Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2025 kl. 01:02:39Bully Dozer verkar ha funnits med på VHS-filmen Karl-Alfred i sagans värld - det ser ut som en av de 11 Karl-Alfred-filmer som jag har (se tredje filmen från vänster på den övre raden):
IMG_20210926_071535 (1).jpg

Den är dock inte digitaliserad än, men jag kan försöka att göra det inom den närmaste tiden. :)
Dålig engelsk titel, galet att det finns så många. Släpptes alla med samma dubbning också?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 september 2025 kl. 01:02:39Bully Dozer verkar ha funnits med på VHS-filmen Karl-Alfred i sagans värld - det ser ut som en av de 11 Karl-Alfred-filmer som jag har (se tredje filmen från vänster på den övre raden):

Den är dock inte digitaliserad än, men jag kan försöka att göra det inom den närmaste tiden. :)
Alla verkar vara i färg

så det måste vara tv avsnitt från 60 talet 

eller dom tre längre karl Alfred film gjorda i färg

har en av dom längre färg filmerna på dvd men dubbningen kan vara en av dom sämsta jag hört 

en röst med väldigt dålig inlevelse som gör alla
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 21 september 2025 kl. 17:32:21Alla verkar vara i färg

så det måste vara tv avsnitt från 60 talet

eller dom tre längre karl Alfred film gjorda i färg

har en av dom längre färg filmerna på dvd men dubbningen kan vara en av dom sämsta jag hört

en röst med väldigt dålig inlevelse som gör alla
Inte bara från 60-talet. Innehållet på kassetterna som är utgivna av Castle Vision/Musikservice är producerad av Hanna Barbera i slutet av 1970-talet.

Jag fått höra från många, att de flesta svenska dubbningar av Karl-Alfred ger mer att önska. Jag har t o m fått önskemål om det var möjligt för mig att producera dubbning. Då med en bättre svensk röst till Karl-Alfred. Visserligen finns det en alldeles perfekt voice match som tillhör dubbarproffset Anders https://youtu.be/7FVC7jgKnCQ?si=ii5uk_HEg5JKJO9h , som jag alltid kan engagera. Men vet inte om jag ens skulle agera på att producera dubb av Karl-Alfred när det redan finns så mycket. Någon har sagt mig att inte allt har dubbats av Hanna Barbera serien men det vet jag inte så mycket om...

Goliat

För tidigt men är det någon av dem som saknas som du har?

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=13805.msg114404#msg114404

edit just ja hittade gammalt inlägg som du skulle fixa dessa:

• All världens sport
  • Spenatslukaren
  • Olivia gör lumpen
  • Karl-Alfred och hans vänner
  • Möter Bluto (min är dåligt ljud med ljudbortfall i tal)

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 23 september 2025 kl. 06:43:24För tidigt men är det någon av dem som saknas som du har?

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=13805.msg114404#msg114404

edit just ja hittade gammalt inlägg som du skulle fixa dessa:

• All världens sport
  • Spenatslukaren
  • Olivia gör lumpen
  • Karl-Alfred och hans vänner
  • Möter Bluto (min är dåligt ljud med ljudbortfall i tal)
Det gamla inlägget hade jag totalt förträngt... Men då ska jag försöka digitalisera dessa så fort som möjligt. :)

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 21 september 2025 kl. 18:34:16Inte bara från 60-talet. Innehållet på kassetterna som är utgivna av Castle Vision/Musikservice är producerad av Hanna Barbera i slutet av 1970-talet.

jag gissade lite åttonde 

var lite osäker 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Hoppas det här är ovanligt nog.;) Gammal Inspelning från Cartoon Network, runt 1995.

https://archive.org/details/cartoon-network-blandat

Glad fredag! ;D

gorehound

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 september 2025 kl. 15:12:12Hoppas det här är ovanligt nog.;) Gammal Inspelning från Cartoon Network, runt 1995.

Glad fredag! ;D
Härliga minnen tack för uppladdningen :D

Nilsson

Beck

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 september 2025 kl. 15:12:12Hoppas det här är ovanligt nog.;) Gammal Inspelning från Cartoon Network, runt 1995.

Glad fredag! ;D
Ja, jag minns Power Zone! :D 
Vad kul att se detta igen! :D 
Tack så mycket! :D 

Disneyfantasten

Eftersom avsnittet Valskval (ur Disneys Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien) saknas på Disney+ så hoppas jag att någon framöver kan lägga upp den, tillsammans med de tidigare nämnda saknade avsnitten av DuckTales och Luftens Hjältar samt originaldubbningen av de omdubbade avsnitten av Darkwing Duck.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 07:58:43Eftersom avsnittet Valskval (ur Disneys Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien) saknas på Disney+ så hoppas jag att någon framöver kan lägga upp den, tillsammans med de tidigare nämnda saknade avsnitten av DuckTales och Luftens Hjältar samt originaldubbningen av de omdubbade avsnitten av Darkwing Duck.
Jag vet att jag ska ha åtminstone den svenska VHS-utgåvan av Den lilla sjöjungfrun - Val-skval, och kanske även den norska och/eller danska. De är dock inte digitaliserade än, och det är ju inte alltid helt oproblematiskt att digitalisera sådana filmer som med all säkerhet är kopieringsskyddade - men ska se vad jag kan göra. :)

Jag ska ha originaldubben av samtliga omdubbade avsnitt av DuckTales, och av alla eller åtminstone nästan alla omdubbade avsnitt av Darkwing Duck. Ska se om jag har kvar dem på hårddisken, eller om jag har bränt ut filerna vid något skede. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 september 2025 kl. 09:34:45Jag vet att jag ska ha åtminstone den svenska VHS-utgåvan av Den lilla sjöjungfrun - Val-skval, och kanske även den norska och/eller danska. De är dock inte digitaliserade än, och det är ju inte alltid helt oproblematiskt att digitalisera sådana filmer som med all säkerhet är kopieringsskyddade - men ska se vad jag kan göra. :)
Jag har för mig att jag har avsnittet synkat till den restaurerade versionen.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 07:58:43Eftersom avsnittet Valskval (ur Disneys Den Lilla Sjöjungfrun TV-serien) saknas på Disney+ så hoppas jag att någon framöver kan lägga upp den, tillsammans med de tidigare nämnda saknade avsnitten av DuckTales och Luftens Hjältar samt originaldubbningen av de omdubbade avsnitten av Darkwing Duck.
Någon särskild anledning till att avsnittet saknas? Annars är det bara könstigt

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 27 september 2025 kl. 11:01:32Någon särskild anledning till att avsnittet saknas? Annars är det bara könstigt
Ingen vet, utom Disney - men gissningsvis någon slags rättighetsproblem, då det inte bara gäller Disney+ utan de flesta sammanhang i världen de senaste dryga 20 åren; däribland SVT.