Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Bib skrivet  1 november 2025 kl. 21:27:29Finns det lista till Mewtwo Returns (ポケットモンスター ミュウツー!我ハココニ在リ) ?
De listas bara i grupp men jag kan sammanställa en rollista om det finns intresse.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 november 2025 kl. 14:05:54De listas bara i grupp men jag kan sammanställa en rollista om det finns intresse.
Det vore uppskattat. :)

Står det utsatt studiocredits? Jag tror inte att jag har just den...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2025 kl. 14:10:56Det vore uppskattat. :)

Står det utsatt studiocredits? Jag tror inte att jag har just den...
Tyvärr inte mer än att Måns Eriksson crediterats för ljudmix och att det är Eurotroll som gjort dubbningen.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 november 2025 kl. 14:12:51Tyvärr inte mer än att Måns Eriksson crediterats för ljudmix och att det är Eurotroll som gjort dubbningen.
Ingen översättare eller regissör?

Vågar man anta att det är samma översättare som den första filmen...? Det var väl Anoo Bhagavan, om inte mitt minne sviker mig...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2025 kl. 14:17:44Ingen översättare eller regissör?

Vågar man anta att det är samma översättare som den första filmen...? Det var väl Anoo Bhagavan, om inte mitt minne sviker mig...
Det kan man nog för Anoo verkar ha översatt ganska mycket Pokémon för Eurotroll i början.

Det här är allt som står dock:
Pokémon - Mewtwo Återkomsten.jpg

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 november 2025 kl. 14:23:53Det kan man nog för Anoo verkar ha översatt ganska mycket Pokémon för Eurotroll i början.

Det här är allt som står dock:
Pokémon - Mewtwo Återkomsten.jpg
Mycket märkligt, men i avsaknad av annan information borde vi väl kunna anta att Måns Eriksson även var regisserande tekniker - annars borde ju inte ljudmix ha varit viktigare att sätta ut än inspelningstekniker/regissör...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2025 kl. 14:10:56Det vore uppskattat. :)
Pokémon: Mewtwo återkomsten (Mewtwos  återkomst enligt speakern)

Ash - Dick Eriksson
Misty - Anna Book
Brock - Mattias Knave
Mewtwo - Stephan Karlsén
Luna - Anna Gyllenberg
Domino (009 eller Svarta tulpanen) - Maria Rydberg
Cullen Calix - Nicklas Wahlgren
Giovanni - Johan Hedenberg
Jessie - Annelie Berg Bhagavan
James - Andreas Nilsson
Meowth - Linus Wahlgren
Dr. Fuji - Steve Kratz
Bussföraren - Maria Rydberg
Berättare och speaker - Steve Kratz

Ljudmix:
Måns Eriksson

Bib

Citat från: BPS skrivet  2 november 2025 kl. 17:39:21Pokémon: Mewtwo återkomsten (Mewtwos  återkomst enligt speakern)

Ash - Dick Eriksson
Misty - Anna Book
Brock - Mattias Knave
Mewtwo - Stephan Karlsén
Luna - Anna Gyllenberg
James - Andreas Nilsson
Meowth - Linus Wahlgren
Dr. Fuji - Steve Kratz

Ljudmix:
Måns Eriksson
Är det en fullständig lista?

BPS

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 november 2025 kl. 17:39:21Pokémon: Mewtwo återkomsten (Mewtwos  återkomst enligt speakern)

Ash - Dick Eriksson
Misty - Anna Book
Brock - Mattias Knave
Mewtwo - Stephan Karlsén
Luna - Anna Gyllenberg
James - Andreas Nilsson
Meowth - Linus Wahlgren
Dr. Fuji - Steve Kratz

Ljudmix:
Måns Eriksson
Tack. Vilken är originaltiteln?

Och hur är det egentligen med namnen inom parentes efter Domino? Är det olika karaktärer, eller olika namn på samma karaktär...? Det var många år sedan jag såg filmen, så jag minns ärligt talat inte alls någon Domino...

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 november 2025 kl. 00:06:52Tack. Vilken är originaltiteln?

Och hur är det egentligen med namnen inom parentes efter Domino? Är det olika karaktärer, eller olika namn på samma karaktär...? Det var många år sedan jag såg filmen, så jag minns ärligt talat inte alls någon Domino...
Originaltiteln är ポケットモンスター ミュウツー!我ハココニ在リ men den engelska är Mewtwo Returns.

Angående Domino så är det samma karaktär som har flera namn.

Bib

Citat från: BPS skrivet  3 november 2025 kl. 08:05:55Originaltiteln är ポケットモンスター ミュウツー!我ハココニ在リ men den engelska är Mewtwo Returns.

Angående Domino så är det samma karaktär som har flera namn.
Klarar Dubbningshemsidan japanska tecken?

Daniel Hofverberg

Citat från: Bib skrivet  3 november 2025 kl. 12:05:57Klarar Dubbningshemsidan japanska tecken?
Ja, i och med bytet till UTF-8 för några veckor sedan stöds alla tecken i världen. :)

Bib

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 november 2025 kl. 15:21:27Ja, i och med bytet till UTF-8 för några veckor sedan stöds alla tecken i världen. :)
Brukar du skriva in originaltitel som är från länder utan det latinska alfabetet?

gstone

Önskar att du uppdatera rollistan till  Iron Man och hans otroliga vänner

nu när mer avsintt kommit till disney plus
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"