Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  8 mars 2026 kl. 20:36:56jag förutsätter att du ser vad som står på foderladan? ???

helt klart är dubbningen av båda serierna gjord av KM Studios
jag vet inte om har sparat creditlistan av den serie eller inte i över tjugo år.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  8 mars 2026 kl. 21:05:56jag vet inte om har sparat creditlistan av den serie eller inte i över tjugo år.
nä känns inte så troligt tyvär 

men några röster känner jag igen 

vi kan nog lista ut vilka som gör dom största rollerna  :)

jag tänker inte bira difg med yo gi oh frågor mer
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag önskar credits till Flåklypa - Rally från Paris till pyramiderna

https://www.filmstaden.se/film/flaklypa-rally-fran-paris-till-pyramiderna/

Den kommer ut 24 april 

gstone

Jag önskar credits till Flåklypa - Rally från Paris till pyramiderna!

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 mars 2026 kl. 20:02:06Viste har vi inte credits till Yu-Gi-Oh! anime serien ?
den serie finns på Pluto tv obs! med svensk text. jag vet inte om dubbning har sparade hos Turner/Warner Bros eller någon annan stans. rättigheter med ersättning till skådespelare i dubbning bodde räcker till streaming eftersom det har släppt på dvd för 20 år sedan.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 17 mars 2026 kl. 19:36:29den serie finns på Pluto tv obs! med svensk text. jag vet inte om dubbning har sparade hos Turner/Warner Bros eller någon annan stans. rättigheter med ersättning till skådespelare i dubbning bodde räcker till streaming eftersom det har släppt på dvd för 20 år sedan.
dvd fodralen har dubb info så vi vet ändå en del  :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 mars 2026 kl. 17:16:02Jag önskar credits till Flåklypa - Rally från Paris till pyramiderna!
Det är ju fortfarande en dryg månad kvar tills premiären, så lite för tidigt att kontakta distributören nu. Men påminn mig gärna om 2 - 3 veckor, så ska jag maila till Njutafilms; så får vi hoppas på det bästa. :)

Njutafilms/Studio S brukar oftast vara hjälpsamma, även om det har förekommit undantag. När det gäller Njutafilms kan vi nog vara 95% säkra på att dubben är gjord av Nordic United, vilket i så fall alltså innebär ännu en dubbningsstudio för Flåklypa-franchisen...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 mars 2026 kl. 01:04:06Det är ju fortfarande en dryg månad kvar tills premiären, så lite för tidigt att kontakta distributören nu. Men påminn mig gärna om 2 - 3 veckor, så ska jag maila till Njutafilms; så får vi hoppas på det bästa. :)

Njutafilms/Studio S brukar oftast vara hjälpsamma, även om det har förekommit undantag. När det gäller Njutafilms kan vi nog vara 95% säkra på att dubben är gjord av Nordic United, vilket i så fall alltså innebär ännu en dubbningsstudio för Flåklypa-franchisen...
ursäkta att jag var så tidigt ute :-[

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2026 kl. 08:50:15ursäkta att jag var så tidigt ute :-[
Det är ingen fara, men påminn mig om två veckor så ska jag kontakta Njutafilms/Studio S. :)
(De två företagen verkar i princip vara samma företag, med samma personal)

gstone

hoppas verilgen du får credits till Fårdetektiverna :)

gstone

Idag kom Vampyrina: tonåring vampyr på Disney Plus

Kan Daniel skriva av och lägga upp credits ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 mars 2026 kl. 17:57:40Idag kom Vampyrina: tonåring vampyr på Disney Plus

Kan Daniel skriva av och lägga upp credits ?
Absolut, det ordnar jag. :)

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2026 kl. 14:21:25Jag önskar credits till En natt i djurparken
https://www.filmstaden.se/film/en-natt-i-djurparken/
Det är långt kvar innan premiären, men påminn mig gärna 2 - 3 veckor innan premiären, så ska jag försöka kontakta distributören Lucky Dogs. :)

De är lite oberäkneliga, men brukar oftast vara hjälpsamma - förutom med Kensukes rike, där de trots ett halvt dussin mail under det senaste året fortfarande inte har behagat sig att svara alls... :(

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2026 kl. 00:49:30Det är långt kvar innan premiären, men påminn mig gärna 2 - 3 veckor innan premiären, så ska jag försöka kontakta distributören Lucky Dogs. :)

De är lite oberäkneliga, men brukar oftast vara hjälpsamma - förutom med Kensukes rike, där de trots ett halvt dussin mail under det senaste året fortfarande inte har behagat sig att svara alls... :(
Hur är det med Smorgasbord Picture House?

Anledningen till frågan är för När Mumbo Jumbo blev jättestor har svensk biopremiär 17 april, och de verkar distribuera filmen.