Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Biografers öppethållande under coronapandemin

Startat av Anders M Olsson, 17 mars 2020 kl. 15:49:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

No Time to Die har nu blivit uppskjuten till april 2021 :( https://www.moviezine.se/nyheter/bondfilmen-no-time-to-die-skjuts-upp-igen

Har det seriöst inte minskat litegrann i USA eller fortsätter det spridas varje dag där eller??

Detta innebär att vi måste vänta till 2022 då Billie Eilishs bondlåt kan bli oscarsnominerad. Filmerna måste ju kommit ut 1 Januari 2020 - 28 Februari 2021 för att kunna bli nominerad. Hade gärna velat se låten vinna oscar nästa år, den kommer antagligen vinna 2022 eftersom dom tidigare bondlåtarna gjort det

Lite konstigt också att dom innan uppskjutningen börjar göra reklam för filmen och släpper musikvideon till låten. Känns inte som dom har tänkt noggrant här

Simon Axelsson

Redan utfört ~60 biobesök 2025.

E

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 oktober 2020 kl. 22:00:21
I samma veva sköts Fast & Furious 9 upp till i maj
Fast det var väl bara 2 månader senare. För den hade väl Mars som tidigare datum

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 oktober 2020 kl. 22:02:22
Fast det var väl bara 2 månader senare. För den hade väl Mars som tidigare datum

Nej, april. No Time To Die tog dess datum, det är ju samma studio. Dock är det ju bara en månad, men det var relaterat.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  3 oktober 2020 kl. 22:19:22
Inga filmer att se >:(

Trolls 2: Världsturnén släpptes ju officiellt igår och nu på fredag (den nionde) släpps ju Palm Springs, den sistnämnda kanske inte är nåt för dig dock, men Trolls 2 vill du väl se?

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 oktober 2020 kl. 22:42:58
Trolls 2: Världsturnén släpptes ju officiellt igår och nu på fredag (den nionde) släpps ju Palm Springs, den sistnämnda kanske inte är nåt för dig dock, men Trolls 2 vill du väl se?

Ja , jag ska se Trolls 2: Världsturnén imorgon ! ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Soscla

Jag tror inte att bio kommer dö ut helt som underhållningsform trots/efter det här. De biografer vi har nu kanske stängs ned men då kommer nya att blomma upp när det börjar lätta och bli normalt igen. Vi tycker alldeles för mycket om den särskilda känslan att gå på bio. Det är inte alls samma sak som att streama hemifrån. Man går ju inte på restaurang för att man lika gärna kunde äta samma mat hemma liksom...
It's so fluffy I'm gonna die!

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 16 november 2020 kl. 20:11:40
Börjar dom stänga nu? Konstigt hittills så har regeringen hållit landet öppet.
De har redan stängt en gång och sedan öppnat igen.

Simon Axelsson

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 november 2020 kl. 20:33:43
Filmstaden backar om stängning: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Åhnej! Det här var illa, om Filmstaden stänger kan jag inte se tre filmer till på bio på mitt kort...  :(

Men man kan ju alltid hoppas att de startar ett insamling som stöd till Filmstaden så att de inte går i konkurs...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2020 kl. 20:37:29
Men man kan ju alltid hoppas att de startar ett insamling som stöd till Filmstaden så att de inte går i konkurs...
Med dagens nya regler förutsätter jag att alla delar av kultursektorn som berörs av förbudet - både biografer, teatrar och andra - får ännu mer stödpengar från regeringen än vad de hittills fått, då ju sammankomster på max 8 personer i praktiken innebär att de inte kan hålla öppet alls.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 17 november 2020 kl. 16:12:10
HÅLL BIO ÖPPET !

Om bio satängs spränger jag riksdagen >:(

Hör du det Tegnér !!!??

Tegnell har ju sagt att 8 pers gränsen inte gäller biografer.