Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka är dom svenska rösterna i  Jimmy Neutron tv serien ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2026 kl. 10:24:52Vilka är dom svenska rösterna i  Jimmy Neutron tv serien ?
det är samma skådespelare som i långfilm och alla säsonger har sänt på Nickelodeon på 00 talet som var inspelad hos eurotroll som långfilm.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 februari 2026 kl. 19:55:36det är samma skådespelare som i långfilm och alla säsonger har sänt på Nickelodeon på 00 talet som var inspelad hos eurotroll som långfilm.
Tack för hjälpen 

Haap

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2024 kl. 01:45:47Jag några VHS med The Flintstone Comedy Show och skulle vilja veta vilka som spelar Familjen Frankenstone karaktär.

Det bör samma skådespelare som spelar huvudkaraktärerna( familjen flinta själva) då en simpel( men välgjord  :)) VHS dubbning inte lär ha så stor budget  ;)

Vilka spelar Framkrmstone karaktär ?

Det är alltså en mamm och pappa och en pojk och flicka.
Hej!

Vet du vilka avsnitt med de VHS du har utav The Flintstone Comedy Show (Flintstone Frolics) är?

Har påbörjat synkning och än så länge är dessa helt klara.
Flintstone.Frolics.S03E05 - [Bedrock Cops] Mountain Frustration
Flintstone.Frolics.S06E01 - [Captain Caveman] Clownfoot
Flintstone.Frolics.S08E02 - [Dino and Cavemouse] Camp Out Mouse
Flintstone.Frolics.S10E02 - [The Frankenstones] Potion Problems

Oskar

Citat från: Haap skrivet  9 februari 2026 kl. 20:31:08Hej!

Vet du vilka avsnitt med de VHS du har utav The Flintstone Comedy Show (Flintstone Frolics) är?

Har påbörjat synkning och än så länge är dessa helt klara.
Flintstone.Frolics.S03E05 - [Bedrock Cops] Mountain Frustration
Flintstone.Frolics.S06E01 - [Captain Caveman] Clownfoot
Flintstone.Frolics.S08E02 - [Dino and Cavemouse] Camp Out Mouse
Flintstone.Frolics.S10E02 - [The Frankenstones] Potion Problems

jag kommer ihåg endast cartoon network dubbning från sun Studio Köpenhamn med Mikael roupé och Thomas engbrektsson och Stefan frelander och Håkan mohede och Fredrik dolk och Eva Nilsson och mm.

gstone

Jag undrar vila rösterna är i prins ramses och äventyren vid nilen

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2026 kl. 14:20:33jag föeslkt köpa den med
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 30 januari 2026 kl. 14:01:11Ja den missade jag också. Hade tittat på den och Thundarr :(
Nu har Snövits dotter dykt upp igen som auktion på Tradera, men billig var den inte - utgångsbudet är på 200 kr, och sen har man ju ingen aning hur högt upp som priset kan trissas... :(
https://www.tradera.com/item/302150/716307114/snovits-dotter-1980-hyrfilm-rental-filmation-tecknat-tv-film-svenskt-tal

Vem av oss ska försöka lägga bud på den, när den går ut om ett par veckor? Onödigt att vi försöker att överbjuda varandra...

Om jag gör det, så kan jag självklart digitalisera den och lägga upp på Archive.

Om det stannar vid utgångsbudet är ju inte priset farligt, men om någon annan budgivare trissar upp priset så kan det förstås snabbt spåra ur...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2026 kl. 08:41:19Nu har Snövits dotter dykt upp igen som auktion på Tradera, men billig var den inte - utgångsbudet är på 200 kr, och sen har man ju ingen aning hur högt upp som priset kan trissas... :(
https://www.tradera.com/item/302150/716307114/snovits-dotter-1980-hyrfilm-rental-filmation-tecknat-tv-film-svenskt-tal

Vem av oss ska försöka lägga bud på den, när den går ut om ett par veckor? Onödigt att vi försöker att överbjuda varandra...

Om jag gör det, så kan jag självklart digitalisera den och lägga upp på Archive.

Om det stannar vid utgångsbudet är ju inte priset farligt, men om någon annan budgivare trissar upp priset så kan det förstås snabbt spåra ur...
Jag tänker inte köpa den för 2000 kr 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2026 kl. 09:07:37Jag tänker inte köpa den för 2000 kr
@Oscar Isaksson - ska du eller jag försöka lägga bud på Snövits dotter? Jag antar att vi båda har möjlighet att digitalisera kassetten när vi fått den, så att alla kan ta del av den, så det gör väl ingen funktionell betydelse vem av oss som lägger bud (bara vi inte försöker bjuda över varandra). :)

nottoptext

Vet någon vem som gjorde rösterna till karäktarerna i Pound Puppies från 2010? Allt jag vet är att Per Johansson gjorde rösten till Niblet.

gstone

dubbade man slu sången i WALL-E till svenska ?
ingen solist står med på credits :(
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/walle/

moviefan

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 21:45:04dubbade man slu sången i WALL-E till svenska ?
ingen solist står med på credits :(
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/walle/
Om du menar Peter Gabriels "Down to Earth" så nej, den är inte dubbad.
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 20 februari 2026 kl. 09:59:09Om du menar Peter Gabriels "Down to Earth" så nej, den är inte dubbad.
tack 

moviefan

Vilka är de svenska rösterna i Barbie Prinsessakademin ? Det finns inga dubb credits.