Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: Lillefot skrivet 13 november 2025 kl. 12:35:45Lyckades hitta den amerikanska dubbningen på archive, så den kan du titta på här:

https://archive.org/details/peter-no-tail-usa-vhs-dub

Ingen superkvalitet, men förhoppningsvis godtagbart för historiska skäl.
Kvalitet gör detsamma, men definitivt kul är det att den fanns! :)

Hoppas för övrigt att det kommer en ny DVD-utgåva av filmen, då jag vet att den finns digitalt restaurerad - i sitt ursprungliga Widescreen-format. DVD-utgåvan som funnits, samt alla bandade kopior som seglat på internet i alla åren är tyvärr beskuren 4:3-bild. :-\

Benkt

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 13 november 2025 kl. 16:10:55Kvalitet gör detsamma, men definitivt kul är det att den fanns! :)

Hoppas för övrigt att det kommer en ny DVD-utgåva av filmen, då jag vet att den finns digitalt restaurerad - i sitt ursprungliga Widescreen-format. DVD-utgåvan som funnits, samt alla bandade kopior som seglat på internet i alla åren är tyvärr beskuren 4:3-bild. :-\
Pelle Svanslös har streamat i 1080p - vet ej var - men den finns att tillgå. Man kanske skulle prova att synka dubben? Hmm...

Erika

Med anledning av den här diskussionen, undrar jag om någon har tillgång till alla/någon av Collage Entertainments vhs-utgåvor av My Little Pony 'n Friends och kan lägga upp på Archive?

De släppte fyra volymer (numrerade 4-7; man fortsatte där Trefa Video slutade) 1990-1991:

My Little Pony - Tillbaka igen
My Little Pony - Ponnyhemmet
My Little Pony - Resan till molnslottet
My Little Pony - Den magiska manteln

Beck

Hej!

Är det någon som har Denver - Den siste dinosaurien med svenskt tal och kan lägga ut de på archive.org?
De avsnitt som inte släpptes på VHS och DVD, jag söker:

The Misunderstanding

Winning

History Repeats Itself

Carnival

The Comic Book Caper

Big Top Denver

Denver, Dino-Star

In The Chips

Daniel Hofverberg

Citat från: Beck skrivet 17 november 2025 kl. 21:08:53Hej!

Är det någon som har Denver - Den siste dinosaurien med svenskt tal och kan lägga ut de på archive.org?
De avsnitt som inte släpptes på VHS och DVD, jag söker:

Jag ska ha alla 50 avsnitten av Denver, den siste dinosaurien med svenskt tal; inklusive de 22 avsnitten som inte släppts på DVD. :)

Kvaliteten är dock högst varierande, men många avsnitt har ingen vidare bild, och egentligen vore det önskvärt att synka om alla avsnitten till DVD-bild; om nu inte någon HD-bildkälla finns att tillgå - det har jag dock tyvärr inte tid till just nu. :(

Dock misstänker jag att jag saknar en del av de "puffar" som sändes under öppningsvinjetten till många av avsnitten, i och med att dessa saknades på VHS och DVD. Kanske inte hela världen, då det ju bara innehöll smakprov på vad som komma skall i avsnitten, men likväl vore det ju önskvärt att få alla avsnitten helt kompletta...

Beck

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 11:12:42Jag ska ha alla 50 avsnitten av Denver, den siste dinosaurien med svenskt tal; inklusive de 22 avsnitten som inte släppts på DVD. :)

Kvaliteten är dock högst varierande, men många avsnitt har ingen vidare bild, och egentligen vore det önskvärt att synka om alla avsnitten till DVD-bild; om nu inte någon HD-bildkälla finns att tillgå - det har jag dock tyvärr inte tid till just nu. :(

Dock misstänker jag att jag saknar en del av de "puffar" som sändes under öppningsvinjetten till många av avsnitten, i och med att dessa saknades på VHS och DVD. Kanske inte hela världen, då det ju bara innehöll smakprov på vad som komma skall i avsnitten, men likväl vore det ju önskvärt att få alla avsnitten helt kompletta...
Oj, vad kul!  :D
Så länge det är svenska röster, så är jag glad!  :D

Jag minns när Denver visades i Bennys Badrum på Femman/Kanal 5 mellan 1995 och 1997!  :D

Klicka till 06:54-07:24!

Elios

Citat från: Beck skrivet Idag kl. 11:49:44Oj, vad kul!  :D
Så länge det är svenska röster, så är jag glad!  :D

Jag minns när Denver visades i Bennys Badrum på Femman/Kanal 5 mellan 1995 och 1997!  :D

Klicka till 06:54-07:24!

Eric Ericson där ja!  ;D

Beck

Citat från: Elios skrivet Idag kl. 12:38:26Eric Ericson där ja!  ;D
Ja, men tyvärr hittar jag inga hela avsnitt med Bennys Badrum på Youtube...
Är det någon som har avsnitt?