Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Biografers öppethållande under coronapandemin

Startat av Anders M Olsson, 17 mars 2020 kl. 15:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2020 kl. 21:58:48
Varför tror du Uppkopplad kommer gå på bio i Sverige ?

Vill bara förtydliga att det säkert inte bara skulle bli i Sverige, men det skulle vara för att maximera inkomst, ungefär som Universal gör med Trolls 2 - Världsturnén och The King of Staten Island. Samma strategi skulle jag tro fler studior kommer använda när det gäller filmer som släpps direkt på VOD i USA.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

IDAG öppnar alla biografer i sverige igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D'

Så nu lär filmerna börja komma igen :D

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2020 kl. 14:22:58
IDAG öppnar alla biografer i sverige igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D'

Egentligen imorgon, men inte i Sälen. Det släpptes ju film redan förra veckan, men nu på fredag är det ju "smygpremiär" av Berts Dagbok och även premiär av Unhinged, så nu "börjar" väl filmerna komma igen, ja.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 juli 2020 kl. 15:38:22
Egentligen imorgon, men inte i Sälen. Det släpptes ju film redan förra veckan, men nu på fredag är det ju "smygpremiär" av Berts Dagbok och även premiär av Unhinged, så nu "börjar" väl filmerna komma igen, ja.

Föråt :-[ kom inte ihåg om pappa sa idag eller imorgon ;D

Ursäkta mitt mistag

Sabelöga

Houba !

gstone

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 30 juli 2020 kl. 19:02:43
Hur vet ni det?

Står på Filmstadens hemsida

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2020 kl. 17:59:26
Föråt :-[ kom inte ihåg om pappa sa idag eller imorgon ;D

Ursäkta mitt mistag

Nä, det är inget att be om ursäkt för.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2020 kl. 14:22:58

Inte riktigt alla, men minst en biograf på varje ort - och det räcker ju ganska långt det. :)

Alla Svenska Bios biografer öppnar imorgon, och likaså Cinemascenen. De flesta av Filmstadens biografer har redan öppnat, förutom några biografer i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala som öppnar först någon gång under augusti.

Det som återstår är då mindre biografer, som inte är anslutna till någon av de största kedjorna, och som därmed inte nödvändigtvis håller sig till samma tidsplan. Exempelvis Folkets Bios biografer, där det verkar variera mellan olika orter - vissa har redan öppnat, vissa öppnar den 14 augusti och ett fåtal har stängt på obestämd tid.

Bland de biografer som tillhör Folkets Hus kan det förmodligen också variera, och exempelvis hittar jag inget som tyder på att Folkets Hus i Skelleftehamn har öppnat än eller är på gång att göra det.

Men det är ju relativt ont om filmer fortfarande, då inget av de stora filmbolagen i Hollywood har velat (eller vågat) lansera storfilmer någonstans i världen på ett bra tag - så det som finns att se nu är alltså främst lite smalare och mindre filmer samt någon enstaka svensk film (däribland Berts dagbok, som har smygpremiär imorgon); plus på en del orter äldre filmer som gått förut.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2020 kl. 21:07:48
Inte riktigt alla, men minst en biograf på varje ort - och det räcker ju ganska långt det. :)

Alla Svenska Bios biografer öppnar imorgon, och likaså Cinemascenen. De flesta av Filmstadens biografer har redan öppnat, förutom några biografer i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala som öppnar först någon gång under augusti.

Det som återstår är då mindre biografer, som inte är anslutna till någon av de största kedjorna, och som därmed inte nödvändigtvis håller sig till samma tidsplan. Exempelvis Folkets Bios biografer, där det verkar variera mellan olika orter - vissa har redan öppnat, vissa öppnar den 14 augusti och ett fåtal har stängt på obestämd tid.

Bland de biografer som tillhör Folkets Hus kan det förmodligen också variera, och exempelvis hittar jag inget som tyder på att Folkets Hus i Skelleftehamn har öppnat än eller är på gång att göra det.

Men det är ju relativt ont om filmer fortfarande, då inget av de stora filmbolagen i Hollywood har velat (eller vågat) lansera storfilmer någonstans i världen på ett bra tag - så det som finns att se nu är alltså främst lite smalare och mindre filmer samt någon enstaka svensk film (däribland Berts dagbok, som har smygpremiär imorgon); plus på en del orter äldre filmer som gått förut.

Tror du att Själen, Raya och Den Sista Draken, Luca och Encanto får behålla sina nuvarande premiärdatum och att de kan släppas på bio åtminstone i Sverige?

gstone

Inga fler animerad filmer för bli upp skjutna nu !! >:( >:( >:(

Jag vill se Själen och trubbel snart ! :(

oskar

Citat från: gstone skrivet  1 september 2020 kl. 14:36:41
Inga fler animerad filmer för bli upp skjutna nu !! >:( >:( >:(

Jag vill se Själen och trubbel snart ! :(
Jag tycker är det är tråkigt att skjutna upp filmer hela tiden.
Det förlorar filmbolaget på.
Jag tycker att filmer kan släppa digital te.x sf anytime, viaplay, google play, apple store m.m som köp eller hyr och på dvd och blu-ray istället för bio.

Simon Axelsson

Citat från: oskar skrivet  1 september 2020 kl. 15:16:29
Jag tycker är det är tråkigt att skjutna upp filmer hela tiden.
Det förlorar filmbolaget på.
Jag tycker att filmer kan släppa digital te.x sf anytime, viaplay, google play, apple store m.m som köp eller hyr och på dvd och blu-ray istället för bio.

De vinner ju inte mer på att släppa dem direkt på streaming

gstone

Jag hoppas att Uppkopplad inte skjuts upp i Sverige ! :)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 september 2020 kl. 14:41:31
Jag hoppas att Uppkopplad inte skjuts upp i Sverige ! :)

Det blir den tydligen... uppskjuten alltså

gstone