Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Xfinger

Märkte nyss att:
Sherfif calies vilda västern samt vampirina Säsong 2 av dom, finns med svenskt tal via vpn, men inte här för oss, märkligt.....
Tips på fler såna tas gärna emot!

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 december 2020 kl. 22:11:55
Massa nya grejer utvecklas till tjänsten!

En Zootropolis-serie, en Vaiana-serie, en till Big Hero 6-serie med namnet Baymax! och en Prinsessan och Grodan-serie vid namn Tiana för att nämna några få av de kommande animerade serierna. Hoppas att alla de svenska rösterna återvänder.

Hoppas jag med, även om jag misstänker att vissa inte lär bli lätta att få med, som Pauline Kamusewu, Wiktoria Johansson, Erik Haag, Wille Crafoord, Fredrik Birging, Åsa Bergh...

Men Anna Engh, Jan Åström, Hilda Henze, Jakob Stadell, Figge Norling, Fredrik Hiller, Mikaela Tidermark, Ole Ornered, Mattias Knave, Sharon Dyall, Jamil Drissi, m.fl. är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så dessa kan vi nog räkna med!  :)

Jag tror det även finns en god chans att Felix Engström, Vanna Rosenberg, Ana Gil De Melo Nascimento, m.fl. är med igen eftersom de fortfarande är med i dubbningar då och då, om de bara har tid!

I fallet med Tiana får jag hoppas att de hittar en bättre ersättare än Elin Bemark (som gjorde den rollen i Sofia Den Första), inte för att det är något fel på Elin Bemark som skådespelare, men i den här rollen passar hon inte, då hon inte alls är särskilt lik originalrösten och bibehåller inte heller rätt röstkaraktär, å andra sidan var Tiana endast med i ett avsnitt där hon framträdde i tre minuters tid, så det är inte säkert att hon behövt godkännas av Disney för den rollen, så det kan finnas en chans att det blir någon ny också, den som lever får se!  :)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 18:51:11
Hoppas jag med, även om jag misstänker att vissa inte lär bli lätta att få med, som Pauline Kamusewu, Wiktoria Johansson, Erik Haag, Wille Crafoord, Fredrik Birging, Åsa Bergh...

Wiktoria och Pauline återvände väl dock i Röjar-Ralf Kraschar Internet, så jag tror nog ändå chansen finns. Wiktoria har ju till och med spelat in en låt på svenska åt Netflix trots att varken hennes version eller hon faktiskt medverkar i filmen, så jag tror deras återvändo kanske handlar mer om ifall de har tid eller ej. Robert Gustafsson återvände ju också i rollen som Gaffe för Gaffe ställer en fråga på Disney+, men det kanske inte är riktigt samma grej.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 december 2020 kl. 18:51:11
Men Anna Engh, Jan Åström, Hilda Henze, Jakob Stadell, Figge Norling, Fredrik Hiller, Mikaela Tidermark, Ole Ornered, Mattias Knave, Sharon Dyall, Jamil Drissi, m.fl. är fortfarande mycket aktiva i dubbningssammanhang, så dessa kan vi nog räkna med!  :)

Jag tror det även finns en god chans att Felix Engström, Vanna Rosenberg, Ana Gil De Melo Nascimento, m.fl. är med igen eftersom de fortfarande är med i dubbningar då och då, om de bara har tid!

Ja, jag tvivlar inte på de att förstnämnda återvänder. De sistnämnda är jag inte lika säker på, men jag skulle definitivt inte bli förvånad om de återvänder.

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 december 2020 kl. 19:23:03
Wiktoria och Pauline återvände väl dock i Röjar-Ralf Kraschar Internet, så jag tror nog ändå chansen finns. Wiktoria har ju till och med spelat in en låt på svenska åt Netflix trots att varken hennes version eller hon faktiskt medverkar i filmen, så jag tror deras återvändo kanske handlar mer om ifall de har tid eller ej. Robert Gustafsson återvände ju också i rollen som Gaffe för Gaffe ställer en fråga på Disney+, men det kanske inte är riktigt samma grej.

Ja, jag tvivlar inte på de att förstnämnda återvänder. De sistnämnda är jag inte lika säker på, men jag skulle definitivt inte bli förvånad om de återvänder.

Du har rätt i att Wiktoria och Pauline återkom i Röjar-Ralf Kraschar Internet, men det är å andra sidan en biofilm, så det är en helt annan femma, dock är det inte helt omöjligt att de återvänder här...

Vad gäller Gaffe Ställer En Fråga så är jag rätt säker på att den dubbades samtidigt som filmen eftersom Stefan Frelander också medverkar i sen och han lämnade branschen 2015... (man kan även vara rätt säker på att Mikes Nya Bil, samt kortfilmerna förekommande på DVD & Bluray-utgåvorna av Superhjältarna-filmerna, Råttatouille, Modig, Insidan Ut och Hitta Doris relaterande till filmerna dubbades samtidigt som filmerna)

I Trassel TV-serien så medverkade Molly Sandén i de tidiga avsnitten innan hon senare blev utbytt mot Dominique Pålsson Wiklund... (men hon återkom också i Röjar-Ralf Kraschar Internet)

Disneyfantasten

Kom förresten på en sak; jag är lite förvånad att Disney inte annonserat något om någon TV-serie med Frost med tanke på dess popularitet, men man vet ju aldrig...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2020 kl. 19:07:50
Kom förresten på en sak; jag är lite förvånad att Disney inte annonserat något om någon TV-serie med Frost med tanke på dess popularitet, men man vet ju aldrig...

Frost fick en uppföljare och en massa kortfilmer, räcker inte det? Jag tror att de kanske insåg att det var dags att visa andra filmer lite kärlek.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 december 2020 kl. 19:31:30
Frost fick en uppföljare och en massa kortfilmer, räcker inte det? Jag tror att de kanske insåg att det var dags att visa andra filmer lite kärlek.

Massa kortfilmer var väl att överdriva?

Det har ju ändå "bara" gjorts två kortfilmer plus en featurett!

Jag har ingenting emot om det produceras en tredje film eller en TV-serie, men jag håller med om att andra filmer också förtjänar kärlek!  :) (som sagt kommer det TV-serier med Tiana, Zootropolis och Vaiana, dessa ser jag framemot!)

Jag kan dock tycka att Bilar är riktigt överskattade, där det gjorts tre långfilmer (idéer om en fjärde film är på tal), två spinoff-filmer, ett överflöd av kortfilmer och så ska det komma en TV-serie på Disney+...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2020 kl. 19:38:45
Massa kortfilmer var väl att överdriva?

Det har ju ändå "bara" gjorts två kortfilmer plus en featurett!

Jag har ingenting emot om det produceras en tredje film eller en TV-serie, men jag håller med om att andra filmer också förtjänar kärlek!  :) (som sagt kommer det TV-serier med Tiana, Zootropolis och Vaiana, dessa ser jag framemot!)

Jag kan dock tycka att Bilar är riktigt överskattade, där det gjorts tre långfilmer (idéer om en fjärde film är på tal), två spinoff-filmer, ett överflöd av kortfilmer och så ska det komma en TV-serie på Disney+...
Glöm inte den Lego Frost serien.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2020 kl. 21:04:01
Glöm inte den Lego Frost serien.

Du har rätt, dock har den serien inte så många avsnitt...

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2020 kl. 21:49:42
Fördömda autokorrektering!
Dungar låter dock som är en person som skulle kunna existera i Frost universumet.

simon.bjornen

Någon som har något nytt angående ducktales, luftens hjältar och Darkwing duck?  ;)

Disneyfantasten

Citat från: simon.bjornen skrivet 14 december 2020 kl. 21:04:14
Någon som har något nytt angående ducktales, luftens hjältar och Darkwing duck?  ;)

DuckTales har (tyvärr) dubbats om vid avsnitt 1-66!  :(

Dock har det inte kommit något nytt angående Luftens Hjältar eller Darkwing Duck...

Luftens Hjältar är dock färdigställd vid alla sina avsnitt hos den svenska dubbningen, så där är det nog ingen överhängande risk tror jag plus att alla avsnitt är beställda av Disney själva... (till skillnad från avsnitt 1-66 av DuckTales)

Darkwing Duck skulle verkligen behöva en tilläggsdubbning då bara de två första säsongerna är dubbade, dock är alla avsnitt även här beställda av Disney själva...

Anledningen till omdubbningen av DuckTales är tämligen oklar, det kan bero på rättighetsproblem eller att man inte hittat de rätta ljudbanden för MediaDubbs dubbning, jag tror att Disney kaninen köpte loss rättigheterna för TV-visningar, men jag vet inte med säkerhet...

Samlaren

Jag hoppas på en eller 2 frost live action filmer.

Sedan de här serierna

Hos Musse
Lloyd från Rymden
Ersättarna
En fisk som heter Wanda
En Jycke i Klassen
Bonkers
Doug
Nalle har ett stort blått hus
Luftens hjältar
Buzz Lighyer Rymdjägare
Brandy och Herr Morris