Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 februari 2026 kl. 13:44:22Tja, har man ett enormt filmintresse, mycket fritid och ytterst lite annat som pengarna ska räcka till så. Hjälper ju också att jag sällan köper fullpris utan istället använder mig av Filmstadens egna rabatter (2 för 1-dealer, poäng, etc) eller, oftare, företagsbiljetter.
Några sådana rabatter har jag inte sett till i Skellefteå, men det kanske bara finns på Filmstaden; och här finns bara Svenska Bio (som ju delvis ägs av Filmstaden och har gemensamt datorsystem).

Jag brukar ändå försöka att gå och se alla Oscarsnominerade filmer, plus en del dubbade filmer som jag bedömer intressanta. Superalverna hade jag velat gå och se, inte minst då filmer från mindre distributörer ofta tar längre tid på sig att släppas på streaming eller (digital eller fysisk) köpfilm, men den verkar tyvärr inte komma till Skellefteå. :(

Oscarsnominerade The Secret Agent däremot har gått i Skellefteå några få föreställningar (endast vissa dagar, och första gången någon vecka efter resten av landet), och verkar gå sista gången imorgon; så jag ska försöka gå och se den då (trots att en vardag efter jobbet inte är helt optimalt). Och om Hamnet kommer hit måste man väl försöka gå och se den också...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2026 kl. 14:54:53Och om Hamnet kommer hit måste man väl försöka gå och se den också...
Hamnet bör nog bedömas vara tillräckligt stor för att få en ordentligt vidsträckt premiär.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 22 februari 2026 kl. 15:03:28Hamnet bör nog bedömas vara tillräckligt stor för att få en ordentligt vidsträckt premiär.
Det får vi hoppas, men ibland blir man överraskad; både till det sämre och till det bättre...