Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Will Siv skrivet  3 juli 2026 kl. 10:18:59Även streckgubbar är bättre än AI
Den gräsliga videon är väl snarare ett argument för motsatsen... :)

Anders M Olsson

Citat från: Anders skrivet  3 juli 2026 kl. 15:07:00Nu är det egentligen off-topic, men ville mest visa hur min egen teckning ser ut av den första bildens motiv. Nu har jag tyvärr inget mer avancerat ritprogram än Paint (vilket gör allt väldigt pixligt och dessutom är min mispekare inte helt stabil), jag spenderade max 5 minuter på den och figurerna är helt och hållet ritade från mitt minne. Jag har alltså inte använt några referensbilder. Tycker personligen de blev ännu fulare.  ;D
Det brukar sällan bli bra att försöka rita med musen. Det är i så fall bättre att rita med papper och penna och scanna in resultatet, eller om man har tillgång till sådan utrustning, använda en riktig ritskärm (Wacom eller liknande).

Monsieur Hulot

För ett år sedan gjorde någon användare ett AI-genererat DVD-omslag med en box med Fem myror, där det skulle se ut som att hela serien med alla säsonger fanns med på 11 skivor.

Något som jag tycker skulle vara kul är om någon kunde göra ett DVD-omslag med "SVT-Rariteter", baserat på serier vi nämnt i diskussionstråden med samma namn.

Bland serierna vi pratat om är bland annat Fem myror, Kalles klätterträd, Farbrorn som inte vill va stor, TV-versionen av Bröderna Lejonhjärta och ikväll även Magister Flykt.

För den som är intresserad av fler serier finns ett större urval här.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=17660.msg243844;topicseen#msg243844

A

Citat från: Monsieur Hulot skrivet  5 juli 2026 kl. 23:00:10För ett år sedan gjorde någon användare ett AI-genererat DVD-omslag med en box med Fem myror, där det skulle se ut som att hela serien med alla säsonger fanns med på 11 skivor.
Ingen Ai, bara en bild på den riktiga samlingsboxen där jag har täckt texten med lite blått och lagt på en text om 11 diskar.

Citat från: A skrivet  1 juli 2025 kl. 09:57:50Om man var seriösa och respekterade serien när man gav ut den på DVD. 40 delars versionen i en DVD box

40 delsversionen .png

Monsieur Hulot

Citat från: A skrivet  5 juli 2026 kl. 23:05:33Ingen Ai, bara en bild på den riktiga samlingsboxen där jag har täckt texten med lite blått och lagt på en text om 11 diskar.
Då förstår jag!