Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nickelodeon

Startat av Scoobydoofan1, 11 mars 2020 kl. 21:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 29 maj 2020 kl. 20:00:14
håll*

INGET fel med att ha snygga tjejer i animation , bättre än att än att fulla tjejer ! >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2020 kl. 15:27:45
INGET fel med att ha snygga tjejer i animation , bättre än att än att fulla tjejer ! >:(

Nä, men vad är det för fel med fulla tjejer?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Du har dock inte tolkningsföreträde om detta då du är grabb. SJÄLVKLART att du vill se "snygga" tjejer. Det är inte det det handlar om.

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 30 maj 2020 kl. 19:53:10
Du har dock inte tolkningsföreträde om detta då du är grabb. SJÄLVKLART att du vill se "snygga" tjejer. Det är inte det det handlar om.
Tolkningsföreträde? Tror du verkligen alla killar vill se snygga tjejer hela tiden överallt?
Houba !

Daniel Hofverberg

Hur vore det att inte bry sig om utseendet alls...?

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 30 maj 2020 kl. 19:55:40
Tror du verkligen alla killar vill se snygga tjejer hela tiden överallt?

Nej, och det har jag inte sagt heller. Utgick bara vad gstone sade och tog hans preferenser; Han vill se snygga tjejer i media; Okej fine (och det är ganska vanligt för, surprise, annars hade vi inte haft den norm i media som finns om kvinnors kroppar, men det är en annan diskussion). Det har dock fortfarande inte med min poäng att göra då det handlar inte ens om "ful" eller "snygg" överhuvud-fucking-taget utan bara om representation för lite mer normala kvinnokroppar, speciellt i serier riktade till barn eller pre-teens. Winx-flickorna (i alla fall de senaste säsongen) ser alla ut som kopior av varandra och ser dessutom ut som de kan gå av på mitten, MLP-tjejerna likaså, dock inte lika illa.

EDIT: Var tvungen att byta Winx-gifen... Av någon anledning.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 30 maj 2020 kl. 19:53:10

OM jag säger att jag har tolkningsföreträde   Så har jag tolkningsföreträde !!!

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 30 maj 2020 kl. 20:15:45
Nej, och det har jag inte sagt heller. Utgick bara vad gstone sade och tog hans preferenser; Han vill se snygga tjejer i media; Okej fine (och det är ganska vanligt för, surprise, annars hade vi inte haft den norm i media som finns om kvinnors kroppar, men det är en annan diskussion). Det har dock fortfarande inte med min poäng att göra då det handlar inte ens om "ful" eller "snygg" överhuvud-fucking-taget utan bara om representation för lite mer normala kvinnokroppar, speciellt i serier riktade till barn eller pre-teens. Winx-flickorna (i alla fall de senaste säsongen) ser alla ut som kopior av varandra och ser dessutom ut som de kan gå av på mitten, MLP-tjejerna likaså, dock inte lika illa.

Nya Winx ser dåligare animerad ut.

Kanske det är flash.

Karaktärna ser livlösa ut  :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 maj 2020 kl. 19:57:50
Hur vore det att inte bry sig om utseendet alls...?

Man kan alltid drömma ! ;D

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 30 maj 2020 kl. 20:15:45
Representation för normala kvinnokroppar har ju att göra med fult och snyggt dock. Anledningen till att kvinnor presses till att vara snygga barbieliknande dockor är ju för att många män tycker det ser snyggt ut. Av nån jävla anledning.

Min poäng var att det är oförskämt att säja att någon självklart tycker något baserat på deras kön. Vilket var det du gjorde till synes. Varför var det annars SJÄLVKLART att [gstone] vill se "snygga" tjejer?
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 maj 2020 kl. 00:21:11
Anledningen till att kvinnor presses till att vara snygga barbieliknande dockor är ju för att många män tycker det ser snyggt ut. Av nån jävla anledning.

... Exakt, vilket jag även sade. Vad är din poäng?

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 maj 2020 kl. 00:21:11
Varför var det annars SJÄLVKLART att [gstone] vill se "snygga" tjejer?

För att han sade att han föredrar snygga tjejer i media? Han sade sin åsikt, hans åsikt tillhör normen. Därför lade jag in ett "självklart".

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2020 kl. 01:23:00
... Exakt, vilket jag även sade. Vad är din poäng?
Nej det gjorde du inte. Du sa att det inte har nått med "fult" och "snyggt" att göra, och nu säjer du att det har det. Hur ska du ha det?

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2020 kl. 01:23:00
För att han sade att han föredrar snygga tjejer i media? Han sade sin åsikt, hans åsikt tillhör normen.
Han tycker så för att han tycker så alltså? Jag tror jag förstod det när han sa det  ::)
Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 maj 2020 kl. 01:31:39
Nej det gjorde du inte. Du sa att det inte har nått med "fult" och "snyggt" att göra, och nu säjer du att det har det. Hur ska du ha det?

Jag vill ha mer normala kvinnorkroppar i media, framför allt riktat till unga kvinnor och barn, eftersom representationen för hur en kvinnorkropp faktiskt ser ut är så fruktansvärt vriden i media fortfarande. Det har inget att göra med vad du eller någon annan tycker är "snyggt" eller "fult". Jag vill inte ha in "fula" kroppar per say, jag vill ha in naturliga kroppar, för jag och många andra är helt enkelt trötta på den pinnsmala Barbie-utseendet. Sedan vad du tycker är "snyggt" ger vi blanka fan i. Det är vad jag menar med att det "inte har med" värdering i sig att göra. Om du sedan vill dra det till sin spets att säga att det visst har med det att göra får du väl det, jag går inte sömnlös av det, men menar bara att det i sig ju INTE är min poäng med hela grejen, eller hur?

Du sade;
"Anledningen till att kvinnor presses till att vara snygga barbieliknande dockor är ju för att många män tycker det ser snyggt ut. Av nån jävla anledning."

Vilket jag håller med om, för det var det jag ville säga i mitt sidospår. Kvinnor och tjejer representeras på ett visst sätt "av nån jävla anledning". Denna anledning kallas patriarkat; Förr var du tvungen att vara snygg för att få synas i TV och bli känd. Världen styrdes av män, vilket gjorde att du som kvinna behövde behaga en mans blick, och konkurrensen var stenhård. Du var tvungen att vara PERFEKT. Judy Garland fick höra hela sin karriär i MGM att hon såg förskräcklig ut, och att hon hade tur som kunde sjunga för att hon annars inte hade blivit något. Hon var alltså för kort, för mullig och för ful, enligt majoriteten av hennes chefer och regissörer. Vi vill inte ha det så, eller hur? Alltså; Mer normala kvinnokroppar (och manliga kroppar också för den delen) in i animerad media. That's it. That's my point. I'm done.

Har du övriga åsikter som inte har direkt med Nickelodeon att göra kan du ju skriva dem i PM istället så vi inte fuckar upp tråden till vansinne...

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 31 maj 2020 kl. 01:31:39
Han tycker så för att han tycker så alltså? Jag tror jag förstod det när han sa det  ::)

... Men han förstod antagligen inte att hans uttalande om att han föredrar "snygga" kvinnor över "fula" kvinnor i media är precis det jag ogillar och försöker motarbeta och därför valde jag att påpeka det. Hur svårt är det att förstå?