Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fel på Forumet?

Startat av TonyTonka, 2 mars 2009 kl. 14:03:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2026 kl. 23:37:47Hemsidan blev upptagen för mig också, sen blev det kanske en timma eller hälften utav det tills det blev över.
Citat från: MOA skrivet 13 april 2026 kl. 23:32:44Bara jag som fick Connection Problems vid halv 10 ikväll? Ingen aning om när det blev som vanligt igen
Tyvärr är det inte bara ni, utan servern fick återigen slut hårddiskutrymme, vilket gjorde att alla sidor på Dubbningshemsidan som är beroende av att skriva till databasen (såsom forumet) dog. Jag fick reda på problemet runt 22:15, och lyckades lösa det runt 22:40 - sen vet jag inte hur länge det hade pågått före det, då jag inte satt vid datorn när det hände. :(

Utifrån en första snabbtitt ser det ut som att säkerhetsmodulerna på servern, som ska förhindra eller åtminstone reducera DoS-attacker, skrev så enormt stora loggfiler så att hårddisken därför blev full - bara loggfilerna tar just nu upp nästan 20 GB hårddiskutrymme...! :o

Så antingen betyder det att de loggar alldeles för mycket, så att servern därför drunknar; eller också har det på sistone varit väldigt många DoS-attacker (antingen som märkts av eller som programvarorna lyckats förhindra) så att modulerna därför har behövt logga väldigt mycket. Just nu är jag inte säker på vilket, men ska kolla upp saken; och försöka se till att det inte loggas mer än nödvändigt så att det här inte ska hända igen. :)

Nilsson

Jag fick det här när jag skulle skicka iväg ett meddelande nyss. Aldrig sett, men meddelandet kom iväg ändå till mottagaren efter ett försök.

Nilsson

Citat från: Nilsson skrivet Igår kl. 19:30:32Jag fick det här när jag skulle skicka iväg ett meddelande nyss. Aldrig sett, men meddelandet kom iväg ändå till mottagaren efter ett försök.
Inne på mobilen just nu men vet unte hur det ser ut på webbläsaren på datorn. :(

Will Siv

Citat från: Nilsson skrivet Igår kl. 19:30:32Jag fick det här när jag skulle skicka iväg ett meddelande nyss. Aldrig sett, men meddelandet kom iväg ändå till mottagaren efter ett försök.
Jag också när jag skulle redigera ett inlägg.

Och kan vi få bort all reklam!

Varför kan jag redigera det här inlägget, men inte det här: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17530.45#msg239653

- what.