Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Min kompis skapade precis en AI bild som gick för långt, borde vara olaglig, borde inte existera. 2 olika karaktärer, raka motsatser träffas på mest olämpliga sett, HUR KUNDE HON GÖRA SÅ MOT MIG!?

gstone

tydligen "eskimå" inte tekniskt korrekta termen dom heter något annan
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Min semester är slut. Snyft.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet Igår kl. 18:26:02Min semester är slut. Snyft.
Idag är min sista lediga vecka, så sorgligt att börja jobba nästa måndag igen. Kunde inte göra något roligt på semestern för att göra det värre

gstone

Det verkar som man börjat censurera filmer igen i sverige

UIP har klippt bort 4 minuter av den ny Paw Patrol filmen 

Källa  gorehound

gstone

Monsieur Hulot

Citat från: Lilla My skrivet Igår kl. 18:26:02Min semester är slut. Snyft.
Jag förstår hur det känns! Men om ett tag är det julsemester igen. 4 månader går ju snabbt det också! ;)

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 22:34:06Jag förstår hur det känns! Men om ett tag är det julsemester igen. 4 månader går ju snabbt det också! ;)
När Monsieur är så omtänksam kan tiden verkligen flyga iväg. Hittade något tidigare idag som påminde om att 2017 nästan är 10 år sedan. Vart tog tiden vägen?

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 20:14:52Det verkar som man börjat censurera filmer igen i sverige

UIP har klippt bort 4 minuter av den ny Paw Patrol filmen

Källa  gorehound
Var står det att 4 minuter är bortklippta? Speltiden hos Mediemyndigheten anges till 01:28:22, och det stämmer med det som anges på andra ställen, t.ex. IMDb. Mediemyndigheten har gett filmen 7-årsgräns, och även om UIP har överklagat borde de ändå vara nöjda. Med 7-årsgräns får i praktiken även yngre barn se filmen om de bara kommer i sällskap med någon vuxen. Det kan knappast finnas någon orsak att klippa ner filmen bara för att den ska bli helt barntillåten utan restriktioner.

Till skillnad från förr klipper censuren (d.v.s. Mediemyndigheten) inte längre i filmer. De sätter bara en åldersgräns på det som är inlämnat. Även om de skulle vilja kan de inte klippa i dagens digitala kopior.

Censuren har aldrig varit helt avskaffad i Sverige. Om man inte lämnar in en film för granskning får den automatiskt åldersgränsen 15 år, d.v.s. barnförbjuden. Alla filmer som ska ha en lägre åldersgräns än så måste alltid lämnas in för censurgranskning.

MOA

För 3 år sedan blev min kanal drabbad av en strike. Youtube tyckte inte att videon var olämplig utan en annan Youtuber gillade inte att jag reagerade på hans videor. Videon låg uppe i 3 år innan den blev borttagen, sedan dess är kanalen fri från varningar. Könstigt att videor blir borttagna efter en lång tid va?