Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Nickelodeon

Startat av Scoobydoofan1, 11 mars 2020 kl. 21:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2020 kl. 14:43:13
För mig kommer dem alltid vara förknippad med Disney Channel.  :D ;D

De har aldrig gått på Disney Channel de är orginal serier från Nick.

Alexander

Citat från: Samlaren skrivet 21 mars 2020 kl. 19:02:48
De har aldrig gått på Disney Channel de är orginal serier från Nick.

Under en period köpte Disney Channel in Fairly odd parents och visade det med en dubbning av Sun Studio.

Sun Studio dubbningen har bara gått på Disney Channel, inte på Nickelodeon. Nickelodeon har för min del bara visat avsnitt med KM Studio dubbning.

Själv tycker jag att KM Studio dubbningen är snäppet vassare när det kommer till skådespelarnas förmåga att leverera skämten. Speciellt när det kom till Cosmo, Wanda, Crocker, Vicky och Timmys pappa från KM om man jämför med Sun Studio dubbningen.

Hur ligger det till vid dubbningarna av den här serien?
Är Sun Studio dubbningen en omdubbning? För de dubbade jättegamla avsnitt, samtidigt som Nickelodeon visade nyare avsnitt med KM dubbningen. Men avsnitten som Sun Studio gjorde har jag inte sett med någon KM dubbning. Anlitade man först KM, sen Sun Studio för att sen gå tillbaka till KM igen för de senare avsnitten?

Samlaren

Citat från: Alexander skrivet 10 april 2020 kl. 06:57:26
Under en period köpte Disney Channel in Fairly odd parents och visade det med en dubbning av Sun Studio.

Sun Studio dubbningen har bara gått på Disney Channel, inte på Nickelodeon. Nickelodeon har för min del bara visat avsnitt med KM Studio dubbning.

Själv tycker jag att KM Studio dubbningen är snäppet vassare när det kommer till skådespelarnas förmåga att leverera skämten. Speciellt när det kom till Cosmo, Wanda, Crocker, Vicky och Timmys pappa från KM om man jämför med Sun Studio dubbningen.

Hur ligger det till vid dubbningarna av den här serien?
Är Sun Studio dubbningen en omdubbning? För de dubbade jättegamla avsnitt, samtidigt som Nickelodeon visade nyare avsnitt med KM dubbningen. Men avsnitten som Sun Studio gjorde har jag inte sett med någon KM dubbning. Anlitade man först KM, sen Sun Studio för att sen gå tillbaka till KM igen för de senare avsnitten?

Tror det är en om dubbning.

gstone

Om Gingers dagbok var dubbade när den gick i Sverige , Vilka var rösterna i den serien då ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Erika

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2020 kl. 14:31:37
Om Gingers dagbok var dubbade när den gick i Sverige , Vilka var rösterna i den serien då ?

Jag såg bara några avsnitt här och där, och dessutom byttes vissa röster ut, men jag minns bl. a. Mia Hansson, Joakim Jennefors och Peter Sjöquist var med. Jag har även ett svagt minne av Magnus Roosmann var också med. 

Samlaren

vet ngn om Nick kommer visa Wiinx Club säsong 7+

Lilla My

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 28 maj 2020 kl. 21:34:44
Ja, tyvärr

OGILLAR DU WINX >:(??

ÄR ditt hjärta av sten eller  ?

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2020 kl. 21:39:45
OGILLAR DU WINX >:(??

Första säsongen var okej, riktigt bra t.o.m. , sedan har det sakta spårat ut till nån MLP-liknande sörja utan hjärta. Alla karaktärer är tunna som vatten och är direkta kopior av varandra. Inte ens förvandlingarna är intressanta längre. Det är så uppenbart att det bara är ett försök till så mycket money-grabbing som möjligt...

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 28 maj 2020 kl. 21:58:36
Första säsongen var okej, riktigt bra t.o.m. , sedan har det sakta spårat ut till nån MLP-liknande sörja utan hjärta. Alla karaktärer är tunna som vatten och är direkta kopior av varandra. Inte ens förvandlingarna är intressanta längre. Det är så uppenbart att det bara är ett försök till så mycket money-grabbing som möjligt...
MLP-liknande? Vad menas?
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 maj 2020 kl. 00:59:39
MLP-liknande? Vad menas?

Menar du hur det är MLP-liknande eller vet du inte vad MLP står för?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 maj 2020 kl. 00:59:39
MLP-liknande? Vad menas?

I MLP (och då menar jag framför allt serien där de är människor och går i skolan) ser nästan vartenda jädra karaktär likadan ut. Alla är pinnsmala och snygga, och är det en karaktär med en annorlunda kroppsform är det antingen en kille eller en komisk bikaraktär. Nya WINX är exakt likadan. Spyr på att vi 2020 inte kommit längre.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 29 maj 2020 kl. 00:40:14
Som pokémon och Yu-Gi-Oh serien, dom första 2 serier var bra, men efter det så blev hela franchisen urusel. Ingen nöje att se på dom, inget bra med berättelserna heller. Den bara spåras ut så att man inte kan se på serien längre.

Pokemon har jag aldrig sett, men ja YGO spårar ju verkligen ur mer och mer för varje ny version som kommer ;D

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 29 maj 2020 kl. 12:08:52
I MLP (och då menar jag framför allt serien där de är människor och går i skolan) ser nästan vartenda jädra karaktär likadan ut. Alla är pinnsmala och snygga, och är det en karaktär med en annorlunda kroppsform är det antingen en kille eller en komisk bikaraktär. Nya WINX är exakt likadan. Spyr på att vi 2020 inte kommit längre.

Pokemon har jag aldrig sett, men ja YGO spårar ju verkligen ur mer och mer för varje ny version som kommer ;D

DUMMT PK GNÄLL

BYR MIG INTE ALLS !! >:(

HÅL KÄFT

Snälla, gstone... Starta inte ett nytt bråk... /Erika

gstone

Jag har slutat se YOGIOH.

Sabelöga

I dom antropomorfiska serierna ja apsolut. Dom ser förjävliga ut.

(I de anthropomorphiska serierna ja absolut. De ser fördjävliga ut)
Houba !