Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 april 2020 kl. 22:19:19
Hur många omdubbningar har Disney gjort av sina filmer i Sverige och vilka filmer är dom?

Om du vill veta mer så har dem även två Dubbningar utav Scooby-Doo i Hollywood.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 22 april 2020 kl. 07:32:56
Om du vill veta mer så har dem även två Dubbningar utav Scooby-Doo i Hollywood.  ;D

Fast den kommer inte alls från Disney utan från Warner Bros!  ;)

Utanför Disney vet jag att även Brisby och NIMHs Hemlighet har två dubbningar... (första gjord för Videobolaget och används för VHS och andra gjord av Mediadubb International för TV)

Anders M Olsson

Sen ska vi kanske även nämna Pank och fågelfri (1947) som dubbades om till hälften i samband med DVD-releasen 2004. Filmen består av två kortfilmer, varav Bongo lämnades orörd medan Musse och bönstjälken dubbades om.

Filmen om Nalle Puh (1977) är lite speciell eftersom den är sammansatt av tre kortfilmer som alla fanns dubbade till svenska sen tidigare. Men den innehåller även lite nytecknat material som binder samman kortfilmerna. Långfilmen dubbades i sin helhet 1992 till den svenska premiären på Filmnet. Man kan kanske kalla det för ett gränsfall mellan original- och nydubbning...

Inget av det här har egentligen något med Disney+ att göra. Det jag tror att vi alla skulle vilja veta är exakt vilket datum som Disney+ kommer att lanseras i Sverige!

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 april 2020 kl. 07:48:52
Inget av det här har egentligen något med Disney+ att göra. Det jag tror att vi alla skulle vilja veta är exakt vilket datum som Disney+ kommer att lanseras i Sverige!

Håller med, jag är väldigt nyfiken på när Disney+ lanseras i Sverige... (även om jag mest troligt inte kommer att äga det)

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 april 2020 kl. 08:11:27
Hela det här om omdubbning är väldigt förvirrande.

Inte när man har vant sig vid faktan och fått i sig kunskapen!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 18:22:32

Fast åtminstone tre avsnitt av Bonkers har väl ändå kunnat släppas på VHS i Sverige med sin befintliga dubbning?  ???

Bonkers rollista verkar ju MINST sagt lovande med namn som Earl Boen, Charlie Adler,  Ron Perlman, Rip Taylor, Corey Burton, Eileen Brennan ,Tress MacNeille och June Foray !  :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag ser så mycket fram emot !! Live Action Lady och Lufsen !!!!

Ska bli så kul att se den !!

Till skillnad från Lejonkungen är det riktiga hundar med ditigla  munrölser som Babe

Ska bli SUPERKUL att se !!
;D ;D ;D

gstone

Citat från: gstone skrivet 16 april 2020 kl. 20:20:31

Själv lär jag nog se serien på engelska då Ernie Sabella lyckligtvis nog kom till baka för alla avsnitt  ;D ;D ;D

Förutom  Ernie Sabella kan ju gladeligen nämnas att Robert Guillaume, Tress MacNeille ,Townsend Coleman ,Brad Garrett ,Gilbert Gottfried och Phil LaMarr även var röster  ;D ;D ;D

gstone

Tror ni svenska Disney Plus kommer ha nya och även gamla DuckTales ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 28 april 2020 kl. 16:23:48
Tror ni svenska Disney Plus kommer ha nya och även gamla DuckTales ?
Ja för det har de redan

gstone

[quote  author=Steffan Rudvall link=topic=5503.msg63463#msg63463 date=1588084721]
Ja för det har de redan
[/quote]

Även gamla ?? :D :D

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2020 kl. 18:22:32

Hoppas att Bumbibjörnarna, Luftens Hjältar, Darkwing Duck (säsong 2 & 3), Långbens Galna Gäng, Den Lilla Sjöjungfrun, Raw Toonage, Timon och Pumbaa (de KM-dubbade avsnitten), Quack Pack, Lilla Djungelboken, Hos Musse, ect. slipper nydubbningar när serierna väl streamas i Sverige...

Bumbibjörnarna har ju rätt många bra Röster med som Paul Winchell, June Foray och Lorenzo Music spelar all huvudroller och Bill Scott var även med i säsong ett , ser också Howard Morris i rollen listan ! ;D ;D

gstone

gstone

Glad nyheter enligt hemsidan som tidagre i tråden en länk postades till har Comein of age dramat Star Girl på Disney plus fått en svensk dubbning !