Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Robert Cronholt skrivet 15 mars 2025 kl. 21:32:33Jag tror din fråga är om jag översätter både dialog och sångtexter, och svaret är ja, det gör jag. 🙂
då är ju ett ännu större geni :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Robert Cronholt skrivet 15 mars 2025 kl. 21:32:33Jag tror din fråga är om jag översätter både dialog och sångtexter, och svaret är ja, det gör jag. 🙂
i så fall får jag tacka dig, jag så nöjd med dina sångtexter som du översatta för Disney 🙏🙏🙏🙏

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2025 kl. 21:31:38Vem är det? Henne har jag då aldrig någonsin hört talas om förut.
Läser du så mycket klassisk litteratur ;)

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2025 kl. 21:31:38Vem är det? Henne har jag då aldrig någonsin hört talas om förut.
Tror nog du visst lär känna igen henne om du kollar in Wikipedia. :)

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2025 kl. 21:32:42hon översatta bara böker ;)
mest klassiska barn böker
Nej, stämmer inte. Britt G. Hallqvist skrev en del eget med och hon skrev även sångtexterna i Trolltider.

gstone

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2025 kl. 22:05:38Nej, stämmer inte. Britt G. Hallqvist skrev en del eget med och hon skrev även sångtexterna i Trolltider.
Jag sa hon " översatta bara" 

Det du menar ju hennes egna verk inga översättningar ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2025 kl. 22:05:38Tror nog du visst lär känna igen henne om du kollar in Wikipedia. :)
Nej, stämmer inte. Britt G. Hallqvist skrev en del eget med och hon skrev även sångtexterna i Trolltider.
Tack, då vet jag vem hon är, Trolltider har jag sett.

Erika

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2025 kl. 22:18:17Jag sa hon " översatta bara"

Det du menar ju hennes egna verk inga översättningar ;)
Förlåt, trodde du menade hon var enbart översättare till yrket, det var därför jag ville inflika att Britt G. Hallqvist var även författare och skrev egna verk. :) Visserligen är hon nog nuförtiden mest känd för sina översättningar, bortsett från sångtexterna i Trolltider.

gstone

Citat från: Erika skrivet 15 mars 2025 kl. 22:36:42Förlåt, trodde du menade hon var enbart översättare till yrket, det var därför jag ville inflika att Britt G. Hallqvist var även
nej jag menade hon har bara varit översätter för böcker och noveller och sångerna i dessa eller i varje fall nga långfilmer eller översatta något Disneyfantasten är bekant med

E

Amelie Eiding berättade precis i sin senaste TikTok-video att hon gör rösten till Snövit

MOA

Citat från: E skrivet 16 mars 2025 kl. 19:00:27Amelie Eiding berättade precis i sin senaste TikTok-video att hon gör rösten till Snövit
Hoppas hon är raka motsatsen till Rachel, behöver inte förklara varför

BPS

Citat från: E skrivet 16 mars 2025 kl. 19:00:27Amelie Eiding berättade precis i sin senaste TikTok-video att hon gör rösten till Snövit
Intressant att de har valt en riktig röstskådespelare den här gången och inte någon influenser eller kändis. Amelie har väl dubbat sen hon var barn.

gstone

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 19:44:40Intressant att de har valt en riktig röstskådespelare den här gången och inte någon influenser eller kändis. Amelie har väl dubbat sen hon var barn.
Hon blir nog bra ändå

gstone

Citat från: BPS skrivet 16 mars 2025 kl. 19:44:40Intressant att de har valt en riktig röstskådespelare den här gången och inte någon influenser eller kändis. Amelie har väl dubbat sen hon var barn.
Hur ofta dubbar influenser ? ???

gstone

Stort grattis till henne  :D🥳🥳
vilken ära

Daniel Hofverberg

Jag såg just att hon skrev det på Facebook. Hon tycker jag borde passa riktigt bra i rollen. :)