Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Wicked: For Good (2025)

Startat av gstone, 5 juni 2025 kl. 09:04:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2025 kl. 00:58:03Ska se om det fins en dvd eller Blu Ray på ginza
DVD finns sen 2e september vill jag minnas.

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2025 kl. 00:58:48Kan du klandra mig för att tror det med den titeln  ::).
Nej, det kan jag inte. 
Redan utfört ~80 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 21 oktober 2025 kl. 01:08:00DVD finns sen 2e september vill jag minnas.
Men tyvärr har filmen inte släppts på Blu-Ray i Norden. :(

Visserligen är det bättre än ingenting med någon fysisk release, men nog vore väl Blu-Ray mer logiskt att satsa pengar på än DVD i dessa tider...?

Jag valde dock att bara hyra filmen digitalt.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 oktober 2025 kl. 23:12:08Okej, får man inte se honom alls...? Då blir det med andra ord ovidkommande, om man ser den dubbade versionen...
fast filmen går inte dubbade på så många ställe i sverige så du kankse kommer behöva se den på engelska utav nödvändighet ;)

du bro ju ändå en väldigt liten ort

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 november 2025 kl. 23:34:32fast filmen går inte dubbade på så många ställe i sverige så du kankse kommer behöva se den på engelska utav nödvändighet ;)

du bro ju ändå en väldigt liten ort
Skellefteå är faktiskt inte en liten ort - med runt 78000 invånare finns det många kommuner i landet som är mindre än Skellefteå... Skellefteå kommun hamnar på 30:e plats av 290, vilket dock i och för sig delvis beror på att det är en till ytan väldigt stor kommun (en av landets största) med många mindre samhällen och tätorter - i centrala Skellefteå bor "bara" cirka 40000 invånare, men det är ju inte så lite det heller. :)

Men jag ser att Wicked: For Good kommer att gå i både dubbad version och originalversion i Skellefteå, fast tyvärr är det bara originalversionen som kommer gå i den största salongen och den dubbade versionen "bara" i den näst största salongen. Det är en försämring gentemot första Wicked, som gick i den största salongen i dubbad form; men fördelen är att tvåan även kommer gå aftontid (runt 17-tiden) på svenska - första filmen gick bara på dagtid på svenska och bara kvällstid på engelska.
(Det är tyvärr ganska vanligt här uppe, att de förutsätter att allt som är dubbat bara är till för barnfamiljer, så att nästan allt dubbat bara går som matinéer dagtid på helger; och övriga tider i originalversion...)

gstone

gstone

Andreas Wijk på gala premären

gstone

gstone

gstone

https://www.instagram.com/p/DRF2oabjTW3/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

Citatdag var det smygpremiär för den dubbade versionen av WICKED: FOR GOOD (@wickedmovie). Utöver att översätta dialogen hade jag den här gången glädjen att bearbeta Calle Norléns texter samt översätta flertalet sångtexter själv (däribland @cynthiaerivo's "No place like home" och @arianagrande's "Girl in the bubble") Allt detta förvaltades utomordentligt av dubbregissör @nicklasberglund och samtliga magiska medverkande. Tack @iyunohq för fortsatt förtroende. 💖💚
 Adam Gardelin

gstone

https://www.instagram.com/reel/DRF5AisiDwN/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

CitatI am so very excited, today was the galapremiere for the translated Wicked for good movie... And I play the small part of Young Glinda.... Dream come true!!

The amazing translator @adamgardelin who I worked with on Matilda the musical has made a superb job translating the movie and the songs!

And all the Swedish voice actors and actresses are absolutely mind blowingly great! ⭐️
 Emmi Tjernström

gstone

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 22:57:58

https://www.instagram.com/reel/DRF5AisiDwN/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Emmi är född 2011 och går på Pops Academy i Stockholm, som är en grundskola med musikprofil. Hon tar dans-, teater- och sånglektioner på bland annat Base23, där hon går musikalinriktning. Emmi spelar under 2023 i "Djungelboken the musical" på Göta Lejon och på Sverigeturné. Tidigare har hon främst arbetat som skådespelare och röstskådespelare i film- och tv-produktioner. Hon har spelat Hermina i Lasse Hallströms långfilm "Hilma", Stella i tv-serien "Udda Veckor" och Pippi i Moa Gammels film "Tack för senast". Hon har även medverkat i barnprogrammen "Världens värsta kungar" och "Världens hemskaste sjukdomar" på SVT. Hon tillbringar gärna tid i musikstudion och har släppt den egenskrivna låten "Sommarlov" och covers av låtarna "När julen snart är här" och "Dream a little dream" på Spotify. Hon är också med och sjunger i barnkören på Benjamin Ingrossos låt "Längst inne i mitt huvud".

gstone

CitatHappy to announce that I'm part of the Swedish dub for Wicked: For Good, as the Swedish voice of Dorothy, along with a few other characters🥰.

Thank you to Swedish director @nicklasberglund , technician Johan Lejdemyr @lejde , everyone at @iyunohq and @uipsweden for letting me be a small part of this incredible film. Everyone's just magical in it, go see it!!💚🩷 Hits theatres in Sweden next week!🌪�
 ELSA FRYKLUND

https://www.instagram.com/p/DRF4tICDOoH/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==