Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 11 augusti 2025 kl. 16:42:43Tips om credits som saknas. 2011 gav Folkets Bio/Pan Vision ut på DVD två kortfilmer av den japanska animén Panda Kopanda, med titeln Panda, Panda! - på äventyr med Panda och hans vänner. Dubbningen är gjord av KM studio.
Tack för tipset. Jag har den DVD:n, men minns jag inte fel fanns det inga utsatta dubbcredits alls, så att jag därför inte har vetat var man ska vända sig. Då ska jag kontakta KM Studio, så borde de förhoppningsvis ha kvar uppgifter. :)
(När jag frågat dem tidigare har brytpunkten legat runt 2005 - 2006, så 2011 borde med god marginal vara från perioden som deras digitala databas täcker)

gstone

önskar credits Ben 10 , Ben 10 Alien Force och Ben 10 utlimate alien.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Hur går det  med  credits till Det svänger om Noas Ark ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 augusti 2025 kl. 21:56:17Hur går det  med  credits till Det svänger om Noas Ark ?
Tyvärr har jag inte fått något svar alls än från min presskontakt på Njutafilms. :(

Jag ska se om jag lyckas få tag i någon annan på Njutafilms, som möjligtvis kan tänkas ha dubbcredits... Annars går det kanske att kontakta Nordic United om credits - när det gäller Njutafilms kan man ju vara 95% säkra på att de gjort dubben. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 augusti 2025 kl. 22:52:39Tyvärr har jag inte fått något svar alls än från min presskontakt på Njutafilms. :(

Jag ska se om jag lyckas få tag i någon annan på Njutafilms, som möjligtvis kan tänkas ha dubbcredits... Annars går det kanske att kontakta Nordic United om credits - när det gäller Njutafilms kan man ju vara 95% säkra på att de gjort dubben. :)
Jag ska kanske se Det svänger om Noas Ark på lördag 

tror du den har utsatta svenska röster ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2025 kl. 01:46:20Jag ska kanske se Det svänger om Noas Ark på lördag

tror du den har utsatta svenska röster ?
Om jag känner Njutafilms rätt tror jag tyvärr inte att den har det, men jag hoppas att jag har fel...

Jag ska gå och se filmen imorgon (fredag), då jag passar på nu när jag råkar vara ledig imorgon; som kompensation för de tre långa dagarna under konferensen. Så jag återkommer med besked under fredagseftermiddagen. :)

Jag kan tillägga att jag i skrivande stund fortfarande inte fått något svar av Njutafilms, trots att jag nu igår kväll också mailade den allmänna press-mailen hos Njutafilms. :(

gstone

Det kom en nye pre school serie med iron man på Disney 
10 avsnitt finns på Disney ( alla med unika credits)

Kankse bör läggas credits up på hemsidan 

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i Det svänger om Noas Ark ?

gstone

Hur går det med credits till Det svänger om Noas Ark ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2025 kl. 21:32:29Hur går det med credits till Det svänger om Noas Ark ?
Jag har tyvärr inte fått något svar än av Njutafilms, men jag ser nu att hårddiskutrymmet på servern verkade ha tagit slut i eftermiddags; så det finns en risk att någon kan ha försökt att skicka mail som inte kommit fram. :(

De flesta mailservrar ska försöka igen om de inte lyckas, så mail som inte kommit fram bör försöka levereras inom några timmar; men jag kan förstås inte vara säker på att alla mailservrar är så väluppfostrade att de följer reglerna.

Jag såg filmen i eftermiddags i alla fall, och som jag misstänkte fanns inga utsatta dubbcredits på bio. :(

Den enda creditering som fanns var att den svenska textningen för hörselskadade gjordes av Sebastian Lilja, men för vilket företag framgick inte. Jag antar att det rör sig om den här personen, och i så fall är han alltså frilansare sedan 2019 och jobbade före det hos BTI Studios.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2025 kl. 23:18:28Jag såg filmen i eftermiddags i alla fall, och som jag misstänkte fanns inga utsatta dubbcredits på bio. :(

Den enda creditering som fanns var att den svenska textningen för hörselskadade gjordes av Sebastian Lilja, men för vilket företag framgick inte. Jag antar att det rör sig om den här personen, och i så fall är han alltså frilansare sedan 2019 och jobbade före det hos BTI Studios.
Då ser jag i Disney Junior Bioklubben istället !

gstone

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2025 kl. 23:50:59Då ser jag i Disney Junior Bioklubben istället !
Disney har i alla fall utsatta dubb credits ::)

gstone

Det har kommit en ny animerad serie på Disney Plus som heter Ironman och hans otroliga vänner,

Snälla kan du skriva av credits och lägga upp dom på hemsidan ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2025 kl. 18:53:52Det har kommit en ny animerad serie på Disney Plus som heter Ironman och hans otroliga vänner,

Snälla kan du skriva av credits och lägga upp dom på hemsidan ?
Det ordnar jag. :)

DingoPictures2005

@Daniel Hofverberg 
Vill ställa 2 frågor.

Fick du svar av Mikaela Tidermark angående Boog & Elliott 2?

Fick du svar av Håkan Mohede angående Mario och de andra serierna jag undrade över?