Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 22 april 2026 kl. 09:08:06@Ovanliga dubbningar du råkar möjligtvis inte ha Svenska Sesam (1981).
Jag tror att jag ska ha ett flertal avsnitt av Svenska Sesam.

Just nu håller jag dock dessvärre på att genomgå en skilsmässa, så jag har varken tid eller ork att kolla upp det närmare just nu - men kan återkomma om saken framöver.

MOA

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Idag kl. 10:40:46Jag tror att jag ska ha ett flertal avsnitt av Svenska Sesam.

Just nu håller jag dock dessvärre på att genomgå en skilsmässa, så jag har varken tid eller ork att kolla upp det närmare just nu - men kan återkomma om saken framöver.
Så svårt men så förståeligt

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 09:46:39Det finns ett exemplar till salu på Tradera just nu, även fast den verkar ha släppts under titeln Matulda och Megasen på VHS:
https://www.tradera.com/item/302150/695472347/matulda-megasen-svenskt-tal-vhs

Den där utgåvan verkar dock komma från Indendent Video/Carlton, så tydligen har den alltså släppts av tre olika distributörer på VHS. Europafilms första utgåva tror jag dock bara var som hyr-VHS.

Jag tror dock precis som du att sannolikheten är väldigt liten att den skulle släppas på DVD. Chansen att den och 1967 års serie skulle släppas på SVT Play igen är nog lite större i alla fall, även fast jag inte tror att det är SVTs högsta prio direkt...
Det var som tusan! Att jag inte märkte att den fanns! ???

Monsieur Hulot

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Idag kl. 10:40:46Just nu håller jag dock dessvärre på att genomgå en skilsmässa, så jag har varken tid eller ork att kolla upp det närmare just nu - men kan återkomma om saken framöver.
Det var tråkigt att höra! :-\ Har själv varit med om en sådan så jag förstår verkligen hur det känns! Jag hoppas att du kan bygga upp din framtid på nytt och önskar dig en trevlig helg trots omständigheterna❤️

Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Idag kl. 10:40:46Jag tror att jag ska ha ett flertal avsnitt av Svenska Sesam.

@Ovanliga dubbningar du får ta det lugnt ,men har du hunnit kollat mitt pm ?  :)