Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Jo Olli gör Puh ganska gnällig men jag ser eller snarare hör inget fel i det. En intressant tolkning av karaktären och jag ser honom alltid som den främste av de som dubbat Björnen med mycken liten hjärna.

ddubbning

Olli Markenros är bra som Nalle Puh. Min favorit när det gäller Nalle Puh-figurer är dock Charlie Elvegård som Kanin.Hans Lindgrens version av Kanin är också mycket bra för övrigt.

Mysan

Citat från: Cadpig skrivet 25 september 2007 kl. 00:47:43
Jo Olli gör Puh ganska gnällig men jag ser eller snarare hör inget fel i det. En intressant tolkning av karaktären och jag ser honom alltid som den främste av de som dubbat Björnen med mycken liten hjärna.

jo håller med dig, det är väl snarare figuren nalle puh jag inte gillar haha. favoriten är kanin och tiger!

Mysan

berättarrösten är också viktig. Tomas Bolme tror jag skulle funka bra som uppläsare i "äventyrsfilmer"
. Ingemar Carlehed är bra i flertalfilmer jag hört han. Följande nedan är också bra

Göran Hagwall - snobben (urmas plunt)
Björn Gustavsson - Alfons Åberg
Nils Eklund - Pettson och Findus
Ulf Eklund - Nicke Nyfiken (från hemfilms)
Olof Thunberg - Bamse

ddubbning

Citat från: Maetel skrivet 19 januari 2008 kl. 17:05:30
berättarrösten är också viktig. Tomas Bolme tror jag skulle funka bra som uppläsare i "äventyrsfilmer"
. Ingemar Carlehed är bra i flertalfilmer jag hört han. Följande nedan är också bra

Göran Hagwall - snobben (urmas plunt)
Björn Gustavsson - Alfons Åberg
Nils Eklund - Pettson och Findus
Ulf Eklund - Nicke Nyfiken (från hemfilms)
Olof Thunberg - Bamse

Tomas Bolme är i alla fall bra som berättarröst i "Det var en gång-tidernas äventyr" Det är i och för sig ingen renodlad äventyrsserie, men ändå.

För övrigt håller jag helt om att Olof Thunberg och Björn Gustavsson är mycket bra som berättare till Bamse respektive Alfons Åberg.

En annan bra berättarröst är Roger Storm som ofta har varit berättarröst i Långbenkortfilmer och lyckats bra med att matcha originalets "torr-roliga" röst. Han är dock inte så bra som de utmärkta berättarna i "Jan Långbens olympiska spel" , Sven Lindberg och Gösta Prüzelius.

Mysan

Åke Lindström va också en bra som berättare (sandybell, starzinger, galaxy express mfl)

Lemanic

Min dubbning:
Sonic X Uncensored

Sonic - Håkan Hellström (VERY Nittiotal)
Tails - Benjamin Wahlgren (Varför inte?)
Knuckles - Adam Tensta (You wanna know?)
Shadow - Magnus Betnér (Ilska personifierad)
Chris - Björn Gustafsson (Han E sååå Top Notch!)
Amy - Elin Ek (Fjortis möter fjortis. Jämt, eller?)
Cream - Amy Diamond (Hon har stilen)
Chuck - Mikael Nykvist (Vishet uphöjt i två)
Dr.Eggman - Peter Antoine (Tysk brytning, Maktgalen. Hmm...)
Ella - Ann Westin(Logiskt, eller?)
Tikal - Laleh Pourkarim(Också Logiskt, eller?)
Pachamach - Thomas Di Leva(Mera Logiskt!)

Det kommer mera!

johanna

Till Clash!
Jag uppskattar verkligen att du gillar min röst fortfarande, trots att jag inte
dubbat så mycket de sista åren.
Sen heter jag inte Ljungberg längre, jag heter di Sivo.
Superkul sida! Eller hur?!

Johanna fd Ljungberg

GaBBe

Citat från: johanna skrivet  7 maj 2008 kl. 22:15:17
Till Clash!
Jag uppskattar verkligen att du gillar min röst fortfarande, trots att jag inte
dubbat så mycket de sista åren.
Sen heter jag inte Ljungberg längre, jag heter di Sivo.
Superkul sida! Eller hur?!

Johanna fd Ljungberg
Hej, jag har också alltid gillat dig som Ariel! Vad gör du nuförtiden? Hur gammal är du?

Ale

vem gör shadows svenska röst i sonic x jag bara måste måste få veta

Elios

Är shadow med i Sonic X över huvud taget för jag har aldri någonsin sätt honom där en röst som skulle passa bra är Dick Eriksson.
  ;)

Ale

Ja shadow är med i sonic x i episoderna 34-38 hans röst blev dubbad till svenska det vet jag.Dick Eriksson är också med men jag tvivlar på att det är han som gör rösten.Jag skulle göra vad som helst för att få höra hans svenska röst vilket jag aldrig har gjort.Alltså shadows.

Erika

Nu när jag tänker efter, såg jag faktiskt ett par av Shadow-avsnitten för några år sedan, jag tror att Kristian Ståhlgren spelade Shadow. Men jag är inte riktigt säker.

Ale

Det sa dom också på yotube men på dubbningshemsidan så står det inte att kristian stålhgren är med i sonic x men han kanske gjorde en gästframträdare.

Daniel Hofverberg

Creditlistan här på sajten fick jag av dåvarande Pangstudios för ett antal år sedan, och var förstås bara av de avsnitt som hittills dubbats. Det är mycket möjligt att fler avsnitt dubbades efter att jag fick listan, och då kan den förstås vara ofullständig. Jag vet heller inte om det var Pangstudios som dubbade alla avsnitt, eller om något annat dubbningsbolag tog över serien senare.