEvPf6iM4

Lilla My

Jag är SÅ TRÖTT på Telia och Youtube och allt däremellan!

Tappade mitt abonnemang i typ april för jag låg efter med räkningar (hade inga pengar och min telefon var inte det första jag prioriterade). Tappade då mitt nummer och abonnemang och blev utelåst från flera av mina Youtube-kanaler, eftersom jag hade varit smart och fixat tvåstegsvarifiering med mitt mobilnummer...

MÅNADER senare och jag har fortfarande inte löst detta. Telia vägrar ge mig ett nytt abonnemang och när de väl gjorde det kunde jag inte byta tillbaka mitt nummer. Testade kontaktkort men då sa de att jag inte kunde byta nummer på detta EFTER att jag redan köpt kontaktkortet (låter logiskt men jag hade ingen aning om detta när jag försökte), och att jag måste ha ett abonnemang för att kunna byta nummer. Senaste jag försökte klagade dem på att mina skulder som fortfarande ligger hos kronofogden, trots att jag visat att jag håller på att beta av mina skulder där (det ligger max 2 000 där just nu liksom) och sa att jag har flera personer som kan gå i god för mig tills vidare, och som kan stå på skiten.

Youtube i sig VÄGRAR hjälpa mig. Jag har rätt e-mail, jag har rätt lösenord, men bara för att jag inte kan verifiera mig via min telefon GÅR det inte att logga in. Det finns ingen att kontakta, jag har inget annat sätt att kunna verifiera mig.

Sug hela min kuk vad jag hatar den här skiten

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2025 kl. 18:05:19Jag är SÅ TRÖTT på Telia och Youtube och allt däremellan!

Tappade mitt abonnemang i typ april för jag låg efter med räkningar (hade inga pengar och min telefon var inte det första jag prioriterade). Tappade då mitt nummer och abonnemang och blev utelåst från flera av mina Youtube-kanaler, eftersom jag hade varit smart och fixat tvåstegsvarifiering med mitt mobilnummer...

MÅNADER senare och jag har fortfarande inte löst detta. Telia vägrar ge mig ett nytt abonnemang och när de väl gjorde det kunde jag inte byta tillbaka mitt nummer. Testade kontaktkort men då sa de att jag inte kunde byta nummer på detta EFTER att jag redan köpt kontaktkortet (låter logiskt men jag hade ingen aning om detta när jag försökte), och att jag måste ha ett abonnemang för att kunna byta nummer. Senaste jag försökte klagade dem på att mina skulder som fortfarande ligger hos kronofogden, trots att jag visat att jag håller på att beta av mina skulder där (det ligger max 2 000 där just nu liksom) och sa att jag har flera personer som kan gå i god för mig tills vidare, och som kan stå på skiten.

Youtube i sig VÄGRAR hjälpa mig. Jag har rätt e-mail, jag har rätt lösenord, men bara för att jag inte kan verifiera mig via min telefon GÅR det inte att logga in. Det finns ingen att kontakta, jag har inget annat sätt att kunna verifiera mig.

What a Nightmare!

Monsieur Hulot

Citat från: Lilla My skrivet 28 juli 2025 kl. 18:05:19Jag är SÅ TRÖTT på Telia och Youtube och allt däremellan!

Förstår hur det känns, har en yngre släkting som råkat ut för liknande saker. Det digitala har sina baksidor :-\ Ibland önskar man att det var 70-tal eller 80-tal. Då fanns det inget AI, inga mobiltelefoner, inga surfplattor osv osv osv.

Eller varför inte göra som farbrorn som inte vill va' stor - rymma från allting! Men då får man inte glömma konservöppnaren ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 28 juli 2025 kl. 20:41:01Förstår hur det känns, har en yngre släkting som råkat ut för liknande saker. Det digitala har sina baksidor :-\ Ibland önskar man att det var 70-tal eller 80-tal. Då fanns det inget AI, inga mobiltelefoner, inga surfplattor osv osv osv.

Eller varför inte göra som farbrorn som inte vill va' stor - rymma från allting! Men då får man inte glömma konservöppnaren ;)
Man kan inte fly från allting, går inte att fly från verkligheten

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 28 juli 2025 kl. 21:02:03Man kan inte fly från allting, går inte att fly från verkligheten
För minst en dag kan (kanske) man göra det! ;) En dag för sig själv ute på landet vore ju mysigt :)

MOA

En sida påstår att detta är Phantoon i Super Metroid men varför i hela Mezzabotta Paiola är bilden i samma stil som Metroid Zero Mission? Han är 10 gånger fulare & jag är glad över att han inte medverkar i Zero Mission nu

gstone

Citat från: MOA skrivet 28 juli 2025 kl. 21:02:03Man kan inte fly från allting, går inte att fly från verkligheten
Dock kan jag göra vad jag vill bara jag ställer inne mig på det 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Monsieur Hulot

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2025 kl. 08:29:41Dock kan jag göra vad jag vill bara jag ställer inne mig på det
Om du ska rymma får du inte göra det som Ragnar gör; glömma konservöppnaren! ;)