Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: tkabt06 skrivet 19 februari 2025 kl. 16:10:49Vet att jag har DVD-boxen nånstans men gissar att det är färre avsnitt där än vad som har efterfrågats? Eller är det olika versioner till och med?
Det finns ett antal olika klippningar av serien och den på DVD är tyvärr inte den som eftersöks.

Monsieur Hulot

Citat från: BPS skrivet 19 februari 2025 kl. 16:30:51Det finns ett antal olika klippningar av serien och den på DVD är tyvärr inte den som eftersöks.
Versionen som är på DVD är en konstgjord version av serien. Som utgångsmaterial har man använt sig av de ursprungliga VHS-filmerna på 8 delar, sedan har dessa klippts och kastats om. Mycket beklagligt då en serie som denna förtjänar en mycket bättre DVD-utgåva än den som är nu.

Monsieur Hulot

Tillbaka till versionen som diskuteras, bifogar en länk på ordningen av avsnitten. Första avsnittet handlar om bokstaven H, det sista om J.

https://smdb.kb.se/catalog/search?q=Fem+myror+%28rps+fr+1975-1977%29+typ%3Atv&sort=OLDEST

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 19 februari 2025 kl. 15:25:5928 avsnitt är versionen på (dvs hela alfabetet), så du har hittat rätt! Kul att du hittade avsnitten :)
Hoppas det skulle kunna gå att ladda upp avsnitten på Archive? Känn ingen stress med att ladda upp, allt har sin tid;)
Det låter väldigt märkligt, då jag fått det till 33 avsnitt på hårddisken... ???

Möjligen kanske det är några dubbletter där, eller att vissa filer är felmärkta och inte innehåller rätt serie; jag får gå igenom alla filerna och försöka få rätsida på allt.

Självklart kommer allt upp på Archive, men det kan ta lite tid då jag har väldigt mycket på gång just nu. :)

Allt det här kommer från min bortgångne kontakt, så därför kan jag inte fråga honom om det är lugnt för honom att ladda upp det på Archive - men jag får utgå ifrån att det inte är något "känsligt" för någon som inte bör laddas upp.

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2025 kl. 20:17:44Det låter väldigt märkligt, då jag fått det till 33 avsnitt på hårddisken... ???
Det kanske är ännu en version? Serien har gjorts om i flera omgångar där originalversionen med dockorna väl är den som är mest sällsynt.

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 19 februari 2025 kl. 20:20:45Det kanske är ännu en version? Serien har gjorts om i flera omgångar där originalversionen med dockorna väl är den som är mest sällsynt.
Det står att det ska vara 1978 års version, men jag kan förstås inte svära på att så verkligen är fallet - jag var ett år gammal då, så mina minnen är begränsade om hur Fem myror är fler än fyra elefanter såg ut på den tiden... ;)

Men tyvärr är det ju en enda stor röra med den här serien, med flertalet olika versioner/klippningar; och sen VHS- och DVD-utgåvor som inte alls överensstämmer med någon TV-sändning...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2025 kl. 20:26:37Det står att det ska vara 1978 års version, men jag kan förstås inte svära på att så verkligen är fallet - jag var ett år gammal då, så mina minnen är begränsade om hur Fem myror är fler än fyra elefanter såg ut på den tiden... ;)

Men tyvärr är det ju en enda stor röra med den här serien, med flertalet olika versioner/klippningar; och sen VHS- och DVD-utgåvor som inte alls överensstämmer med någon TV-sändning...
Fem Myror är ingen dubbning heller & allt låter helt galet

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2025 kl. 20:17:44Det låter väldigt märkligt, då jag fått det till 33 avsnitt på hårddisken... ???

Möjligen kanske det är några dubbletter där, eller att vissa filer är felmärkta och inte innehåller rätt serie; jag får gå igenom alla filerna och försöka få rätsida på allt.

Självklart kommer allt upp på Archive, men det kan ta lite tid då jag har väldigt mycket på gång just nu. :)

Allt det här kommer från min bortgångne kontakt, så därför kan jag inte fråga honom om det är lugnt för honom att ladda upp det på Archive - men jag får utgå ifrån att det inte är något "känsligt" för någon som inte bör laddas upp.
Jag är inte helt säker på om det var bara 28 avsnitt, det kan ha visats något extra - om så är fallet blir det hela extra spännande :D Ser fram emot när detta så småningom läggs upp på Archive! Du kanske kan lägga upp alla 33 filer på Archive (om det självklart inte är dubletter).

MOA

Superrabbit var nog egentligen tänkt att vara ett program som senare redigerades ihop till en långfilm för att marknadsföringen inte gick bra. Slutet är också abrupt, "Han gör faktiskt volter" är en udda replik att avsluta filmen. Handlingen var nog inte avslutad & mer var planerat men blev aldrig av. En del karaktärer & platser försvinner utan att nämnas igen. Superrabbit är en dålig & udda film

gstone

Fem myror är fler än fyra elefanter är inte en dubbning
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet 20 februari 2025 kl. 15:54:19Fem myror är fler än fyra elefanter är inte en dubbning
Vad gör det? Det är ju ändå ovanligt

gstone

Citat från: MB skrivet 20 februari 2025 kl. 16:09:45Vad gör det? Det är ju ändå ovanligt
fast de finns en separat tråd för det tror jag ;)

om inte borde vi göra rm

MOA

Citat från: MB skrivet 20 februari 2025 kl. 16:09:45Vad gör det? Det är ju ändå ovanligt
Det borde stå i ett ämne som "Ovanliga program på archive.org" Där vi diskuterar det som är svenskt eller odubbat

gstone

Citat från: MOA skrivet 20 februari 2025 kl. 16:33:34Det borde stå i ett ämne som "Ovanliga program på archive.org" Där vi diskuterar det som är svenskt eller odubbat
tack gör att du förtydligade :D

DingoPictures2005

Kan någon lägga upp en VHS rip av Pank & Fågelfri vill se filmen på slutet?
Har bara den synkade kopian från DeepWeb