Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Fem Myror är fler än fyra elefanter

Startat av TonyTonka, 15 januari 2012 kl. 02:43:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: E skrivet 18 juni 2026 kl. 20:03:39Den senaste tiden har jag jobbat på en In One Second video med sketcher, sifferdjur och elefanterna från programmet som jag nu släppt på Youtube. Dock hoppade jag över bokstavsbarnen och barnramsor då dom e så tråkiga🥱 Dessa är från dvd-utgåvorna ifall ni undrar

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter - En sekund från olika sketcher
Som Scoop Guy gjorde för några år sedan, bra jobbat. Nu är hans jobb att rekonstruera avsnitten från 84 års version

Monsieur Hulot

Citat från: E skrivet 18 juni 2026 kl. 20:03:39Den senaste tiden har jag jobbat på en In One Second video med sketcher, sifferdjur och elefanterna från programmet som jag nu släppt på Youtube. Dock hoppade jag över bokstavsbarnen och barnramsor då dom e så tråkiga🥱 Dessa är från dvd-utgåvorna ifall ni undrar

Fem Myror Är Fler Än Fyra Elefanter - En sekund från olika sketcher
En kort komprimering över vad som finns på DVD.

DVD-produktionen är synnerligen en besvikelse! Efter att ha sett serien på "playen" och Archive så är man van vid fin bildkvalitet. Bilden på DVD däremot är suddig och mörk och det går inte att komma ifrån det :(

E

Citat från: MOA skrivet 18 juni 2026 kl. 20:42:35Som Scoop Guy gjorde för några år sedan, bra jobbat
Tack, den som han gjorde var dock från julkalendern

Monsieur Hulot

Citat från: E skrivet 18 juni 2026 kl. 20:57:48Tack, den som han gjorde var dock från julkalendern
Hade han barnramsor och namn med? Det var dock ett klokt val av dig att exkludera dem, med tanke på hur tråkiga de inslagen var!

E

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 juni 2026 kl. 21:05:55Hade han barnramsor och namn med?
Det tror jag inte, däremot inkluderade han alla inslag med Vera, Ellen & Cecilia

MOA

Citat från: E skrivet 18 juni 2026 kl. 21:13:19Det tror jag inte, däremot inkluderade han alla inslag med Vera, Ellen & Cecilia
Dom släpptes aldrig på DVD så därför
Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 juni 2026 kl. 21:05:55Hade han barnramsor och namn med? Det var dock ett klokt val av dig att exkludera dem, med tanke på hur tråkiga de inslagen var!
Framför allt när ovanliga namn dyker upp, tänker ni någon gång varför?

Monsieur Hulot

Ett till meddelande till Scoop Guy. Det finns två avsnitt till ur 1984 års version som går att rekonstruera, och det blir också de två sista kompletta som går att göra det.

Avsnitt 32
1. K som i all tidig början
2. Elefanter (orange, finns på DVD)
3. Flicknamn på K
4. Rimleken
5. 8 grodor*
6. 8 fladdermöss
7. 8 knappar
8. Brasse vill sitta i mitten och äta glass (finns på Youtube och Archive)
9. Elefantens 1-20-sång
10. Lattjolajbanlådan: Krokodil, Räv, Kråka och Ko (finns på Youtube och Archive)
11. Förvandlingskonstnären**
12. Pojknamn på K
13. Elefanten (orange)
14. Hämtar tårta, vänta här (finns på Youtube och Archive)

Allt material finns på "playen" om inget annat anges

* färgskalan är detsamma som i videon som länkas här nedan
** presentationsröst saknas (dvs "Och nu, den fantastiske Förvanlingskonstnären!")

https://www.youtube.com/watch?v=v1OforhODpQ

Avsnitt 40 (sista avsnittet)
1. A-Å-Ä-musikalen
2. Elefanter (A, Å och Ä)
3. Pojknamn på A, Å och Ä
4. Femsaksmuséet (finns på Youtube och Archive)
5. 5 flugor (finns på Youtube och Archive)
6. 5 fjärilar
7. Prinsessbakelsen
8. Vera, Ellen och Cecilia
9. Evas 1-20
10. Elefantens 1-20-sång
11. Örjans sång (oklippt, finns på DVD)
12. Elefanter (Ö)
13. Namn på Ö
14. ABCD har du lust att följa me'?

Allt material finns på "playen" om inget annat anges