Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

7 år gammal bild men ändå

Monsieur Hulot

Det som gör mig ledsen är att jag aldrig fick någon autograf från Lars Dejert. Jag har en gedigen med alla möjliga personers autografer, både skådespelare och röstskådespelare. Men av någon anledning fick jag aldrig från Lars Dejert. Jag skickade för något år sedan, men han återkom inte :-\ Var han sjuk?

Bara några månader innan hans död ringde jag till Per Åhlin och frågade om han kunde skriva på en autograf, men det gick inte då han såg dåligt. Eftersom jag hörde att det var en gammal och trött man bad jag ursäkt för att jag ringde och störde, men han svarade med att han förstod att jag inte kände till det där med hans syn.

@Daniel Hofverberg har du varit i kontakt med Lars Dejert? Har någon här hans autograf? Oavsett vad hoppas jag att han får det bra på andra sidan 🙏🏻 

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet  4 september 2025 kl. 22:37:12du är gulig
Han levde fortfarande när bilden togs men så här känner jag & troligen alla andra när han lämnade oss

Disneyfantasten

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 september 2025 kl. 22:36:11Det som gör mig ledsen är att jag aldrig fick någon autograf från Lars Dejert. Jag har en gedigen med alla möjliga personers autografer, både skådespelare och röstskådespelare. Men av någon anledning fick jag aldrig från Lars Dejert. Jag skickade för något år sedan, men han återkom inte :-\ Var han sjuk?

Bara några månader innan hans död ringde jag till Per Åhlin och frågade om han kunde skriva på en autograf, men det gick inte då han såg dåligt. Eftersom jag hörde att det var en gammal och trött man bad jag ursäkt för att jag ringde och störde, men han svarade med att han förstod att jag inte kände till det där med hans syn.

@Daniel Hofverberg har du varit i kontakt med Lars Dejert? Har någon här hans autograf? Oavsett vad hoppas jag att han får det bra på andra sidan 🙏🏻
Jag förstår känslan för det är många jag gärna hade fått autograf från men nu blir det tyvärr ingenting av med det, t.ex. Hans Lindgren, John Harryson, Bert-Åke Varg, Olof Thunberg, Stig Grybe, Charlie Elvegård, Guy De La Berg, Gunnar Ernblad, Liza Öhman, Mona Seilitz, Jan Koldenius, Allan Svensson, Svante Thuresson, m.fl.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 september 2025 kl. 22:36:11@Daniel Hofverberg har du varit i kontakt med Lars Dejert? Har någon här hans autograf? Oavsett vad hoppas jag att han får det bra på andra sidan 🙏🏻
Nej, jag har inget minne av att jag haft någon kontakt med Lars Dejert. :(

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  4 september 2025 kl. 22:36:11Bara några månader innan hans död ringde jag till Per Åhlin och frågade om han kunde skriva på en autograf, men det gick inte då han såg dåligt. Eftersom jag hörde att det var en gammal och trött man bad jag ursäkt för att jag ringde och störde, men han svarade med att han förstod att jag inte kände till det där med hans syn.

Är inte han också död va? Skickade han sin sista autograf till dig innan han dog? Om inte vore det riktigt sorgligt

BPS

Citat från: MOA skrivet  5 september 2025 kl. 11:02:07Är inte han också död va? Skickade han sin sista autograf till dig innan han dog? Om inte vore det riktigt sorgligt
Men han skrevju att han inte fick någon på grund av synen.

gstone

Skrev lite grejer på forumet igår som jag inser var dumma och ångrar mig  :'( :'( :'(

gstone

gstone

min mamma tycker jag är för gamla för att se Gabbys dockskåp: Filmen på bio

MOA

Citat från: gstone skrivet 11 september 2025 kl. 20:26:36min mamma tycker jag är för gamla för att se Gabbys dockskåp: Filmen på bio
Vänta tills den släpps på streaming för ett bättre alternativ

Skokaka

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 september 2025 kl. 20:26:36min mamma tycker jag är för gamla för att se Gabbys dockskåp: Filmen på bio
TV-serien på Netflix tycker jag är för barnslig för att ämna till att se, annat än för att kolla röster som hastigast. Därav inte sagt att det är något fel på serien, den är välgjord och är säkert utmärkt för de yngsta, men det är trots allt uppenbart att serien riktar sig till de yngre barnen.

Att döma av de trailers som visats på bio de senaste 3 - 4 månaderna tycker jag dock att det verkar som att långfilmen riktar sig till en bredare publik än serien - den känns lite mer familjeinriktad än serien, och inte lika uppenbart barninriktad.

Men jag kan ha fel, förstås - det vore ju inte första gången som en trailer försöker "luras"...

gstone

Robert Redford dog här om dagen han var en jättebra skådespelare

Bland annat var han röst i Min vän Charlotte

Men har gjotu tonvis av filmer ändå sedan 50-talet

Min morfar var ett fan an honom