Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Kjeld Nörgaard gick bort för 5 dagar sedan, R.I.P Danmarks Fuskgubbe

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 april 2025 kl. 12:53:16Kjeld Nörgaard gick bort för 5 dagar sedan, R.I.P Danmarks Fuskgubbe
ass trisrt

gstone

tror ni det finns en spicele himmel för röstskådespelare ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 april 2025 kl. 20:30:28ass trisrt
Han sjöng också Haj Med Daj Jag Hedder Kaj i Kaj og Andrea, något av det bästa från Danmark

BPS

MOA

Citat från: BPS skrivet 21 april 2025 kl. 10:19:43Idag har vi tyvärr mist Påve Franciskus, han blev 88 år gammal.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/pave-franciskus-har-avlidit
Han blev i alla fall gammal, R.I.P Påven

gstone

någon sa att mina åsikter vara dumma , det gjord mig ledsen :'( :'( :'( , kan jag inte få dom  åsikter jag ville, när det handlar om något så relativitet oväsentligt som dubbning menar jag ;)

hade varit annat om det handlade politik eller någon särskild folk grupp ;)

MOA

Citat från: gstone skrivet 29 april 2025 kl. 16:31:39någon sa att mina åsikter vara dumma , det gjord mig ledsen :'( :'( :'( , kan jag inte få dom  åsikter jag ville, när det handlar om något så relativitet oväsentligt som dubbning menar jag ;)

hade varit annat om det handlade politik eller någon särskild folk grupp ;)
Här på forumet?

gstone

gstone

MOA

Citat från: gstone skrivet 29 april 2025 kl. 17:08:42inte du
Ja för jag kan aldrig skriva så om någon annans åsikter, självklart

gstone

Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för tiden !!!! :'(
Jag hatar dagens model >:( :( :( :(
Är det för mycket att begära !!!!!!!!!!!(retorisk fråga)

BPS

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2025 kl. 23:18:07Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för tiden !!!! :'(
Är det för mycket att begära !!!!!!!!!!!(retorisk fråga)
Flera av filmerna är ju gjorda för streaming så det förstör ju lite syftet med dem...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2025 kl. 23:18:07Varför kan inte bara ALLA nya filmer släppas på DVD som för tiden !!!! :'(
Är det för mycket att begära !!!!!!!!!!!(retorisk fråga)
Med tanke på hur oerhört många filmer som släpps i världen, och inte minst alla streamingtjänster som släpper dussintals filmer varje vecka, så känns det fullständigt orealistiskt att släppa alla dessa filmer på DVD/Blu-Ray. Så ja, det är alldeles för mycket begärt.

Bara Netflix har ju exempelvis släppt 13 nya långfilmer bara under den senaste dryga veckan, så utspritt på ett år blir det oerhört många filmer. Och så har vi ju flertalet streamingtjänster till... Det finns inte en chans i världen att det kan finnas en marknad för så många filmer fysiskt, så att filmbolagen har minsta chans att gå med vinst för så många fysiska releaser. :(

Däremot tycker jag personligen att det inte vore för mycket begärt om alla filmer som visats på bio i Sverige släpps fysiskt på Blu-Ray, eller åtminstone filmer som får breda biopremiärer över hela landet (d.v.s. undantaget filmer som bara visas i storstäder på bio under en kort tid). Trots allt bör ju filmer som visas på biografer över hela landet vara hyfsat breda, så att distributören måste ha gjort bedömningen att det finns en marknad på biograferna för filmerna ifråga, så att fler än bara fåtalet personer vill se filmerna - finns det en marknad på bio borde det även finnas en marknad på Blu-Ray, åtminstone för enkla utgåvor utan bonusmaterial...

Att flera Oscarsnominerade storfilmer som visats på bio inte släpps fysiskt tycker jag känns allmänt fegt; Oscarsnominerade filmer måste rimligtvis ha tillräckligt stor marknad för att det ska vara lönsamt fysiskt... :(

Citat från: BPS skrivet 31 maj 2025 kl. 23:19:27Flera av filmerna är ju gjorda för streaming så det förstör ju lite syftet med dem...
Rentav majoriteten av alla filmer som släpps är ju beställda av streamingtjänster, och då är det ju ganska logiskt att streamingtjänsterna vill att filmerna ska vara exklusiva för deras tjänst för att öka antalet abonnenter.

Däremot är det ju olyckligt när filmer beställda av streamingtjänster försvinner därifrån, eftersom det i många fall innebär att det inte längre finns något sätt alls att se på filmerna i världen - mest påtagligt med de originalfilmer som Disney+ släppt, som i flertalet fall har tagits bort i det närmaste helt utan förvarning... :'(