Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Jag gillar verkligen inte att Sonic pratar med tjejröst i vissa dubbningar & jag fattar inte varför dom gör det

Skokaka

En sak som stör mig på sistone är väl något som jag tänkte att ta upp igår, men, i hela fall... Visst är det jobbigt i YouTube med att förr i tiden så brukade det då mest konstant bli att videon stannar och det bara laddar hela tiden, och jag vet inte om ni fattar vad jag menar, men jag minns att i en del tillfällen så brukar en video helt plötsligt att sluta som om den ska sluta där FAST videon är inte alls så lång alls. Vad jag menar är att videon till exempel börjar i några sekunder och sedan så hoppar den över allt annat som om det vore hela videon. Detta var en gammal glitch nog som jag tack och lov inte ser längre hända nu för tiden. Jag vet inte om detta har drabbat någon annan, dock?... 

Men det som jag mest stör mig vid är denna: "Det uppstod ett fel. Försök igen senare." Helt irriterande att den kommer precis i någon random del i en video! Visst, att det blir random reklampaus är ju också irriterande, men inte lika mycket som detta. Detta är YouTubes största misstag, och mitt råd till YouTube angående denna problemet: "Lägg ner!" Jag menar, denna glitchen händer konstant för mig nu för tiden när jag försöker att kolla på videor, och det är inte så konstigt varför jag hör att en del folk hatar denna året, även om jag inte har en sådan stark eller speciell åsikt om den direkt, men detta är det sämsta problemet angående 2025... Åtminstone så kan man söka upp videon igen och man fortsätter precis där man slutade senast. Tack och lov, men ändå, detta är mycket onödigt och jag skulle uppskatta om det inte hände om och om igen...

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 september 2025 kl. 11:03:45Jag gillar verkligen inte att Sonic pratar med tjejröst i vissa dubbningar & jag fattar inte varför dom gör det
Kanske för att han är en tonåring och de tyckte att en tjej var en bra lösning? För just Sonic så håller jag dock med om att det inte funkar med att tjejer spelar honom...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 september 2025 kl. 21:27:41En sak som stör mig på sistone är väl något som jag tänkte att ta upp igår, men, i hela fall... Visst är det jobbigt i YouTube med att förr i tiden så brukade det då mest konstant bli att videon stannar och det bara laddar hela tiden, och jag vet inte om ni fattar vad jag menar, men jag minns att i en del tillfällen så brukar en video helt plötsligt att sluta som om den ska sluta där FAST videon är inte alls så lång alls. Vad jag menar är att videon till exempel börjar i några sekunder och sedan så hoppar den över allt annat som om det vore hela videon. Detta var en gammal glitch nog som jag tack och lov inte ser längre hända nu för tiden. Jag vet inte om detta har drabbat någon annan, dock?...

Men det som jag mest stör mig vid är denna: "Det uppstod ett fel. Försök igen senare." Helt irriterande att den kommer precis i någon random del i en video! Visst, att det blir random reklampaus är ju också irriterande, men inte lika mycket som detta. Detta är YouTubes största misstag, och mitt råd till YouTube angående denna problemet: "Lägg ner!" Jag menar, denna glitchen händer konstant för mig nu för tiden när jag försöker att kolla på videor, och det är inte så konstigt varför jag hör att en del folk hatar denna året, även om jag inte har en sådan stark eller speciell åsikt om den direkt, men detta är det sämsta problemet angående 2025... Åtminstone så kan man söka upp videon igen och man fortsätter precis där man slutade senast. Tack och lov, men ändå, detta är mycket onödigt och jag skulle uppskatta om det inte hände om och om igen...
Alltid irriterande när en video laddar, bara ladda för Ett Fel Uppstod. Borde bara inträffa datorer med dålig uppkoppling
Citat från: Skokaka skrivet  4 september 2025 kl. 21:28:36Kanske för att han är en tonåring och de tyckte att en tjej var en bra lösning? För just Sonic så håller jag dock med om att det inte funkar med att tjejer spelar honom...
Hittade den thailändska dubbningen idag & när jag hörde Sonics tjejröst tänkte jag "Fuck This! Orkar inte ta med detta i min ranking"

Skokaka

Okej, tydligen så KAN myggor göra nytta, då jag har nog hört att hanarna åtminstone pollinerar medan det BARA är honorna som tycker om blod, har jag för mig... Men, har vi inte dock redan bin för att pollinera? På tal om bin... 

Vad är getingar ens bra för? Bin gör honung, men det gör inte getingar, dom STJÄL honung, för att det är socker, vilket de är besatta av, och allt dom gör är att sticka folk bara för att dom äter socker! Du vet, jag tror nog att jag hatar getingar ännu mer än myggor, med tanke på att dom skapades nog utav misstag, plus så gör deras stickande MER ont än vad en myggas gör, som känns inte något alls. Dessa flygande insekter är nog det som är det dåliga med sommaren, som ska egentligen föreställa tiden på året som folk ska njuta utav...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  7 september 2025 kl. 23:32:39Okej, tydligen så KAN myggor göra nytta, då jag har nog hört att hanarna åtminstone pollinerar medan det BARA är honorna som tycker om blod, har jag för mig... Men, har vi inte dock redan bin för att pollinera? På tal om bin...

Vad är getingar ens bra för? Bin gör honung, men det gör inte getingar, dom STJÄL honung, för att det är socker, vilket de är besatta av, och allt dom gör är att sticka folk bara för att dom äter socker! Du vet, jag tror nog att jag hatar getingar ännu mer än myggor, med tanke på att dom skapades nog utav misstag, plus så gör deras stickande MER ont än vad en myggas gör, som känns inte något alls. Dessa flygande insekter är nog det som är det dåliga med sommaren, som ska egentligen föreställa tiden på året som folk ska njuta utav...
Alltid hatat getingar mer än myggor, myggor kan man i alla fall slå ihjäl om dom tagit sig in i huset

BPS

Citat från: gstone skrivet  8 september 2025 kl. 20:15:56man borde inte ens lärare ut om rasism i skolan

lärare borde inte  vidkännas att folk någonsin bandlands sämre p.g.a. av hudfärg

att lära ut det ha<r negativ effekt på elever
För att man ska få eleverna till rasister då eller? Motsatsen är inte heller bra att man ska tvinga fram likhet eller nationalism som i bland annat Turkiet. Att inte lära ut historia är det som får negativ effekt inte att man faktiskt försöker lära ut en historia och samhällsmedvetenhet. Jag menar titta på USA så förstår du att det du säger inte funkar i verkligheten.

Jag förväntar mig inget vettigt svar tyvärr men om du har rätt så får du gärna svara

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 september 2025 kl. 20:29:18vi borde inte lära ut i skolan att det finns olika folkgrupp eller kultur

vi få barn att tro alla kultur och folk slag är samma
Även om det i teorin kan vara en klok tanke, så fungerar det ju dock inte i praktiken.

Och historieförfalskning är heller ingen bra idé - man måste lära sig av det förflutna för att kunna förhindra att det händer igen.

gstone

Färkontrollen till vår Blu ray spelare har varit borta i flera år 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Det vägrar synka! Jag har försökt med så många bildkällor och när jag lyckades få en bra i 1080p var jag taggad men det synkar inte! :(

Daniel Hofverberg

Citat från: A skrivet 14 september 2025 kl. 11:16:54Det vägrar synka! Jag har försökt med så många bildkällor och när jag lyckades få en bra i 1080p var jag taggad men det synkar inte! :(
Vilken film då...?

A

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 september 2025 kl. 11:50:11Vilken film då...?
Originalddubbningen av Why, Charlie Brown, Why? Jag har försökt att ändra hastigheten och allting men ändå funkar det inte av någon anledning

MOA

Citat från: A skrivet 14 september 2025 kl. 12:57:19Originalddubbningen av Why, Charlie Brown, Why? Jag har försökt att ändra hastigheten och allting men ändå funkar det inte av någon anledning
Kan bli ett intressant framtida projekt för archive.org & det är nog meningen

Fred

En gata i närheten av min förra bostad är stor nog att stadsbussarna kan köra där ändå är det inte en huvudled så man måste i teorin släppa fram bilar som kommer från smågator från höger.
Jag säger i teorin därför att trafikanter som kör där i allmänhet inte verkar begripa att högerregeln gäller men det vore bättre att göra den större gatan till en huvudled så slipper man förvirring och trafiken skulle flyta på bättre.

A

Citat från: MOA skrivet 14 september 2025 kl. 14:03:42Kan bli ett intressant framtida projekt för archive.org & det är nog meningen
Jag skulle synka den åt Ovanliga dubbningar