Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: moviefan skrivet 22 juni 2026 kl. 20:51:43Har ni spelat anden i glaset ?
Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Men här driver ju "Hebbe lelle" med Albert genom att själv flytta på glaset så att det till slut ser ut som att Albert blir kallad "brakskit"! ;D

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 juni 2026 kl. 09:59:21Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Men här driver ju "Hebbe lelle" med Albert genom att själv flytta på glaset så att det till slut ser ut som att Albert blir kallad "brakskit"! ;D
Åh ja, klassiker. Sedan kom den där sibyllan och Herbert trodde inte alls på det där övernaturliga. Ett av mina favoritavsnitt & för att vara första avsnittet med Tomas von Brömssen så gjorde han en ikonisk debut

Anders M Olsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 juni 2026 kl. 09:59:21Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Finns på SVT Play:
https://www.svtplay.se/video/8p72zpK/albert-och-herbert/1-roster-fran-ovan

Och som jämförelse, originalet:

https://www.dailymotion.com/video/x8ryum5
Steptoe and Son S08E06 - Seance in a Wet Rag-And-Bone Yard

MOA

Kom på en sak angående min Rattigan ranking, borde jag ranka både sång & pratröst? Prat rankingen kan i så fall bli ersättaren