Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Insidan ut 2

Startat av Steffan Rudvall, 10 september 2022 kl. 08:04:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Hur tänker biograferna när man får en trailer till Insidan Ut 2 före Insidan Ut 2?

BPS

I den svenska dubbningen förekommer en referens till Linda Olsson.

Avsky
What was that girl's name?

Glädje
I don't know Jenna or something

I den svenska dubbningen har man bytt ut namnet till Linda så det måste vara en medveten referens eftersom att det är Linda Olsson som säger repliken.

Will Siv

Citat från: BPS skrivet 19 juli 2024 kl. 22:30:18I den svenska dubbningen förekommer en referens till Linda Olsson.

Avsky
What was that girl's name?

Glädje
I don't know Jenna or something

I den svenska dubbningen har man bytt ut namnet till Linda så det måste vara en medveten referens eftersom att det är Linda Olsson som säger repliken.
Det kan vara det....

Om dom sagt Amy i original version vore det mer självklart.
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet 19 juli 2024 kl. 22:37:06Det kan vara det....

Om dom sagt Amy i original version vore det mer självklart.
Precis, det kan vara en ren tillfällighet, då ju Linda är ett så vanligt namn - och Jenna är ju tämligen ovanligt i Sverige, så att det inte vore så lämpligt att använda det namnet rakt av.

Men visst, det lutar väl åt att det är en avsiktlig referens; just för att Linda inte har någon större likhet med Jenna...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2024 kl. 02:46:23Precis, det kan vara en ren tillfällighet, då ju Linda är ett så vanligt namn - och Jenna är ju tämligen ovanligt i Sverige, så att det inte vore så lämpligt att använda det namnet rakt av.

Men visst, det lutar väl åt att det är en avsiktlig referens; just för att Linda inte har någon större likhet med Jenna...
Jenny är mer vanligt men också olikt Jenna, i alla fall rolig referens

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2024 kl. 11:48:37Jenny är mer vanligt men också olikt Jenna, i alla fall rolig referens
Hade inte funkat då huvudkaraktären heter Jenny.

Disneyfantasten

Såg filmen och tycker den var bra, lika bra som den första.

Filmen hade även en bra svensk dubbning, Ole Ornereds Ilska var mycket bättre än jag hade väntat mig.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 18:09:53Såg filmen och tycker den var bra, lika bra som den första.

Filmen hade även en bra svensk dubbning, Ole Ornereds Ilska var mycket bättre än jag hade väntat mig.
Jag håller med om allt du sa ;D

Oskar

Citat från: gstone skrivet 20 juli 2024 kl. 18:14:01Jag håller med om allt du sa ;D
Det blir så eftersom Björn Granath är död.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 20 juli 2024 kl. 18:16:13Det blir så eftersom Björn Granath är död.
Ole passade jättebra i rollen sp jag klagar inte  ;)

Disneyfantasten

Citat från: Oskar skrivet 20 juli 2024 kl. 18:16:13Det blir så eftersom Björn Granath är död.
Ja, om en skådespelare gått bort så blir det oundvikligt att byta ut denne.

MB

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 18:30:57Ja, om en skådespelare gått bort så blir det oundvikligt att byta ut denne.
Björn Gedda lever ju så varför ett tredje röstbyte

Disneyfantasten

Citat från: MB skrivet 20 juli 2024 kl. 18:49:06Björn Gedda lever ju så varför ett tredje röstbyte
Dessvärre verkar han inte ha dubbat efter 2019 och har antagligen gått i pension p.g.a. ålder...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2024 kl. 18:50:58Dessvärre verkar han inte ha dubbat efter 2019 och har antagligen gått i pension p.g.a. ålder...
Ja han är över 80 år nu & det är nog mer ekonomiskt med någon som fortfarande är aktiv