Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kalle Anka

Startat av Mysan, 23 september 2007 kl. 21:22:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 september 2020 kl. 16:00:48
Per-Erik Hallin är den svenska Clarence Nash i min ögon  ;D
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 september 2020 kl. 16:04:35
För mig är det Andreas Nilsson eller kanske Clarence själv

Om man ska efterlikna Clarence Nash lär väl ingen bli mer lik honom än han själv...

Fast både Per-Erik och Andreas gör naturliga tolkningar, den förstnämnda är dock hesare och det kan vara svårt att höra vad han säger och på den punkten är Andreas bäst för han talar tydligast (t.o.m. tydligare än alla originalröster), jag minns inte hur Andreas lät på 1980-talet men enligt honom själv har han blivit bättre med åren...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2020 kl. 18:16:38
Om man ska efterlikna Clarence Nash lär väl ingen bli mer lik honom än han själv...

Fast både Per-Erik och Andreas gör naturliga tolkningar, den förstnämnda är dock hesare och det kan vara svårt att höra vad han säger och på den punkten är Andreas bäst för han talar tydligast (t.o.m. tydligare än alla originalröster), jag minns inte hur Andreas lät på 1980-talet men enligt honom själv har han blivit bättre med åren...
Tänk mer för han bara gjort Kalle.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 februari 2025 kl. 21:29:47https://www.discogs.com/release/7360169-Various-Disney-Matin%C3%A9-Volym-2
Har Arne Källerud spelat Kalle?
Finns det klipp på detta?
Det står ju att han är berättare, inte att han spelar Kalle...?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2025 kl. 21:37:39Det står ju att han är berättare, inte att han spelar Kalle...?
Men han borde ju göra alla röster gissar jag?

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 februari 2025 kl. 21:45:09Men han borde ju göra alla röster gissar jag?
Hur vet du att karaktärerna har repliker? Det kan ju lika gärna vara så att berättaren bara läser och beskriver.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 20 februari 2025 kl. 21:54:45Hur vet du att karaktärerna har repliker? Det kan ju lika gärna vara så att berättaren bara läser och beskriver.
Vet inte.
Kan vara så ja.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 augusti 2020 kl. 22:47:27Har någon annan än dessa spelat Kalle Anka på svenska?

Rune Halvarsson
Clarence Nash
E.H. Brochmann
Hans Lindgren
Ted Åström
Per-Erik Hallin

Andreas Nilsson

Du vet redan, men jag svarar här ändå:

En okänd röst i kortfilmen "Kalle Anka mötet Ödet" (som du tyckte lät som Tor Isedal)

Jimmy Björndahl i en musiksaga*

Mikaela Tidermark Nelson i ett avsnitt av nya-"DuckTales"

*Konstigt att inte Monica Forsberg spelade Kalle som ung
- what.