Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Aladdin (Disneys TV-serie)

Startat av Beck, 14 september 2011 kl. 21:58:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 oktober 2025 kl. 20:05:29Hon är Malins yngre halvsyster och är känd som programledare.
Men var ärligt talat betydligt mer känd på 1990-talet än vad hon är idag. På 1990-talet och början av 2000-talet var hon med i stort sett överallt, men nu är hon lite mer "undangömd" och är oftare med som gäst i TV-program än som programledare.

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2025 kl. 19:33:56Gratis för hon är familj ?

Eller blev hon betald
Jag förutsätter att hon fick betalt en avtalsenlig ersättning som alla andra. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2025 kl. 01:05:07Jag förutsätter att hon fick betalt en avtalsenlig ersättning som alla andra. :)
Man kan inte vara säker jag tror inte att han själv tog betalt som skådespelare när han hoppade in till exempel 

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 oktober 2025 kl. 08:34:23Inte nödvändigtvis vilket specifikt avsnitt, men rollfigurens namn vore ju önskvärt om det är en större/viktigare gästroll (så att det inte känns rättvist att placera in vederbörande i "Övriga röster").
Nu har jag sett/hört igenom alla svenskadubbade avnsitt. Detta ska vara majoriteten av det större rollerna (ej inkluderat de jag har postat tidigare i tråden Önska creditlistor som är officiella uppgifter, även om jag ifrågasätter lite av uppgifterna till avsnittet "Bad Mood Rising") som antingen är återkommande eller bara förkommer i ett avsnitt. Ni får gärna komma med synpunkter. Finns Några frågetecken så vi kommer inte helt ifrån "m.fl.

återkommande:
Ayam Aghoul - JOHAN HEDENBERG
Farouk - TOMMY NILSSON
Amin Damoola - STEVE KRATZ
Hamar - TOMMY NILSSON / DICK ERIKSSON
Sultan Pasta Al-Dente - PER SANDBORGH
Nefir - STEVE KRATZ
Kapten Murk - JOHAN WAHLSTRÖM
Mystiker - IRENE LINDH
Akbar - JOHAN HEDENBERG
Waheed - ROBIN CARLSSON
Dominus Tand - JOHAN HEDENBERG
Prins Uncouthma - TOMMY NILSSON
Brunhilda - ANNICA SMEDIUS
General Gouda - PER SANDBORGH
Drottning Hippsodeth - EVA BYSING
Scara - JASMINE WIGARTZ
Aziz - ERIC DONELL

Al Muddy Sultan - PER SANDBORGH
Fashoom - ANDREAS NILSSON
Daru Tavelevil - ANDREAS NILSSON
Samir "Förstöraren" - ANDREAS NILSSON
Sootinai - JOHAN HEDENBERG
Eden - ANNICA SMEDIUS
Dhandi - THERESE REUTERSWÄRD
Kapten Al Bahtross - ANDREAS NILSSON
Sandormen - ANDREAS NILSSON
Sandmonster - STEVE KRATZ
Machana - ANDREAS NILSSON
Gregarius - ANDREAS NILSSON
Hamed - HANS LINDGREN
Malcho - JOHAN HEDENBERG
Frysin - PETER SJÖQUIST
Zin - NICK ATKINSON
Zang - STEVE KRATZ
Schamanen - JOHAN HEDENBERG
Magma - JOHAN WAHLSTRÖM
Ding - PER SANDBORGH
Oopo - ANNICA SMEDIUS
Kimbla - ANNICA SMEDIUS
Brisbane - JOHAN WAHLSTRÖM
Sydney - JOHAN HEDENBERG
Amuk Moonrah - JOHAN WAHLSTRÖM
Shakata - BARBRO "LILL-BABS" SVENSSON
Razili - Pernilla Wahlgren? (inte helt säkert skulle kunna vara men behöver ett fler par öron till som lyssnar)
Farida  - Kristin Kaspersen? (inte helt säkert skulle kunna vara men behöver ett fler par öron till som lyssnar)
Runtar - JOHAN HEDENBERG
Kalif Kapok - ANDREAS NILSSON
Kaos - DICK ERIKSSON
Mukhtar - JOHAN HEDENBERG
Ajed Al-Gebraic - ? (intressant karaktäristisk röst men absolut ingen aning)
Amal - STEVE KRATZ
Bobolonius - JOHAN WAHLSTRÖM
Minos - MATTIAS KNAVE
Fatima - JASMINE WIGARTZ
Kung Pector - NICKLAS WAHLGREN

övriga:
Måns Eriksson
Maria Weisby
Malin Berghagen
Gunnar Ernblad
Dan Malmer

Erika

En mycket imponerande lista!  :D 

Tog och lyssnade på Ajed Al-Gebraics röst, och tycker hans röst påminner lite om Per Sandborgh.

BPS

Citat från: Erika skrivet Igår kl. 20:37:06En mycket imponerande lista!  :D

Tog och lyssnade på Ajed Al-Gebraics röst, och tycker hans röst påminner lite om Per Sandborgh.

Håller med, men undrar om han inte har två röster...

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet Igår kl. 20:37:06En mycket imponerande lista!  :D

Tog och lyssnade på Ajed Al-Gebraics röst, och tycker hans röst påminner lite om Per Sandborgh.

Jo vissa likheter med Per Sandborgh men ett helt annat talmönster än vad han har.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 15:09:33Nu har jag sett/hört igenom alla svenskadubbade avnsitt. Detta ska vara majoriteten av det större rollerna (ej inkluderat de jag har postat tidigare i tråden Önska creditlistor som är officiella uppgifter, även om jag ifrågasätter lite av uppgifterna till avsnittet "Bad Mood Rising") som antingen är återkommande eller bara förkommer i ett avsnitt. Ni får gärna komma med synpunkter. Finns Några frågetecken så vi kommer inte helt ifrån "m.fl.

återkommande:
Ayam Aghoul - JOHAN HEDENBERG
Farouk - TOMMY NILSSON
Amin Damoola - STEVE KRATZ
Hamar - TOMMY NILSSON / DICK ERIKSSON
Sultan Pasta Al-Dente - PER SANDBORGH
Nefir - STEVE KRATZ
Kapten Murk - JOHAN WAHLSTRÖM
Mystiker - IRENE LINDH
Akbar - JOHAN HEDENBERG
Waheed - ROBIN CARLSSON
Dominus Tand - JOHAN HEDENBERG
Prins Uncouthma - TOMMY NILSSON
Brunhilda - ANNICA SMEDIUS
General Gouda - PER SANDBORGH
Drottning Hippsodeth - EVA BYSING
Scara - JASMINE WIGARTZ
Aziz - ERIC DONELL

Al Muddy Sultan - PER SANDBORGH
Fashoom - ANDREAS NILSSON
Daru Tavelevil - ANDREAS NILSSON
Samir "Förstöraren" - ANDREAS NILSSON
Sootinai - JOHAN HEDENBERG
Eden - ANNICA SMEDIUS
Dhandi - THERESE REUTERSWÄRD
Kapten Al Bahtross - ANDREAS NILSSON
Sandormen - ANDREAS NILSSON
Sandmonster - STEVE KRATZ
Machana - ANDREAS NILSSON
Gregarius - ANDREAS NILSSON
Hamed - HANS LINDGREN
Malcho - JOHAN HEDENBERG
Frysin - PETER SJÖQUIST
Zin - NICK ATKINSON
Zang - STEVE KRATZ
Schamanen - JOHAN HEDENBERG
Magma - JOHAN WAHLSTRÖM
Ding - PER SANDBORGH
Oopo - ANNICA SMEDIUS
Kimbla - ANNICA SMEDIUS
Brisbane - JOHAN WAHLSTRÖM
Sydney - JOHAN HEDENBERG
Amuk Moonrah - JOHAN WAHLSTRÖM
Shakata - BARBRO "LILL-BABS" SVENSSON
Razili - Pernilla Wahlgren? (inte helt säkert skulle kunna vara men behöver ett fler par öron till som lyssnar)
Farida  - Kristin Kaspersen? (inte helt säkert skulle kunna vara men behöver ett fler par öron till som lyssnar)
Runtar - JOHAN HEDENBERG
Kalif Kapok - ANDREAS NILSSON
Kaos - DICK ERIKSSON
Mukhtar - JOHAN HEDENBERG
Ajed Al-Gebraic - ? (intressant karaktäristisk röst men absolut ingen aning)
Amal - STEVE KRATZ
Bobolonius - JOHAN WAHLSTRÖM
Minos - MATTIAS KNAVE
Fatima - JASMINE WIGARTZ
Kung Pector - NICKLAS WAHLGREN

övriga:
Måns Eriksson
Maria Weisby
Malin Berghagen
Gunnar Ernblad
Dan Malmer
Jag vill minnas att jag i en YouTube-video med Disneydags-eftertexter att Stig Grybe också medverkar i serien, vem kan han tänkas spelat?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 15:09:33Nu har jag sett/hört igenom alla svenskadubbade avnsitt. Detta ska vara majoriteten av det större rollerna (ej inkluderat de jag har postat tidigare i tråden Önska creditlistor som är officiella uppgifter, även om jag ifrågasätter lite av uppgifterna till avsnittet "Bad Mood Rising") som antingen är återkommande eller bara förkommer i ett avsnitt. Ni får gärna komma med synpunkter. Finns Några frågetecken så vi kommer inte helt ifrån "m.fl.
Tack så mycket för ditt imponerande uttömmande arbete.

Var kan vi hitta åt Razili och Farida, som du var osäker på? I vilket avsnitt, och vilka var egentligen de? På rak arm kommer jag inte ihåg några karaktärer med de namnen...

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 23:00:48Jag vill minnas att jag i en YouTube-video med Disneydags-eftertexter att Stig Grybe också medverkar i serien, vem kan han tänkas spelat?
Han gör en "bybo" (karaktären har säkert ett ordentligt namn men inget jag kunnat hitta) i avsnittet "Getting the Bugs Out".

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 23:06:24Tack så mycket för ditt imponerande uttömmande arbete.

Var kan vi hitta åt Razili och Farida, som du var osäker på? I vilket avsnitt, och vilka var egentligen de? På rak arm kommer jag inte ihåg några karaktärer med de namnen...
Hehe, något ska en väl göra samtidigt som man tittar 8)

De förekommer i avsnittet "Witch Way Did She Go?" och är två av de tre sandhäxorna, med ett fåtal repliker.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet Igår kl. 23:16:41De förekommer i avsnittet "Witch Way Did She Go?" och är två av de tre sandhäxorna, med ett fåtal repliker.
Har tagit mig en titt på avsnittet i fråga, och håller med dig om dina bedömningar. Tycker också det låter som dem, även om jag är mest säker på Pernilla som den ena sandhäxan. :)

Citat från: Zebastian skrivet 26 juni 2025 kl. 09:42:14https://archive.org/details/al-svenskt-tal
För att underlätta för andra som vill höra och bedöma, hittar man avsnittet i fråga under titeln "Avsnitt 73" i länken ovan.

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet Idag kl. 07:47:29Har tagit mig en titt på avsnittet i fråga, och håller med dig om dina bedömningar. Tycker också det låter som dem, även om jag är mest säker på Pernilla som den ena sandhäxan. :)
Ja Pernilla är jag oxå mer säker på och tvekar inte lika mycket.