Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Kan inte någon av er lägga upp filmen Vårkul med Ru

Carlswell

Citat från: moviefan skrivet Igår kl. 14:13:36Kan inte någon av er lägga upp filmen Vårkul med Ru ?
Vårkul med Ru finns på Disney Plus under titeln Vårtider med Ru.

salle

Citat från: Haap skrivet 17 mars 2026 kl. 22:10:19Jag har synkat 20 delavsnitt av Yogi Bear till en förbättrad bildkälla, har dessvärre inte tillgång till fler svenska avsnitt för synkning.
De finns att se här:
https://archive.org/details/theyogibearshowsvenska
Rekommenderar att ladda ner .mkv-filerna för bästa möjliga kvalitet.
Förhandsvisningen på Archive visar i lägre kvalitet.
Avsnitten är organiserade enligt den ordning som används av dagens streamingtjänster (Syndicate‑ordningen).
Bildkällorna ifrån en vänlig användare på forumet. :)
Snyggt jobbat!
Jag blev lite fundersam på avsnittsordningen. Har den på något vis kombinerat avsnitt två olika serier? Du råkar inte ha en länk till den avsnittsordning som du har följt?
När jag tittar på IMDB och TMDB så noterar jag följande:
Avsnittet Yogi Bear's Big Break tillhör serien The Huckleberry Hound Show från 1958.
Avsnittet Oinks and Boinks tillhörs serien The Yogi Bear Show från 1961.
Jag såg bara på några avsnitt på TV3 när jag var mindre och har egentligen inte så bra koll på denna serie. Någon annan som kan bekräfta hur det ligger till?

Haap

Citat från: salle skrivet Igår kl. 17:34:59Snyggt jobbat!
Jag blev lite fundersam på avsnittsordningen. Har den på något vis kombinerat avsnitt två olika serier? Du råkar inte ha en länk till den avsnittsordning som du har följt?
När jag tittar på IMDB och TMDB så noterar jag följande:
Avsnittet Yogi Bear's Big Break tillhör serien The Huckleberry Hound Show från 1958.
Avsnittet Oinks and Boinks tillhörs serien The Yogi Bear Show från 1961.
Jag såg bara på några avsnitt på TV3 när jag var mindre och har egentligen inte så bra koll på denna serie. Någon annan som kan bekräfta hur det ligger till?
Ja, denna kändes lite skum hur jag skulle sortera det så bestämde mig bara för att följa ordningen som streaming tjänsterna publicera det, i detta fall följde jag HBO Max upplägg eftersom det var där jag fick de engelska avsnitten ifrån (skickad av en användare här på forumet). Om man vill följa hur de visades på TV:n så är sorteringen fel, men om man vill följa hur till exempel HBO Max har lagt upp avsnitten så är det korrekt. IMDB/TMDB visar hur det sändes förr. Jag valde syndicate-ordningen eftersom det enbart var just Yogi avsnitten som jag synkade. Kunde lika gärna ha följt IMDB/TMDB ordningen men då blir det i stort sett två olika serier, så bestämde mig bara för att följa HBO Max upplägg så blir alla Yogi Bear avsnitt i en "serie" i stället för att de ligger blandat i två olika serier. Kändes även att folk skulle bli besvikna om jag döpte till Huckleberry show då det egentligen bara är Yogi avsnitten.
Men om man vill följa IMDB/TMDB ordningen så är det bara att byta namn på dem så är det fixat. Fortfarande rörigt i huvudet när jag skriver om detta men ja haha.

MOA

Citat från: Carlswell skrivet Igår kl. 14:25:47Vårkul med Ru finns på Disney Plus under titeln Vårtider med Ru.Chrille 
Könstig titeländring