Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 november 2025 kl. 11:05:37Menar du rysningar som Antonio Paiola ger mig? Där är han nämligen ensam
Kan man nog säga, ja...

MOA

Finns faktiskt redan en ranking men många versioner saknas:

https://www.youtube.com/watch?v=T6vM8MacblQ
Tycker inte att den åldrats så bra

Skokaka

Då detta handlar om multilanguage, som vi nog redan vet så finns det många multilanguage videor utav klipp från SvampBob Fyrkant, så vi vet nog redan hur SvampBob och gänget låter i olika språk. Sedan så vet jag inte om karaktärerna har samma röster både i tal och sång, men här är en multilanguage video där SvampBob sjunger, och i dessa så är det förstås åtminstone samma klipp i alla språken: 

https://www.youtube.com/watch?v=5vvdd7IeQXo&pp=ygUfdGhlIGJlc3QgZGF5IGV2ZXIgbXVsdGlsYW5ndWFnZQ%3D%3D

I italienska så gör SvampBob ett litet "Ha-Ha!" efter denna versen, vilket är unikt. 

Men något dåligt är att i en del utav språken så kan man höra att kören i bakgrunden är odubbade. Kanske det har med detta "spåret" att göra, men ändå, det blir lite udda... Jag tycker förresten att turkiska inte har så mycket inlevelse här och kinesiska låter inte ens som att han sjunger, utan talar, plus så är det ingen kör i denna... Och tjeckiska?... Ja, åtminstone så låter detta inte lika illa som en annan multilanguage video där SvampBob stryper Herr Krabba, då i den tjeckiska dubbningen så skriker han inte ens. Det KUNDE ha funkat om han först låter lugn och sen skriker när han börjar att skaka Herr Krabba, men nej... Den dubbningen verkar inte låta som någon höjdare direkt, så, ja... Turkiska, kinesiska och tjeckiska tycker jag, åtminstone när det gäller denna låten, är de svagaste. De andra rösterna verkar åtminstone bättre.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 november 2025 kl. 18:46:23Då detta handlar om multilanguage, som vi nog redan vet så finns det många multilanguage videor utav klipp från SvampBob Fyrkant, så vi vet nog redan hur SvampBob och gänget låter i olika språk. Sedan så vet jag inte om karaktärerna har samma röster både i tal och sång, men här är en multilanguage video där SvampBob sjunger, och i dessa så är det förstås åtminstone samma klipp i alla språken:

https://www.youtube.com/watch?v=5vvdd7IeQXo&pp=ygUfdGhlIGJlc3QgZGF5IGV2ZXIgbXVsdGlsYW5ndWFnZQ%3D%3D

I italienska så gör SvampBob ett litet "Ha-Ha!" efter denna versen, vilket är unikt.

Men något dåligt är att i en del utav språken så kan man höra att kören i bakgrunden är odubbade. Kanske det har med detta "spåret" att göra, men ändå, det blir lite udda... Jag tycker förresten att turkiska inte har så mycket inlevelse här och kinesiska låter inte ens som att han sjunger, utan talar, plus så är det ingen kör i denna... Och tjeckiska?... Ja, åtminstone så låter detta inte lika illa som en annan multilanguage video där SvampBob stryper Herr Krabba, då i den tjeckiska dubbningen så skriker han inte ens. Det KUNDE ha funkat om han först låter lugn och sen skriker när han börjar att skaka Herr Krabba, men nej... Den dubbningen verkar inte låta som någon höjdare direkt, så, ja... Turkiska, kinesiska och tjeckiska tycker jag, åtminstone när det gäller denna låten, är de svagaste. De andra rösterna verkar åtminstone bättre.
Helt orelaterat till ämnet men kan Skokaka få in Svampbob kanalen på TV:n?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 november 2025 kl. 19:04:40Helt orelaterat till ämnet men kan Skokaka få in Svampbob kanalen på TV:n?
Det är klurigt det där med min TV, så jag vet nog egentligen tyvärr inte hur. :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 november 2025 kl. 22:01:09Det är klurigt det där med min TV, så jag vet nog egentligen tyvärr inte hur. :-\
Turkiska påminner om Kerem Kobanbay & Tjeckiska låter för mörk så om jag rankade alla versioner så hamnar dom längst ner. Kommer troligen aldrig göra det