Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: moviefan skrivet 22 juni 2026 kl. 20:51:43Har ni spelat anden i glaset ?
Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Men här driver ju "Hebbe lelle" med Albert genom att själv flytta på glaset så att det till slut ser ut som att Albert blir kallad "brakskit"! ;D

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 juni 2026 kl. 09:59:21Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Men här driver ju "Hebbe lelle" med Albert genom att själv flytta på glaset så att det till slut ser ut som att Albert blir kallad "brakskit"! ;D
Åh ja, klassiker. Sedan kom den där sibyllan och Herbert trodde inte alls på det där övernaturliga. Ett av mina favoritavsnitt & för att vara första avsnittet med Tomas von Brömssen så gjorde han en ikonisk debut

Anders M Olsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 juni 2026 kl. 09:59:21Nej, jag kan inte påminna mig om det. Däremot förekommer det i en SVT-serie från 70-talet; Albert & Herbert! Det är i avsnittet Röster från ovan som inte bara är det första avsnittet i säsong 2 (1976), utan också det första avsnittet med Tomas von Brömssen som Herbert :)

Men här driver ju "Hebbe lelle" med Albert genom att själv flytta på glaset så att det till slut ser ut som att Albert blir kallad "brakskit"! ;D
Finns på SVT Play:
https://www.svtplay.se/video/8p72zpK/albert-och-herbert/1-roster-fran-ovan

Och som jämförelse, originalet:

https://www.dailymotion.com/video/x8ryum5
Steptoe and Son S08E06 - Seance in a Wet Rag-And-Bone Yard

MOA

Kom på en sak angående min Rattigan ranking, borde jag ranka både sång & pratröst? Prat rankingen kan i så fall bli ersättaren