Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 21 september 2025 kl. 08:43:18Snubblade över denna sida för ett tag sedan

https://magnusbrasseeva.blogg.se

Även om den sedan länge verkar vara övergiven tycker jag det är kul att se på den :) Bland annat finns de olika inslagen indelade i olika kategorier och även fast det bara är ett litet urval av vad som är med i serien tycker jag det är intressant att se vilka sketcher som getts ut på DVD.

Jag kommer ihåg att flera av sketcherna som finns på sidan har funnits uppladdade på Youtube en gång i tiden, exempelvis de textade bilderna. Klicka på kategorin "Sketcher" och då kommer det dyka upp ett flertal sketcher med textremsor och under några av dem står det dessutom ej på DVD.
Kvadraterna tror jag ligger uppe om jag inte blandar ihop den med när Brasse & Eva snickrar trianglar för den finns också

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 21 september 2025 kl. 11:04:18Kvadraterna tror jag ligger uppe om jag inte blandar ihop den med när Brasse & Eva snickrar trianglar för den finns också
Båda ligger uppe på Youtube :) Dock är båda endast TV-visade och har inte dykt upp i någon hemvideo-utgåva

Monsieur Hulot

En gång i tiden låg delarna 13, 14 och 15 av 40-delarsversionen uppe på Youtube, alla tre uppdelade i två delar vardera samt textade. Inte helt oväntat är dessa nedplockade från Youtube sedan länge på grund av rättigheter, och kommer tyvärr inte ihåg vad uppladdaren hette som lade upp klippen. Men vem vet, kanske uppladdaren är medlem här och kanske har kvar VHS-inspelningarna. Då kanske hen kan ladda upp klippen på Archive :)

Eller har någon annan här på forumet någon/några inspelning/ar av 40-delarsversionen? Dessa kan då läggas upp på Archive med tanke på att denna version är sällsynt efter 2017.

Monsieur Hulot

@TonyTonka om inte jag minns fel så lade väl du upp några textade klipp på Youtube? Om det var du, har du kvar videoinspelningarna av avsnitten? Oavsett vem uppladdaren var så kom klippen från 40-delarsversionen.

TonyTonka

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 21 september 2025 kl. 19:38:42@TonyTonka om inte jag minns fel så lade väl du upp några textade klipp på Youtube? Om det var du, har du kvar videoinspelningarna av avsnitten? Oavsett vem uppladdaren var så kom klippen från 40-delarsversionen.
Tyvärr har jag inte det, minns att jag screenrecordade just den scenen från ett annat youtube-klipp. xD
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Monsieur Hulot

Citat från: TonyTonka skrivet 28 september 2025 kl. 02:23:08Tyvärr har jag inte det, minns att jag screenrecordade just den scenen från ett annat youtube-klipp. xD
Har du några andra klipp sparade? Det är i alla fall roligt att det finns textade stillbilder (+ sekunder-långa klipp) sparade, varför just med text? Jo, för det är intressant att se hur TV-textningen såg ut på den tiden :)

MOA

Såg på avsnitten B & K, är Fiskningen & Upp & Ner Resan ovanliga sketcher? Gillade Brasses skrik på slutet i sistnämnda

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 28 september 2025 kl. 15:13:21Såg på avsnitten B & K, är Fiskningen & Upp & Ner Resan ovanliga sketcher? Gillade Brasses skrik på slutet i sistnämnda
Största fisken har enbart visats i TV och har inte givits på VHS eller DVD. Brasse åker-upp-och-ner-maskin fanns med i de gamla VHS-delarna från 80-talet och är även den okänd på DVD-marknaden. Så ja, båda sketcherna är ovanliga.

Är det förresten kalenderversionen eller 1978-års version du sett dessa sketcher i?

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 28 september 2025 kl. 19:02:37Största fisken har enbart visats i TV och har inte givits på VHS eller DVD. Brasse åker-upp-och-ner-maskin fanns med i de gamla VHS-delarna från 80-talet och är även den okänd på DVD-marknaden. Så ja, båda sketcherna är ovanliga.

Är det förresten kalenderversionen eller 1978-års version du sett dessa sketcher i?
78 årsversionen på archive.org förstås, bästa är att Eva säger Amen Brasse! 2 gånger

TonyTonka

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 28 september 2025 kl. 11:15:53Har du några andra klipp sparade? Det är i alla fall roligt att det finns textade stillbilder (+ sekunder-långa klipp) sparade, varför just med text? Jo, för det är intressant att se hur TV-textningen såg ut på den tiden :)
Tyvärr inte, det var typ 13 år sedan, så jag har bytt dator ganska många gånger sedan dess.
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 28 september 2025 kl. 23:45:20Tyvärr inte, det var typ 13 år sedan, så jag har bytt dator ganska många gånger sedan dess.
Inget från den dåvarande datorn blev överfört antar jag. Jaja, för sent att göra något åt det nu

Monsieur Hulot

Citat från: TonyTonka skrivet 28 september 2025 kl. 23:45:20Tyvärr inte, det var typ 13 år sedan, så jag har bytt dator ganska många gånger sedan dess.
Okej. Då vet jag hur det ser ut. Oavsett vad får vi ändå hoppas att någon har några avsnitt sparade (av 1984 års version) :)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 29 september 2025 kl. 12:13:50Okej. Då vet jag hur det ser ut. Oavsett vad får vi ändå hoppas att någon har några avsnitt sparade (av 1984 års version) :)
Även om jag inte är intresserad av textning kan det vara intressant att se

MOA

Vill tro att bokhyllan är en ovanlig sketch men jag kan aldrig vara säker

BPS

Detta såg jag på min lokala Coop Forum idag, att utgåvan fortfarande säljs är inte så konstigt eftersom att det är restlager som Musikservice tillhandahåller men att det på andra väggen fanns en hel hylla med de var en liten chock.

Coop Forum, Fem myror.jpg