Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 14:27:52I vanliga fall tycker jag inte om att gnälla över saker, men ibland måste man. En sak som gjort mig en aning gâlen är att blodapelsinerna inte dykt upp än, som är en favoritfrukt för mig. Är det av en anledning det dröjer så fruktansvärt länge? ???

Även fast vanliga apelsiner är goda också är det ju något speciellt med blodapelsiner, och vissa saker tycker man inte om att vänta på.
Jag har inte heller sett några blodapelsiner ännu, men jag såg härom dagen i min lokala ICA-butik att de hade laddat upp med julmust...!

Det känns ovanligt tidigt. Sommaren är knappt slut här i södra Sverige, och så står julen redan för dörren. Jag har till och med ett par flaskor påskmust kvar sen i våras.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 26 september 2025 kl. 14:27:52I vanliga fall tycker jag inte om att gnälla över saker, men ibland måste man. En sak som gjort mig en aning gâlen är att blodapelsinerna inte dykt upp än, som är en favoritfrukt för mig. Är det av en anledning det dröjer så fruktansvärt länge? ???
Är det kanske något problem med skörden i år, så att det blivit mindre än vanligt? Problemet med blodapelsiner är ju att de nästan uteslutande kommer från Sicilien i Italien, så därför blir det ju väldigt utsatt om skörden ett år blir mindre än planerat på grund av exempelvis väderförhållanden.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 september 2025 kl. 07:23:27Jag har inte heller sett några blodapelsiner ännu, men jag såg härom dagen i min lokala ICA-butik att de hade laddat upp med julmust...!

Det känns ovanligt tidigt. Sommaren är knappt slut här i södra Sverige, och så står julen redan för dörren. Jag har till och med ett par flaskor påskmust kvar sen i våras.
Idag förra året drack jag julmust & förrförra året såldes skumtomtar i Oktober

Tintin

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 september 2025 kl. 07:23:27Jag har inte heller sett några blodapelsiner ännu, men jag såg härom dagen i min lokala ICA-butik att de hade laddat upp med julmust...!

Samma här, dessutom fanns lussekatter att köpa på brödavdelningen idag.

gstone

Nu har HBO Max och Netflix i Sverige gått för långt 🤬❗️❗️❗️❗️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Nu jävla har HBO Max och Netflix gått för långt!

Haap

gstone

Oskar

Citat från: gstone skrivet 30 september 2025 kl. 16:49:47Charlottes Web kommer inte till Sverige !
https://www.moviezine.se/nyheter/65-nya-filmer-och-serier-pa-hbo-max-i-oktober-2025

Och The Twits står inte med på denna lista !
https://www.moviezine.se/nyheter/50-premiarer-pa-vag-till-netflix-sverige-det-har-ser-vi-i-oktober-2025
dom stora streaming tjänster bryr sig inte om svenska publiken huvudtaget tyvärr och dom bryr sig bara om större länder tyvärr om man inte har vpn av slags.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 30 september 2025 kl. 16:49:47Charlottes Web kommer inte till Sverige !
https://www.moviezine.se/nyheter/65-nya-filmer-och-serier-pa-hbo-max-i-oktober-2025

Och The Twits står inte med på denna lista !
https://www.moviezine.se/nyheter/50-premiarer-pa-vag-till-netflix-sverige-det-har-ser-vi-i-oktober-2025
du kan skriva till hbo max och Netflix om dom filmer eller serier som du att skulle kommit till Sverige som inte blir av för Sverige publiken.

Skokaka

Filantroper... Det är väl såna som stör andra, antar jag...

gstone

Fred

Citat från: Skokaka skrivet 30 september 2025 kl. 20:23:38Filantroper... Det är väl såna som stör andra, antar jag...
Filantrop betyder välgörare. 

Fred

Gillar inte att länder erkänner Palestina men inte Taiwan.

gstone

Citat från: Fred skrivet  2 oktober 2025 kl. 16:09:28Gillar inte att länder erkänner Palestina men inte Taiwan.
Nej det är hyckleri