Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppdateringar av creditlistor på Dubbningshemsidan

Startat av Disneyfantasten, 24 november 2022 kl. 21:58:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 december 2023 kl. 21:24:09Sant, jag kan vänta med att dumpa högvis med rullar på Daniel, med undertecknad klistrad på dem;)
Dessutom är det också julsäsong just nu, då brukar man ha mycket att tänka på.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 december 2023 kl. 21:11:51Jag har även hittat många creditslistor, en del som jag har postat här på forumet men som inte nått slutgiltig publicering.
Ett par är jag medveten om, och håller på att ordna - men det finns säkert sådant som jag missat och som sedan hamnat "för långt bak" så att det gått mig förbi...

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 december 2023 kl. 21:11:51Sen vet jag inte vad du känner för de helt och delvis dubbade filmer riktade till en vuxnare publik, som jag har grävt fram information om?
Jag brukar gå efter principen att publicera allt där det finns tillräckligt mycket information - så i de fall där creditsen verkar vara någorlunda fullständiga försöker jag publicera dessa.

Är det filmer som är omöjliga att få tag i och där uppgifterna är knapphändiga har jag valt att avvakta tills vidare. Är det filmer som finns en rimlig chans att få tag i publicerar jag även om uppgifterna är ofullständiga.

Det är min generella ståndpunkt, men jag kan göra undantag om det finns något som av någon anledning är ovanligt intressant eller liknande.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2023 kl. 00:42:11Ett par är jag medveten om, och håller på att ordna - men det finns säkert sådant som jag missat och som sedan hamnat "för långt bak" så att det gått mig förbi...
Jag brukar gå efter principen att publicera allt där det finns tillräckligt mycket information - så i de fall där creditsen verkar vara någorlunda fullständiga försöker jag publicera dessa.

Är det filmer som är omöjliga att få tag i och där uppgifterna är knapphändiga har jag valt att avvakta tills vidare. Är det filmer som finns en rimlig chans att få tag i publicerar jag även om uppgifterna är ofullständiga.

Det är min generella ståndpunkt, men jag kan göra undantag om det finns något som av någon anledning är ovanligt intressant eller liknande.

Här är en lista över sånt jag har skickat här på forumet och som jag har på lager:
Annabelle's Julönskning
Babar – elefanternas konung
Babar och Jultomten
Babar: The Movie 
Barnen I Miklaengi (Ponies Of Miklaengi)
Casper and the Angels - Select Video AB
D´Artagnan och de tre musketörerna (D'Artagnan L'Intrépide) från 1974
David och de magiska pärlorna
Ett antikvariat i London (84, Charing Cross Road) från 1975
Flåklypa Grand Prix
Fågelkriget
Leksakernas hemliga liv (The Secret Life of Toys)
Leksakernas Julafton
Lilla Dot och kängurun
TESKEDSGUMMAN (SUPŪN OBA-SAN/MRS PEPPERPOT)
Tom Sawyers äventyr (1973)
Pagemaster
Samson & Sally
Sagan om elddonet (Fyrtøjet, 1946)
SESAM 1975-76
Snödrottningen från 1958
SPORT BILLY
Tinke (Ulvepigen Tinke)
Tintin i Hajsjön (Tintin et le lac aux requins)

Förstår hur du tänker och det är väldigt blandad kompott över det jag har hittat. En film jag kan tänka mig är lite mer av värde, fast den just nu har knapphändiga uppgifter är filmen: Hjältarnas karavan - Ewokernas återkomst (Caravan of Courage: An Ewok Adventure).

Sedan är det lite rättelser och uppdateringar av nya uppgifter som jag har liggande, bla:
101 dalmatiner: serien
Atlantis – En försvunnen värld
Den otroliga vandringen
Djungelboken (Disney)
Djungelkatten
Dumbo
Fablernas Värld (TV-serien)
Goldorak, rymdfantomen
Hjälp! Jag är en fisk
Jan Långbens olympiska spel
Lucky Luke - Västerns tuffaste cowboy/Lucky Luke rensar stan
Mulàn
Mästerdetektiven Basil Mus
Mästerkatten i Vilda Västern
Nalle Puh och den stormiga dagen
Peter och draken Elliott
Quack Pack
Ringaren i Notre Dame
Robin Hood
Simma lugnt - Mer ur Fablernas värld
Skattkammarplaneten
Snorklarna
Tummelisa

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 december 2023 kl. 08:36:27Här är en lista över sånt jag har skickat här på forumet och som jag har på lager:
Annabelle's Julönskning
Babar och Jultomten
Flåklypa Grand Prix
Fågelkriget
Leksakernas Julafton
Lilla Dot och kängurun
Pagemaster
Samson & Sally
SESAM 1975-76
Snödrottningen från 1958
SPORT BILLY
Tinke (Ulvepigen Tinke)

Förstår hur du tänker och det är väldigt blandad kompott över det jag har hittat. En film jag kan tänka mig är lite mer av värde, fast den just nu har knapphändiga uppgifter är filmen: Hjältarnas karavan - Ewokernas återkomst (Caravan of Courage: An Ewok Adventure).

Sedan är det lite rättelser och uppdateringar av nya uppgifter som jag har liggande, bla:
Den otroliga vandringen
Djungelboken (Disney)
Djungelkatten
Dumbo
Goldorak, rymdfantomen
Hjälp! Jag är en fisk
Mulàn
Peter och draken Elliott
Quack Pack
Ringaren i Notre Dame
Robin Hood
Skattkammarplaneten
Snorklarna
Tummelisa
Du är en hjälte  😁🙏👏❗️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Antar du kommer lägga ut mina credits till Önskan imorgon ? ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 18:00:43Antar du kommer lägga ut mina credits till Önskan imorgon ? ;D
Vid nästa uppdatering, i alla fall. Och jag kommer förstås prioritera Önskan, även om jag just nu jobbar hårt med intervjun...

gstone

Borde vi inte uppdatera credits för Simpsons filmen nu när TonyTonka fått en komplett och jätte utförlig lista av KM Studios ?

Jag tror många skulle uppskatta det ? :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 22:57:43Borde vi inte uppdatera credits för Simpsons filmen nu när TonyTonka fått en komplett och jätte utförlig lista av KM Studios ?

Jag tror många skulle uppskatta det ? :D
Det måste jag ha missat, alternativt glömt bort - kan du länka till det inlägget?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 december 2023 kl. 18:00:43Antar du kommer lägga ut mina credits till Önskan imorgon ? ;D
Då redigeringen av intervjun tagit sådan tid, så insåg jag att jag inte skulle hinna få ut den innan fredag - så istället har jag lagt ut de creditlistor som var klara, inklusive Önskan, och kommer lägga upp intervjun separat så fort den blir klar.
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/onskan/

Det kommer troligtvis dröja 1 - 2 dagar till, då jag är krasslig efter sprutan och därför inte jobbar lika fort som vanligt; men intervjun kommer så fort jag hinner. :)

gstone

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  7 december 2023 kl. 08:36:27Här är en lista över sånt jag har skickat här på forumet och som jag har på lager:
Annabelle's Julönskning
Babar och Jultomten
Flåklypa Grand Prix
Fågelkriget
Leksakernas Julafton
Lilla Dot och kängurun
Pagemaster
Samson & Sally
SESAM 1975-76
Snödrottningen från 1958
SPORT BILLY
Tinke (Ulvepigen Tinke)

Förstår hur du tänker och det är väldigt blandad kompott över det jag har hittat. En film jag kan tänka mig är lite mer av värde, fast den just nu har knapphändiga uppgifter är filmen: Hjältarnas karavan - Ewokernas återkomst (Caravan of Courage: An Ewok Adventure).

Den otroliga vandringen
Djungelboken (Disney)
Djungelkatten
Dumbo
Goldorak, rymdfantomen
Hjälp! Jag är en fisk
Mulàn
Peter och draken Elliott
Quack Pack
Ringaren i Notre Dame
Robin Hood
Skattkammarplaneten
Snorklarna
Tummelisa
Ser framemot när dessa är på plats, ju utförligare rollistor desto bättre. (samma med allt som dubbats till samma språk plus tillägg i redan befintliga rollistor)

gstone

gstone

Daniel, jag tycker verkligen credits till Drakprinsen borde uppdateras !

Det finns ju fem säsonger nu !

Skulle du kuna göra det ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 december 2023 kl. 20:38:05Daniel, jag tycker verkligen credits till Drakprinsen borde uppdateras !

Det finns ju fem säsonger nu !

Skulle du kuna göra det ?
Absolut, men tiden har inte räckt till, i och med att Drakprinsen är en av de serier där varje avsnitt har olika credits. Det innebär alltså att jag måste spela upp alla 45 avsnitt, hitta åt var de svenska dubbcreditsen finns, jämföra med de som redan finns och lägga till det som tillkommit eller ändrats - det tar alltså runt 3 - 5 timmar, och jag har ärligt talat inte hunnit med det än...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2023 kl. 21:04:49Absolut, men tiden har inte räckt till, i och med att Drakprinsen är en av de serier där varje avsnitt har olika credits. Det innebär alltså att jag måste spela upp alla 45 avsnitt, hitta åt var de svenska dubbcreditsen finns, jämföra med de som redan finns och lägga till det som tillkommit eller ändrats - det tar alltså runt 3 - 5 timmar, och jag har ärligt talat inte hunnit med det än...
Jag kan intyga att serien är mycket bra duubade ;D ;)