Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Vilket avsnitt är detta av AOSTH? Sorligt att Bullerbyn förstörde allt

https://www.youtube.com/watch?v=W_yA6HYbZb0

gstone

Jag undrar vilka dom svenska rösterna i toy story 5 kommer bli

Jag undrar om det kommer komma info om dubbningen snare jag hoppas de r

(Detta är en retorisk fråga då ingen av personerna på forumet jobbar åt Disney kan ju ingen svara)

(Det är tekniskt att " fråga om en dubbning " gillet varför jag skrev dem i denna tråd )
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2026 kl. 23:56:53Jag undrar vilka dom svenska rösterna i toy story 5 kommer bli

Jag undrar om det kommer komma info om dubbningen snare jag hoppas de r

(Detta är en retorisk fråga då ingen av personerna på forumet jobbar åt Disney kan ju ingen svara)

(Det är tekniskt att " fråga om en dubbning " gillet varför jag skrev dem i denna tråd )
det kan vara en kändis eller inte kändis det beror på vad Disney i usa vad dom casta. det är dålig information om svenska dubbning till denna filmen och det är en månad kvar till premiären och jag undrar om Daniel hofverberg kanske har kontaktat distertör antingen är det Disney Sverige konto och andra aktörer som har svenska dubbning av filmen. det står bara alla talar svenska och nåt annat liknande. det är lite irriterande Disney håller hemlig information till premiären.

moviefan

Är fortfarande nyfiken, på vilka som har dubbat de senare Svanprinsessan filmerna ? Tex Kingdom Of Music, har jag på dvd, den är mycket bra. 

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att fråga detta i...

Enligt intervjun med Roger Storm av han som driver YouTube-kanalen Över En Kopp Kaffe så nämner Roger att den senaste han var med i hittills är något med Transformers eller någonting, jag sökte på Svenska röster & credits men hittade inget Transformers där Roger stod med, och då är jag nyfiken: vilken produktion av Transformers eller liknande är Roger med i?

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2026 kl. 17:10:23Kom inte på någon bättre tråd att fråga detta i...

Enligt intervjun med Roger Storm av han som driver YouTube-kanalen Över En Kopp Kaffe så nämner Roger att den senaste han var med i hittills är något med Transformers eller någonting, jag sökte på Svenska röster & credits men hittade inget Transformers där Roger stod med, och då är jag nyfiken: vilken produktion av Transformers eller liknande är Roger med i?
Kan det vara en fan dubbning? Det finns väl ett gäng som dubbar Transformers

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juni 2026 kl. 17:10:23Kom inte på någon bättre tråd att fråga detta i...

är nog den som fick på niceldon för något år sedan Transformers Jordens gnista

finns tvyär inte att streama på svenska för tillfället

Den går på någon kannalö som heter DR Ramasjang, just nu

gstone

Citat från: BPS skrivet 21 juni 2026 kl. 17:16:21Kan det vara en fan dubbning? Det finns väl ett gäng som dubbar Transformers
är  Transformers Jordens gnista

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2026 kl. 00:01:54Jag vann dessbättre auktionen på Snövits dotter till utgångsbudet 199 kr. :)
Hej, hur gick det för dig med den här filmen? :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 22 juni 2026 kl. 17:30:19Hej, hur gick det för dig med den här filmen? :)
Jag har fått hem filmen, men har inte hunnit digitalisera den än - har haft fullt upp med annat på sistone, men ska försöka göra det snarast. :)

MOA

Finns det någon VA som får er att gapskratta? Redan skrivit att jag gapskrattar åt Tommy Nilsson men finns det någon annan VA med så rolig röst att man bara gapskrattar?

moviefan

Det finns många  dubbningar som är så välgjorda. 

Lejonkungen
Den Lilla Sjöjungfrun 
Balto
Svanprinsessan 
mfl... 

Vilka tycker ni är välgjorda, och vilka dubbningar tycker ni är mindre bra gjorda ? 

Will Siv

Har Anders Öjebo och Peter Harryson delat en scen  ??? (närmast jag kan komma på där dom kan ha är "Herkules", men är inte säker)

Jag frågar eftersom Anders ändå delat scener med John och Oscar 
- what.

Will Siv

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 21:00:27Va?
Postade innan jag skrev klart

Citat från: Will Siv skrivet Idag kl. 20:59:42Har Anders Öjebo och Peter Harryson delat en scen  ??? (närmast jag kan komma på där dom kan ha är "Herkules", men är inte säker)

Jag frågar eftersom Anders ändå delat scener med John och Oscar
- what.