Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 23 mars 2026 kl. 20:31:05Hur är det med Smorgasbord Picture House?

Anledningen till frågan är för När Mumbo Jumbo blev jättestor har svensk biopremiär 17 april, och de verkar distribuera filmen. 
Smorgasbord Picture House verkar vara ganska oberäkneliga - ibland har jag fått snabba svar, men nu senast med Nissen fick jag inget svar alls...

Men jag ska göra ett tappert försök och maila dem om När Mumbo Jumbo blev jättestor.

gstone

det är en halv vecka kvar till premiären

borde inte snart vara dags att försaka skaffa credits till Super Mario Galaxy Filmen ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 mars 2026 kl. 02:43:17det är en halv vecka kvar till premiären

borde inte snart vara dags att försaka skaffa credits till Super Mario Galaxy Filmen ?
Det har jag totalt glömt bort... :-[

Jag mailar UIP genast, så får vi hoppas på ett snabbt svar på måndag eller senast tisdag. :)

gstone

Idag kommer Super Mario Galaxy Filmen ut 

Hur går det med credits ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2026 kl. 07:15:35Idag kommer Super Mario Galaxy Filmen ut

Jag har tyvärr inte fått svar än från UIP - jag hoppas att de svarar under dagen. :)
(Eller senast imorgon, om de nu jobbar på skärtorsdag, för annars kommer det förstås ingenting förrän på tisdag)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2026 kl. 07:15:35Idag kommer Super Mario Galaxy Filmen ut

Nu har jag fått creditlista, så jag skriver av den nu och försöker publicera den ikväll. :)

gstone

Daniel äger du denna dvd ?

Vet du något om dubbningen?

Oskar

Citat från: gstone skrivet 11 april 2026 kl. 18:30:53Daniel äger du denna dvd ?

tyvärr jag äger inte filmen själv men jag gissar att det är lågpris dubbning med fåtalet skådespelare typ 3 personer. jag tror inte samma dubbning som Warner Bros plus cartoon network beställt av sun Studio Köpenhamn och Stockholm och inte ens mediadubb International dubbning som visar på tv kanaler som tv4 och kanal 5 på millennieskiftet som släpps på den filmen. jag tror att Daniel hofverberg kanske ha filmen eller inte.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 11 april 2026 kl. 19:08:03tyvärr jag äger inte filmen själv men jag gissar att det är lågpris dubbning med fåtalet skådespelare typ 3 personer. jag tror inte samma dubbning som Warner Bros plus cartoon network beställt av sun Studio Köpenhamn och Stockholm och inte ens mediadubb International dubbning som visar på tv kanaler som tv4 och kanal 5 på millennieskiftet som släpps på den filmen. jagä tror att Daniel hofverberg kanske ha filmen eller inte.
verkar vara en röst åt allla

Oskar

Citat från: gstone skrivet 11 april 2026 kl. 19:11:46verkar vara en röst åt allla
som du nämnde det som jag kände på mig var det en lågbudget dubbning gjorde på låg kostnad.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 11 april 2026 kl. 18:30:53Daniel äger du denna dvd ?

Just den där DVD:n tror jag inte att jag har i min ägo, tyvärr.

nottoptext

Önskar credits till Pound Puppies (2010). Serien var tillänglig på Viaplay från 2021 till 2025.

gstone

Vilken dubbning har den VHS bandet ?

Daniel Hofverberg

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2026 kl. 22:40:33Vilket VHS-band?
Den här 

( av någon anledning kom inte bilden med först)