Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 00:05:17dom vill ha någon mer känd
Jag har då aldrig någonsin förut hört talas om Fatima Jelassi...

Förresten så är det ju ändå billigare och smidigare med en profisionell och aktivare, och Mikaela är ju ändå en erfaren dubbare.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 12:53:45Jag har då aldrig någonsin förut hört talas om Fatima Jelassi...
Men känd är hon, Fatima är rappare som är känd bland yngre och är känd nog för att ha fått sommarprata.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 12:53:45Förresten så är det ju ändå billigare och smidigare med en profisionell och aktivare, och Mikaela är ju ändå en erfaren dubbare.
Jag betvivlar inte att Mikaela dubbar snabbare, men förmodligen är rollen så pass liten så att Fatima hinner spela in alla repliker på en timme; och då gör det ju ingen skillnad i pris (då en timme är den minsta debiterbara tiden, så även om man är klar på fem minuter får man ändå betalt för en timme).

Citat från: BPS skrivet Idag kl. 13:05:11Men känd är hon, Fatima är rappare som är känd bland yngre och är känd nog för att ha fått sommarprata.
Ja, bland kvinnliga rappare måste man nog hävda att Fatima är en av Sveriges mest kända. Kanske inte riktigt lika känd som Silvana Imam för gemene man, men i övrigt är det nog svårt att hitta någon lika känd.

Så för gemene man är Fatima utan tvekan mer känd än Mikaela Tidermark, även fast hon kanske inte nödvändigtvis är det för oss här på forumet - men vi är inte riktigt jämförbara med landet som helhet...

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 07:09:31Han anges som "Manlig Nyhetsankare" i första filmen.
Det förklarar saken. I så fall var ju Fouad Youcefi ett mycket smartare val nu, då vitsen med nyhetsankare/nyhetsreportrar går förlorad med Adam Fietz...

Inget illa menat om Adam Fietz, men någon känd nyhetsjournalist är han ju inte direkt. Men kanske var det tänkt med någon annan i rollen i första filmen, som lämnade återbud i sista minuten...?

gstone

ni kankse vill veta vad "stormor, heter å¨engelska ?

I bland gillar Daniel att veta vilken roll som är vilken ?

och namnet är också intärnskämt till en annan disney film  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet Idag kl. 15:13:24ni kankse vill veta vad "stormor, heter å¨engelska ?

I bland gillar Daniel att veta vilken roll som är vilken ?

och namnet är också intärnskämt till en annan disney film  ;)
Kanske Gramma Taller, som spelas av samma originalskådespelare som Farmor Tala i Vaiana.

Förövrigt är det även fler skådespelare från tidigare WDAS-filmer som också medverkar, t.ex. Dwayne Johnson, Josh Gad, m.fl.

gstone

Jag tror att sjukvårdare sweetwater är karaktären  EMT Otter, eftersom hon är en  flodutter som jobbar som läkare

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet Idag kl. 15:18:51Kanske Gramma Taller, som spelas av samma originalskådespelare som Farmor Tala i Vaiana.

Förövrigt är det även fler skådespelare från tidigare WDAS-filmer som också medverkar, t.ex. Dwayne Johnson, Josh Gad, m.fl.
ja det är vad  jag tror med 

gstone

Daniel

du kankse kan lägga upp credits till filmen snart ?

Disneyfantasten

Köpte biljetter på vägen hem och kommer se filmen på lördag om inget oförutsett händer.