Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Serier från Disneydags och A Disney Afternoon på Disney+

Startat av Disneyfantasten, 2 juli 2020 kl. 17:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 augusti 2020 kl. 09:58:54
Va? Varför har herkules och doug inte svensk tal? Kommer ihåg att båda serierna visades på Disney kanalen i Sverige med svensk tal. Det här är ett oklokt beslut från Disney. Hoppas att dom sätter svensk ljudspår senare om dom kan hitta dom.
Jag tror Disney har svårt att hitta ljudbanden vi vet ju sedan tidigare att de inte har som bra koll på deras ljudband

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2020 kl. 10:43:32
Jag tror Disney har svårt att hitta ljudbanden vi vet ju sedan tidigare att de inte har som bra koll på deras ljudband
Du menar att Disney kan hitta gamla ljudband från 30 och 40-talet men att de inte skulle kunna hitta ljudband till serier från 90 och början av 2000-talet Det verkar inte så logiskt

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  4 augusti 2020 kl. 10:46:16
Du menar att Disney kan hitta gamla ljudband från 30 och 40-talet men att de inte skulle kunna hitta ljudband till serier från 90 och början av 2000-talet Det verkar inte så logiskt
Om du menar Saludos Amigos och Tre Caballeros så är de dubbningarna gjorda i USA alltså borde Disney ha ganska bra koll på dessa ljudband förresten rörde sig bara om långfilmer och inga serier

gstone

Vilka avsnitt av Timon & och Pumbaa har inte dubbats förut ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  4 augusti 2020 kl. 16:34:49
Vilka avsnitt av Timon & och Pumbaa har inte dubbats förut ?
Säsong 3 men den fick tilläggsdubbning på Disney Plus

gstone

Steffan Rudvall

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:05:08
Nej, tyvärr inte. :(
Är det rättighetsproblem som Bonkers som gör att de inte kan ha den på Disney Plus?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:13:57
Är det rättighetsproblem som Bonkers som gör att de inte kan ha den på Disney Plus?
Ingen aning, men jag har inte hört talats om några rättighetsproblem med Raw Roonage i alla fall. Och med Bonkers är det väl bara den svenska och danska dubbningen som lider av rättighetsproblem, inte serien i sig.

Jag hoppas att Raw Toonage dyker upp tids nog, men då serien knappt verkar ha sänts i repris någonstans i världen sedan 1990-talet, så gissar jag att det inte lär vara särskilt högt prioriterat i alla fall...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:20:42
Ingen aning, men jag har inte hört talats om några rättighetsproblem med Raw Roonage i alla fall. Och med Bonkers är det väl bara den svenska och danska dubbningen som lider av rättighetsproblem, inte serien i sig.

Jag hoppas att Raw Toonage dyker upp tids nog, men då serien knappt verkar ha sänts i repris någonstans i världen sedan 1990-talet, så gissar jag att det inte lär vara särskilt högt prioriterat i alla fall...
Det framgick kanske inte men jag menade rättighetsproblem med dubbningen

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 augusti 2020 kl. 07:13:57

Ja , Disney äger inte rättigheterna till  Marsupilami, så dom kan inte visa Raw Toonag.

För Marsupilami äges inte av Disney .

Gustav Jonsson

Finns Mighty Ducks Disney +? Har Muppets Now dubbats?

Daniel Hofverberg

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  6 augusti 2020 kl. 05:53:09
Finns Mighty Ducks Disney +? Har Muppets Now dubbats?
TV-serien Mighty Ducks finns på Disney+. Den har i skrivande stund svensk, norsk, dansk och finsk text, men inga skandinaviska dubbningar.

Muppets Now har inte dubbats på något språk alls i världen, utan har endast engelskt ljudspår och textning på ett par dussin språk (däribland svenska, norska, danska och finska).

Steffan Rudvall

Har några av Disney serierna fått originaldubbningar på Disney +?