Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Rösterna i den säsongen av Gumballs fantastiska värld 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här credits till superhjältarna dataspelet

gstone

Credits till Halloween specialen Förstelnade av Shrek

gstone

Credits till Disney Plus specialen Lego Marvel Strange Tails

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 december 2025 kl. 14:17:49Credits till Halloween specialen Förstelnade av Shrek
Två av de bilderna föreställer samma sak.
Sett över 90 filmer på bio 2025.

gstone

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 18 december 2025 kl. 14:17:49Credits till Halloween specialen Förstelnade av Shrek
Vad är det för film, och var kan man se den?

Jag hittar ingen film som heter så. Vad är originaltiteln?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 18 december 2025 kl. 14:14:14Rösterna i den säsongen av Gumballs fantastiska värld
jag vet inte när exakt Gumball fantastiska värld flyttar från Göteborg till Stockholm. dom första säsongerna dubbar av göteborgare från Sveriges framsida till Stockholm skådespelare från Sveriges baksida.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 december 2025 kl. 17:47:59Vad är det för film, och var kan man se den?

dvd omslag har em titel och speakern säger en annan i själva filmen.

så det är lätt bli förvirrad

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 december 2025 kl. 17:47:59Vad är det för film, och var kan man se den?

Scared Shrekless förmodar jag att originaltiteln är.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 december 2025 kl. 21:20:12Scared Shrekless förmodar jag att originaltiteln är.
Men inte svenska titeln Shrekligt skrämmande! på den?

Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 december 2025 kl. 21:49:36Men inte svenska titeln Shrekligt skrämmande! på den?
Då vet jag inte vilken det kan vara.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 18 december 2025 kl. 19:45:32dvd omslag har em titel och speakern säger en annan i själva filmen.

så det är lätt bli förvirrad
Så det är alltså en DVD?

Är det speakern som läser titeln Förstelnade av Shrek? Vad står det i så fall på omslaget? Och vad är den engelska originaltiteln? @Daniel Hofverberg lär inte ha någon större nytta av credits till filmer som inte går att identifiera.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 december 2025 kl. 07:57:07Så det är alltså en DVD?

Är det speakern som läser titeln Förstelnade av Shrek? Vad står det i så fall på omslaget? Och vad är den engelska originaltiteln? @Daniel Hofverberg lär inte ha någon större nytta av credits till filmer som inte går att identifiera.
Precis, jag måste veta den officiella svenska titeln (från omslaget eller dylikt), originaltitel och gärna även produktionsår, för att kunna identifiera filmen - jag kan inte lägga upp credits till något jag inte vet vad det är...

Oscar Isaksson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 februari 2025 kl. 00:22:05Credits till den engelska novellfilmen "Father Christmas". Som på Kanal 1 fick titeln En riktig jädrans jultomte, när den sändes den 29 december 1992. Gick en gång i repris den 23 december 1996.

Svenska röster:
Björn Gedda - jultomten
Magnus Ehrner
Maria Ericson
Anita Nyman
Johan Randquist
Rolf Skoglund

Barnkör:
Malin Marcusson

Emelie Holmström
Ylva Nordenborg
Åsa Nordenborg
Alessandra Thorell

under ledning av
Elsa-Gun Gustafson
Ministrålarna

Röstinspelning:
Per Berglund

Mix:
Lasse Haglund

Svensk text och regi:
Per-Arne Ehlin
För de som vill uppleva dubbningen så finns den passande nog tillgänglig så här i juletid. :)  https://youtu.be/U65UlS15y7c?si=_Aj8wZYrUtVho5OP