Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: Lillefot skrivet 13 november 2025 kl. 12:35:45Lyckades hitta den amerikanska dubbningen på archive, så den kan du titta på här:

https://archive.org/details/peter-no-tail-usa-vhs-dub

Ingen superkvalitet, men förhoppningsvis godtagbart för historiska skäl.
Kvalitet gör detsamma, men definitivt kul är det att den fanns! :)

Hoppas för övrigt att det kommer en ny DVD-utgåva av filmen, då jag vet att den finns digitalt restaurerad - i sitt ursprungliga Widescreen-format. DVD-utgåvan som funnits, samt alla bandade kopior som seglat på internet i alla åren är tyvärr beskuren 4:3-bild. :-\

Benkt

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 13 november 2025 kl. 16:10:55Kvalitet gör detsamma, men definitivt kul är det att den fanns! :)

Hoppas för övrigt att det kommer en ny DVD-utgåva av filmen, då jag vet att den finns digitalt restaurerad - i sitt ursprungliga Widescreen-format. DVD-utgåvan som funnits, samt alla bandade kopior som seglat på internet i alla åren är tyvärr beskuren 4:3-bild. :-\
Pelle Svanslös har streamat i 1080p - vet ej var - men den finns att tillgå. Man kanske skulle prova att synka dubben? Hmm...

Erika

Med anledning av den här diskussionen, undrar jag om någon har tillgång till alla/någon av Collage Entertainments vhs-utgåvor av My Little Pony 'n Friends och kan lägga upp på Archive?

De släppte fyra volymer (numrerade 4-7; man fortsatte där Trefa Video slutade) 1990-1991:

My Little Pony - Tillbaka igen
My Little Pony - Ponnyhemmet
My Little Pony - Resan till molnslottet
My Little Pony - Den magiska manteln

Beck

Hej!

Är det någon som har Denver - Den siste dinosaurien med svenskt tal och kan lägga ut de på archive.org?
De avsnitt som inte släpptes på VHS och DVD, jag söker:

The Misunderstanding

Winning

History Repeats Itself

Carnival

The Comic Book Caper

Big Top Denver

Denver, Dino-Star

In The Chips

Daniel Hofverberg

Citat från: Beck skrivet 17 november 2025 kl. 21:08:53Hej!

Är det någon som har Denver - Den siste dinosaurien med svenskt tal och kan lägga ut de på archive.org?
De avsnitt som inte släpptes på VHS och DVD, jag söker:

Jag ska ha alla 50 avsnitten av Denver, den siste dinosaurien med svenskt tal; inklusive de 22 avsnitten som inte släppts på DVD. :)

Kvaliteten är dock högst varierande, men många avsnitt har ingen vidare bild, och egentligen vore det önskvärt att synka om alla avsnitten till DVD-bild; om nu inte någon HD-bildkälla finns att tillgå - det har jag dock tyvärr inte tid till just nu. :(

Dock misstänker jag att jag saknar en del av de "puffar" som sändes under öppningsvinjetten till många av avsnitten, i och med att dessa saknades på VHS och DVD. Kanske inte hela världen, då det ju bara innehöll smakprov på vad som komma skall i avsnitten, men likväl vore det ju önskvärt att få alla avsnitten helt kompletta...

Beck

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:12:42Jag ska ha alla 50 avsnitten av Denver, den siste dinosaurien med svenskt tal; inklusive de 22 avsnitten som inte släppts på DVD. :)

Kvaliteten är dock högst varierande, men många avsnitt har ingen vidare bild, och egentligen vore det önskvärt att synka om alla avsnitten till DVD-bild; om nu inte någon HD-bildkälla finns att tillgå - det har jag dock tyvärr inte tid till just nu. :(

Dock misstänker jag att jag saknar en del av de "puffar" som sändes under öppningsvinjetten till många av avsnitten, i och med att dessa saknades på VHS och DVD. Kanske inte hela världen, då det ju bara innehöll smakprov på vad som komma skall i avsnitten, men likväl vore det ju önskvärt att få alla avsnitten helt kompletta...
Oj, vad kul!  :D
Så länge det är svenska röster, så är jag glad!  :D

Jag minns när Denver visades i Bennys Badrum på Femman/Kanal 5 mellan 1995 och 1997!  :D

Klicka till 06:54-07:24!

Elios

Citat från: Beck skrivet Idag kl. 11:49:44Oj, vad kul!  :D
Så länge det är svenska röster, så är jag glad!  :D

Jag minns när Denver visades i Bennys Badrum på Femman/Kanal 5 mellan 1995 och 1997!  :D

Klicka till 06:54-07:24!

Eric Ericson där ja!  ;D

Beck

Citat från: Elios skrivet Idag kl. 12:38:26Eric Ericson där ja!  ;D
Ja, men tyvärr hittar jag inga hela avsnitt med Bennys Badrum på Youtube...
Är det någon som har avsnitt?