Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Pikachu

Jag har försökt rannsaka mitt minne men jag kommer inte ihåg att jag kollade på  Yo Yogi. När jag var mindre. Men det är roligt att man har möjligheten att göra det nu. 

BrutalGeek

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 13:33:24Yo Yogi! sändes både på FilmNet och TV3, så den är ändå inte sällsynt. Jag spelade in den från FilmNet, där den gick ett par omgångar i K-TV-blocket. :)

Jag är lite osäker när den sändes på TV3, men på FilmNet började serien sändas i januari 1993. Jag misstänker att TV3 sände serien innan och att det var de som beställde dubbningen, för jag minns att jag pratat med skådespelare för några år sedan som tydligt kommer ihåg att dubben gjorts av Mediadubb International. Det kan förstås vara FilmNet ändå, och att de anlitat Eurotroll som lejde bort dubbningen till Mediadubb International (det hände ju då och då), men det känns väl nära till hands att misstänka att serien ändå började gå på TV3 innan den började sändas på FilmNet...
Haha nu är väll allt relativt, men något som bara överlevt tack vare att du spelade in det för över 30 år sedan för ändå betraktas som sällsynt. Verkligen hjälteinsats att bevara detta :)

Intressant då jag vill minnas att jag såg det på Cartoon Network, ruuunt 99? Men det bör tas med en nypa salt, hade som sagt bara vaga minnen av att denna serien ens fanns innan jag började bläddra i Hanna Barberas katalog i vuxen ålder.

Erika

Citat från: BrutalGeek skrivet Idag kl. 15:05:31Intressant då jag vill minnas att jag såg det på Cartoon Network, ruuunt 99? Men det bör tas med en nypa salt, hade som sagt bara vaga minnen av att denna serien ens fanns innan jag började bläddra i Hanna Barberas katalog i vuxen ålder.
Kan bekräfta att Yo Yogi! sändes även på Cartoon Network, såg några avsnitt hösten 2000.