Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2026 kl. 00:39:08Har jag inte fått dubbcredits innan dess, så får du mer än gärna göra det. :)

Jag kanske ska se filmen själv, men det är väldigt mycket intressanta biofilmer just nu, så därför måste man prioritera...
Jag ska se den på lördag 13:30
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2026 kl. 00:39:08Har jag inte fått dubbcredits innan dess, så får du mer än gärna göra det. :)

Jag kanske ska se filmen själv, men det är väldigt mycket intressanta biofilmer just nu, så därför måste man prioritera...
Det kan hända att jag ser filmen redan på premiären imorgon och kan fota credits då.

Håller verkligen med om att det är mycket intressant just nu, vill man ha sett alla årets Oscarsnominerade har ju Marty Supreme och The Secret Agent just haft Sverigepremiär, och Hamnet om bara några veckor.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 februari 2026 kl. 11:19:04Håller verkligen med om att det är mycket intressant just nu, vill man ha sett alla årets Oscarsnominerade har ju Marty Supreme och The Secret Agent just haft Sverigepremiär, och Hamnet om bara några vdckor.
Marty Supreme har jag tänkt se ikväll.

The Secret Agent verkar tyvärr inte komma till Skellefteå, eller åtminstone inte än. :(

gstone

Gaot kommer ut om en timme 

Hur går det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 februari 2026 kl. 22:58:06Gaot kommer ut om en timme

Hur går det ?
Tyvärr ännu inget livstecken alls från vare sig SF Studios eller Sony Pictures Releasing. :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 februari 2026 kl. 22:58:06Gaot kommer ut om en timme

Hur går det ?
Nu har jag äntligen fått svar från SF Studios med creditlista på Goat - Bäst i världen, så den kommer förhoppningsvis kunna publiceras ikväll. :)

Dubbningen är gjord av Eurotroll, och mixningen är gjord av PIP Studios i Storbritannien. Regissör är Jonas Jakobsen Liljehammar (med allra största sannolikhet regisserande tekniker) och översättare är Mikael Regenholz.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2026 kl. 10:56:09Nu har jag äntligen fått svar från SF Studios med creditlista på Goat - Bäst i världen, så den kommer förhoppningsvis kunna publiceras ikväll. :)

Dubbningen är gjord av Eurotroll, och mixningen är gjord av PIP Studios i Storbritannien. Regissör är Jonas Jakobsen Liljehammar (med allra största sannolikhet regisserande tekniker) och översättare är Mikael Regenholz.
trevligt

gstone

Jag önskar creditas till SuperAlverna , den komnmer ut på fredag ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 februari 2026 kl. 20:19:15Jag önskar creditas till SuperAlverna , den komnmer ut på fredag ?
Den har jag totalt glömt bort, men jag mailar Njutafilms på en gång; så får vi hoppas att de kan ordna fram credits snabbt. :)

Tyvärr brukar Njutafilms nästan aldrig ha utsatt dubbcredits på bio, och det verkar som att de ofta inte ens har fått in kompletta creditlistor; så att de måste kontakta dubbningsstudion för dessa när jag frågar efter det (vilket är märkligt, då koillektivavtalen för Scen & Film uttryckligen anger att dubbningsstudior har skyldighet att skicka ut creditlistor till kunderna).

När det gäller Njutafilms och Studio S kan vi för övrigt vara 95% säkra på att dubben är gjord av Nordic United. :)

gstone

Jag önskar Daniel kunde skriva av credits till Disney Jr serien Iron Man och hans otroliga vänner från Disney Plus och lägga up på hemsidan ?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2026 kl. 00:47:47Den har jag totalt glömt bort, men jag mailar Njutafilms på en gång; så får vi hoppas att de kan ordna fram credits snabbt. :)

Tyvärr brukar Njutafilms nästan aldrig ha utsatt dubbcredits på bio, och det verkar som att de ofta inte ens har fått in kompletta creditlistor; så att de måste kontakta dubbningsstudion för dessa när jag frågar efter det (vilket är märkligt, då koillektivavtalen för Scen & Film uttryckligen anger att dubbningsstudior har skyldighet att skicka ut creditlistor till kunderna).

När det gäller Njutafilms och Studio S kan vi för övrigt vara 95% säkra på att dubben är gjord av Nordic United. :)
Jag överväger att se filmen i helgen 

men njuta film / studio S brukar väl inte ha dubb credits utsta ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2026 kl. 01:03:54Jag önskar Daniel kunde skriva av credits till Disney Jr serien Iron Man och hans otroliga vänner från Disney Plus och lägga up på hemsidan ?
Absolut, det ordnar jag. :)

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2026 kl. 01:05:42Jag överväger att se filmen i helgen

men njuta film / studio S brukar väl inte ha dubb credits utsta ?
Nej, nästan aldrig; tyvärr. :(

gstone

Citat från: inaktiverad skrivet 25 april 2019 kl. 21:37:31

Kan någon placera ut fler röster i serien Buzz Lightyear Rymdjägare, en kanal på youtube frågade om jag kunde lägga upp fullständiga credits på norska danska och svenska så tror inte det funnits att tillgå tidigare. Här är iallafall vad som verkar vara en fullständig lista på medverkande svenska röster och tekniker för TV-dubbningen.

https://www.youtube.com/watch?v=orHvyb9w2oE

[shadow=red,left]SVENSK VERSION
Studio: SUN STUDIO
Dialog Regissör: KRISTIAN STÅHLGREN
Översättare: CECILIA MOLANDER, MEDIEVERKET
Dubb Tekniker: DANNE BERGSTRAND, RICKARD SPORRONG,
IGGE SAGRÉN, LENNART WÅHLIN, JOHAN LEJDEMYR
Mix Tekniker: MADS EGGERT, BRIAN CHRISTIANSEN, DIRESH MIRCHANDANI
Kreativ Supervisor: KIRSTEN SAABYE
Producer: SVEND CHRISTIANSEN, SUN STUDIO A/S

BUZZ LIGHTYEAR: FREDRIK DOLK
MIRA NOVA: SHARON DYALL
XR: JOHAN HEDENBERG
TURBO: LARS DEJEAT
ONDE KEJSAREN ZURG: STEVE KRATZ
MAX ANTIMATERIA: MAGNUS ROOSMANN
KAPTEN SUPERNOVA: GUY DE LA BERG

ÖVRIGA RÖSTER
ADAM RETZ, ANNA BOOK, ANNA LINDHOLM ROSENDAHL, CLAES LJUNGMARK,
CLAES MÅNSSON, DANIEL SJÖBERG, DICK ERIKSSON, EVA RÖSE,
FREDRIK HAMMAR, GÖRAN FORSMARK, HANS WAHLGREN, IWA BOMAN,
JACOB STADELL, JAN MYBRAND, JENNIE JAHNS, JONAS BERGSTRÖM,
KRISTIAN STÅHLGREN, LINDA SÖDERHOLM, LINDA ULVAEUS, MARIA GRUBER,
MARIA RYDBERG, MATTIAS KNAVE, MIKAEL ROUPÉ, MY HOLMSTEN,
OLE ÖRNERED, PETER GRÖNING, RACHEL MOLIN, ROGER STORM,
STEPHAN KARLSÉN, TIM CARLSSON, TOMAS HANZON, TOMMY BLOM, ULF EKLUND[/shadow]
måste vara  Linda Söderholms ända dubbning

Erika

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2026 kl. 18:48:43måste vara  Linda Söderholms ända dubbning
Inte alls säkert, hon kan mycket väl ha medverkat i fler dubbningar runt samma tid. 

Erika

Önskar credits till Fårdetektiverna som har svensk premiär 8 maj.