Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Ogillar bubbel borre

Men vad jag ogillar ännu mer är att han blivit en återkommande karaktär i dom  nyaste säsongerna😤

Så nu är han med ungefär hälften av alla avsnitt 😫

Allt för mycket bubbel borre
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 20:00:50Ogillar bubbel borre

Men vad jag ogillar ännu mer är att han blivit en återkommande karaktär i dom  nyaste säsongerna😤

Ursäkta att jag frågar men vem är Bubbel Borre? Honom har jag nog aldrig någonsin förut hört talas om...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juli 2025 kl. 20:33:46Ursäkta att jag frågar men vem är Bubbel Borre? Honom har jag nog aldrig någonsin förut hört talas om...
Jag antar att han menar "Bubbelabboren" från SvampBob Fyrkant. Han var först med i den första säsongen, men senare så blir han helt plötsligt en återkommande karaktär. Osäker på om han fortfarande har det namnet på svenska eller om de som dubbar serien har glömt bort hans namn, han heter "Bubble Bass" på engelska. Peter Sjöquist dubbade honom först, så jag är också osäker om han fortfarande gör rollen nu eller inte...

Och jag håller med gstone, Bubbelaborren är otrevlig, och särskilt det han gjorde i hans första framträdande vad nog med bevis.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2025 kl. 20:00:50Ogillar bubbel borre

Men vad jag ogillar ännu mer är att han blivit en återkommande karaktär i dom  nyaste säsongerna😤

Han är mer en karaktär som fungerar lite då och då, istället för att användas frekvent.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 18 november 2022 kl. 22:56:00Hm, låt se nu.....

Jag har inte med karaktärer som man faktiskt ska "ogilla",
e: Basil Fawlty, Mortimer Mus, Svarte Petter, huvudkaraktärerna i "Always Sunny in Philadelphia", Cal i "Titanic", Heather i "Total Drama" ( eller nån mer elak karaktär som Elina Raeder spelar ), Göte i "Snowroller", Bonnie i "Kim Possible" osv.

Titel-kararären i "Will Hunting"

Huvudpersonen i "Allt eller inget ( "The Full Monty" )

Rick Deckard i "Blade Runner"

Jyn Erso i "Rogue One"

Bud White ( Russel Crowe ) i "L.A Confidental"

Den andra poliskommissarien ( inte Gordon ) i "Batman The Animated Series".

V i "V för Vendetta".

Pepe Le Pew i "Looney Tunes" ( lite av ett gränsfall..... )

Scarlett O'Hara i "Borta med Vinden"

Mr. Potato Head i "Toy Story"-filmerna.

Farmorn i "Coco"
Ok, jag var kanske lite hård med Mr. Potato Head, jag gillar dock inte hans attityd (eller andra som han) särskilt i den första, men han bättrar sig i dom andra filmerna (förmodligen p.g.a Mrs. Potato Head och även Rymdisarna)
- what.

Disneyfantasten

Efter att nyligen ha sett om Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet så har jag kommit fram till att jag heller inte gillar barnen på slottet i den filmen, de är så elaka mot Melody, ungefär som det där med Mertle och de andra i Lilo och Stitch, och det där med att båda grupperna var med i slutet av filmerna (hula-dansningen i Lilo och Stitch och hoppandet i vattnet i Den Lilla Sjöjungfrun 2) tycker jag inte var "earned".

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 24 juli 2025 kl. 20:59:56Ok, jag var kanske lite hård med Mr. Potato Head, jag gillar dock inte hans attityd (eller andra som han) särskilt i den första, men han bättrar sig i dom andra filmerna (förmodligen p.g.a Mrs. Potato Head och även Rymdisarna)
Jag förstår känslan, för precis samma sak känner jag för Kung Triton och George Darling, alltså att jag sedan några år tidigare insett att jag varit lite väl hård mot båda.

Kung Triton drar allting som har med människor att göra över en kam (till exempel att han tror att alla människosaker är farliga, att han förstör alla människosaker och blir arg på Ariel när han fått veta att hon räddat Erik från att drunkna), både i större delen av första filmen och i TV-serien (som utspelas innan filmen), även i 3an (som utspelas innan serien) så förbjuder han allting som har med musik att göra, det där med människor är för att han vill skydda Ariel eftersom han bryr sig om henne och ångrar när han varit hård mot henne, och det där med musik är för att han är förtvivlad efter att ha mist sin älskade drottning, men, i slutet av filmen så gottgör han genom att förvandla Ariel till en människa efter att ha insett hur mycket hon älskar Erik, och i 2an har hans karaktär förbättrats, han är inte hatisk mot alla människor, och han erbjuder t.o.m. sitt barnbarn att välja mellan land och hav, som hon förenar.

George Darling är en praktiskt man som vill att hans barn ska sköta sig, han blir upprörd när han får veta att John och Michael använt hans manchett-knappar (stavning?) som skatt och hans skjortbröst som skattkarta, och han blir även upprörd när han får veta att det är Lenas sagor, han t.o.m. "bestämmer" av frustration att Lena ska få ett nytt rum, och när han snubblar och barnvakts-hunden Nana tumlar runt så rusar Mary och barnen mot Nana, och han blir svartsjuk och utav frustration tvingar han Nana att sova utomhus, han känner dock sympati för Nana och förklarar att hon är en hund och att barnen är människor, i slutet så har han dock lugnat ner sig och insett att han var lite väl hård mot Lena och Nana.

Dessa två är lysande exempel på karaktärer som kan verka hårda men inte på något sätt är illvilliga.

Disneyfantasten

Madame Credenza i Timon och Pumbaa avsnittet Beetle Romania.

Om ni sett avsnittet så förstår ni varför.

MOA

Gick in på SNES Online för att se vilka nya spel som blivit tillagda idag. Ett av spelen heter Bubsy In Claws Encounters Of The Third Kind
Jag känner bara:FML

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2025 kl. 13:49:27Okej, här har jag gjort lite uppdateringar;
Nu har jag alltså uppdaterat detta inlägg.

Efter att nyligen ha sett om Timon och Pumbaa så håller jag med @Skokaka  om det där med Bäverbossens son.