Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:14:111: Louise Raeder (Utan tvekan! Louises mest ikoniska roll och ett utav hennes bästa roller. Ganska coolt att Louise har dubbat båda prinsessorna, tänk om hon var en Disney prinsessa? Undrar om Louise skulle återvända i rollen om det kommer en Zelda film? Ganska osäker är jag men jag får hoppas att hon återvänder. Vad ska jag säga? Louise är underbar!)
2: Mia Hansson (Lite för mörk för rollen och jag kan tyvärr inte mycket om Mia... Jag har hört värre, men utav dessa två så är Mia svagast i rollen...)
Vi älskar Louise!Vem Mia Hansson än e så låter hon som en bättre version av Nina Gunke
Nu kommer den näst största antagonisten

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:02:23Vi älskar Louise!Vem Mia Hansson än e så låter hon som en bättre version av Nina Gunke
Nu kommer den näst största antagonisten
1: Mattias Knave (Trots att det var bara i dom tre sista avsnitten så tycker jag själv att Mattias låter mest lik original rösten. Han lyckas att låta ondskefull utan någon förändring på rösten.)
2: Johan Hedenberg (Han är ju bra på att vara skurkar, och Ganon är verkligen inget undantag. Han lyckas att få Ganon att låta läskig, medan han är roligast som Eggman och helt okej som Bowser. Vilka olika röster han har haft åt dessa tre...)
3: Gunnar Ernblad (Skockande nog så är Gunnar längst ner på listan, då han brukar ju få bra roller, men han gör rösten lite för mörk nog, så det låter inte för lik original rösten. Helt åt skogen är insatsen inte, och man får ändå nostalgi utav att höra rösten. Tänka sig att både Johan Hedenberg och Gunnar Ernblad förresten har dubbat alla tre spelskurkarna. Tycker dock han var bättre som Bowser och Eggman, men hos Ganon så var han "minst bäst" men precis som Johan Hedenberg som Bowser så kan jag väl säga att Gunnar var bara "okej" som Ganon, men det är bara det jag har att säga... :-\)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:39:171: Mattias Knave (Trots att det var bara i dom tre sista avsnitten så tycker jag själv att Mattias låter mest lik original rösten. Han lyckas att låta ondskefull utan någon förändring på rösten.)
2: Johan Hedenberg (Han är ju bra på att vara skurkar, och Ganon är verkligen inget undantag. Han lyckas att få Ganon att låta läskig, medan han är roligast som Eggman och helt okej som Bowser. Vilka olika röster han har haft åt dessa tre...)
3: Gunnar Ernblad (Skockande nog så är Gunnar längst ner på listan, då han brukar ju få bra roller, men han gör rösten lite för mörk nog, så det låter inte för lik original rösten. Helt åt skogen är insatsen inte, och man får ändå nostalgi utav att höra rösten. Tänka sig att både Johan Hedenberg och Gunnar Ernblad förresten har dubbat alla tre spelskurkarna. Tycker dock han var bättre som Bowser och Eggman, men hos Ganon så var han "minst bäst" men precis som Johan Hedenberg som Bowser så kan jag väl säga att Gunnar var bara "okej" som Ganon, men det är bara det jag har att säga... :-\)
Jag har aldrig hört Johan Hedenberg prata med liknande röst,han e bäst som Robotnik.De var de sista jag hade för denna gången,kommer med mer nästa gång

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 september 2023 kl. 09:55:37Jag har aldrig hört Johan Hedenberg prata med liknande röst,han e bäst som Robotnik.De var de sista jag hade för denna gången,kommer med mer nästa gång
Åh, just det ja. Hasse Jonsson var väl den enda som dubbade Link, vilket är därför det inte blev någon omgång med honom.

MOA

Borde jag berätta vilka karaktärer jag kommer gå igenom nästa år?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 september 2023 kl. 10:48:41Borde jag berätta vilka karaktärer jag kommer gå igenom nästa år?
Visst, varför inte?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 september 2023 kl. 20:18:38Visst, varför inte?
Pit/Kid Icarus
Palutena
Kirby
Meta Knight
King Dedede
Knuckle Joe
Nightmare
Chef Kawasaki
Donkey,Diddy,Dixie,Funky,Cranky & Candy Kong
King K Rool
Donkey Kong Jr
Hacke Hackspett
Alvin,Simon & Theodor Seville
Brittney,Jeanette & Eleanor Miller
Eddy
Nazz/Tess
Katten Felix
Dexter
Dee Dee
Powerpuffpinglorna
Professor Utonium
Mojo Jojo
Borgmästaren
HAN
Fuzzy Lumpkins
Prinsessan Morbucks
Dennis Mitchell
Charlotte A Cavatica
Grisen Wilbur
Bubsy
De r 41 stycken totalt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 september 2023 kl. 20:25:13Pit/Kid Icarus
Palutena
Kirby
Meta Knight
King Dedede
Knuckle Joe
Nightmare
Chef Kawasaki
Donkey,Diddy,Dixie,Funky,Cranky & Candy Kong
King K Rool
Donkey Kong Jr
Hacke Hackspett
Droopy
Agent Kurre
Marocko Mole
Alvin,Simon & Theodor Seville
Brittney,Jeanette & Eleanor Miller
Eddy
Nazz
Katten Felix
Dexter
Dee Dee
Powerpuffpinglorna
Professor Utonium
Mojo Jojo
Borgmästaren
HAN
Fuzzy Lumpkins
Prinsessan Morbucks
Dennis Mitchell
Charlotte A Cavatica
Grisen Wilbur
Bubsy
De r 44 stycken totalt
Gäller detta Svenska röster? För en del tror jag inte har mer än en eller någon alls...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 september 2023 kl. 20:28:28Gäller detta Svenska röster? För en del tror jag inte har mer än en eller någon alls...
Ja för alla som har,den sista vill jag int ens göra

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 september 2023 kl. 21:36:42Ja för alla som har,den sista vill jag int ens göra
Blir väl intressant. :)

MOA

Dags för uppdatering!När jag har alla ljudklippen kan vi börja om på nytt.
Här kommer dom utelämnade

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 september 2023 kl. 11:10:28Dags för uppdatering!När jag har alla ljudklippen kan vi börja om på nytt.
Här kommer dom utelämnade
Jane Björck som Peach: Jag har ingen koll på Jane Björck, hon är förmodligen den "okända" rösten vi pratade om? Men, i hela fall... Lite bättre än Nina Gunke, men jag kan inte låta mig själv att säga att hon passar i rollen. Louise Raeder ska det vara!

Johan Hedenberg som Toad: Nåja, nu vet vi äntligen hur Johan låter som Toad... Och herregud! Vad malplacerat! Som förväntat så har Johan en för mörk röst för Toad. Han använder inte ens någon pitch för att funka... Toads Engelska röst lät JÄTTE mycket lik Hasse Jonsson, så Hasse är det bästa valet! Om jag gjorde den alternative dubbningen så skulle Johan istället vara Mario medan antingen så dubbar Hasse fortfarande Toad här eller så kan lika gärna Andreas Nilsson ha hoppat in. Eller, här kunde Hasse ha varit Toad i de första avsnitten medan Andreas tar över rollen senare, då har båda rollen. ;) (Förresten, off-topic, jag vet, men om någon från KM Studio dubbade Toad så kan lika gärna Anders Öjebo ha rollen. Annars så kan Andreas vara med här också... Jag tog upp detta då jag tog upp vilka som skulle passa som de andra Mario karaktärerna i KM Studio, de andra fyra var de enda som talade i sagan, så jag tänkte då ta upp Toad också, och detta är nog därför jag tog upp din imitation av Toad, bara för att han inte dubbades utav KM Studio, men åter till ämnet...) Och Johan är mycket bättre som Luigi...

Staffan Hallerstam som Luigi: Vet du? Jag tycker att den inte var SÅ dålig, men i hela fall. Medan Staffan funkade bättre som Luigi än Gunnar Ernblad, så tycker jag ändå att Staffan kunde vara bättre som Toad... Tycker att den är helt okej, precis som med Anders Öjebo i rollen, men jag föredrar Anders, men Johan Hedenberg kommer jag alltid föredra som Luigi!

Det här blir alltså min lista med de nya rösterna i de rollerna för dessa tre:

Luigi:
1: Johan Hedenberg
2: Anders Öjebo
3: Staffan Hallerstam
4: Gunnar Ernblad
5: Kenneth Milldoff

Peach:
1: Louise Raeder
2: Jane Björck
3: Nina Gunke
4: Maria Kihl

Toad:
1: Hasse Jonsson
2: MOA
4: Johan Hedenberg

Så... Detta ÄR alla rösterna från serierna som har tagits upp, eller hur? I så fall så är Mario karaktärerna officiellt färdiga, eller hur? Förresten, om det kan glädja dig så är den "dåliga" dubbningen endast tio avsnitt. Förmodligen alla de första avsnitten. Det var turligt nog endast för en video.

Nåja, om jag bara hörde de Svenska rösterna i långfilmen så borde jag ha uppdaterat listorna än en gång, men i hela fall... Mycket tur att rösterna i serien är den BRA dubbningen. Om de bara hade den alternativa dubbningen med en bättre cast, då skulle den inte behöva få vara endast i video och bara de första tio avsnitten. Men yes, som sagt så antar jag att alla rösterna är klara nu?...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 september 2023 kl. 19:52:44Jane Björck som Peach: Jag har ingen koll på Jane Björck, hon är förmodligen den "okända" rösten vi pratade om? Men, i hela fall... Lite bättre än Nina Gunke, men jag kan inte låta mig själv att säga att hon passar i rollen. Louise Raeder ska det vara!

Johan Hedenberg som Toad: Nåja, nu vet vi äntligen hur Johan låter som Toad... Och herregud! Vad malplacerat! Som förväntat så har Johan en för mörk röst för Toad. Han använder inte ens någon pitch för att funka... Toads Engelska röst lät JÄTTE mycket lik Hasse Jonsson, så Hasse är det bästa valet! Om jag gjorde den alternative dubbningen så skulle Johan istället vara Mario medan antingen så dubbar Hasse fortfarande Toad här eller så kan lika gärna Andreas Nilsson ha hoppat in. Eller, här kunde Hasse ha varit Toad i de första avsnitten medan Andreas tar över rollen senare, då har båda rollen. ;) (Förresten, off-topic, jag vet, men om någon från KM Studio dubbade Toad så kan lika gärna Anders Öjebo ha rollen. Annars så kan Andreas vara med här också... Jag tog upp detta då jag tog upp vilka som skulle passa som de andra Mario karaktärerna i KM Studio, de andra fyra var de enda som talade i sagan, så jag tänkte då ta upp Toad också, och detta är nog därför jag tog upp din imitation av Toad, bara för att han inte dubbades utav KM Studio, men åter till ämnet...) Och Johan är mycket bättre som Luigi...

Staffan Hallerstam som Luigi: Vet du? Jag tycker att den inte var SÅ dålig, men i hela fall. Medan Staffan funkade bättre som Luigi än Gunnar Ernblad, så tycker jag ändå att Staffan kunde vara bättre som Toad... Tycker att den är helt okej, precis som med Anders Öjebo i rollen, men jag föredrar Anders, men Johan Hedenberg kommer jag alltid föredra som Luigi!

Det här blir alltså min lista med de nya rösterna i de rollerna för dessa tre:

Luigi:
1: Johan Hedenberg
2: Anders Öjebo
3: Staffan Hallerstam
4: Gunnar Ernblad
5: Kenneth Milldoff

Peach:
1: Louise Raeder
2: Jane Björck
4: Maria Kihl

Toad:
1: Hasse Jonsson
2: MOA
4: Johan Hedenberg

Så... Detta ÄR alla rösterna från serierna som har tagits upp, eller hur? I så fall så är Mario karaktärerna officiellt färdiga, eller hur? Förresten, om det kan glädja dig så är den "dåliga" dubbningen endast tio avsnitt. Förmodligen alla de första avsnitten. Det var turligt nog endast för en video.

Nåja, om jag bara hörde de Svenska rösterna i långfilmen så borde jag ha uppdaterat listorna än en gång, men i hela fall... Mycket tur att rösterna i serien är den BRA dubbningen. Om de bara hade den alternativa dubbningen med en bättre cast, då skulle den inte behöva få vara endast i video och bara de första tio avsnitten. Men yes, som sagt så antar jag att alla rösterna är klara nu?...
Mina åsikter:Staffan Hallerstam e faktiskt bra som Luigi,han e lik originalrösten & pratar med bra inlevelse.Höjdpunkten i denna lågpunkt av dubbning.Johan Hedenberg e fruktansvärt malplacerad,inte alls lik originalrösten fast inlevelsen e bra.Han får mig att boxa till alla flugsvampar i skogen för jag cringar så HÅRT!En malplacerad roll för Johan Hedenberg. Jane Björck låter lik originalrösten med bristande inlevelse.Bättre än Nina Gunke men int i NÄRHETEN av Louise Raeders underbara stämma.
Vill ni se min planering för Bästa Rösten nästa år?

Steffan Rudvall

Tänkte bara slinka in här och säga att Johan Hedenberg är helt okej som Luigi men vi vet att han kan göra italienska brytningar. Så om det var Charles Martinets Luigi han dubbade så hade det nog funkat bra kanske rent av bättre.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 september 2023 kl. 20:18:27Mina åsikter:Staffan Hallerstam e faktiskt bra som Luigi,han e lik originalrösten & pratar med bra inlevelse.Höjdpunkten i denna lågpunkt av dubbning.Johan Hedenberg e fruktansvärt malplacerad,inte alls lik originalrösten fast inlevelsen e bra.Han får mig att boxa till alla flugsvampar i skogen för jag cringar så HÅRT!En malplacerad roll för Johan Hedenberg. Jane Björck låter lik originalrösten med bristande inlevelse.Bättre än Nina Gunke men int i NÄRHETEN av Louise Raeders underbara stämma.
Vill ni se min planering för Bästa Rösten nästa år?
Jag vill gärna se det. :D